بررسی روندهای طراحی اداری که تاثیر منفی بر عملکرد کارکنان دارند

856  تعداد بازدید  |  دوشنبه 3 مرداد ماه 1401

چیدمان اداری منعکس کننده فرهنگ سازمانی است برخی از انواع طراحی اداری تاثیر منفی بر بهره وری کارکنان دارد فضاهای بسته و محصور شده با پارتیشن اداری و یا محیط هایی که نور کافی ندارند از این دسته طراحی های نامناسب هستند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید ما راهکار هایی برای دستیابی به محیطی ایده آل به شما ارائه خواهیم کرد

بررسی چند روند طراحی اداری که تاثیر منفی بر کارکنان دارند

 

طراحی فضای کاری یک کسب و کار نشان دهنده فرهنگ آن است فرهنگ سازمانی به میزان قابل توجهی به رضایت شغلی، تعهد کاری و عملکرد سازمانی کمک می کند. اگر محل کار شما دارای اثاثیه قدیمی، اتاقک های کلاستروفوبیک یا فاقد تهویه مناسب و نور طبیعی است، نیاز به سرمایه گذاری در تغییرات اداری دارید.

همواره در مورد ترند ها مثبت فضای کاری که روحیه کارمندان را بالاتر میبرد صحبت می شود و کمتر به ترند هایی که باید از آن ها اجتناب کرد پرداخته شده در این مقاله سعی داریم به بررسی روندهای منفی طراحی اداری که باید از بین بروند بپردازیم

 

 

 

پارتیشن اداری cubicle

 

وقت آن است که از شر اتاقک های پارتیشن اداری خلاص شوید! مطالعات نشان می دهد کارمندانی که در پارتیشن اداری بسته کار می کنند، بهره وری کمتری دارند. آنها اغلب احساس خوشایندی ندارند. اتاقک های پارتیشن اداری تعامل و همکاری کارمندان را کاهش میدهند.

فضای اداری باید انعطاف پذیر باشد. میز و صندلی های سبک وزنی تهیه کنید که کارمندان بتوانند به راحتی و به طور موقت آن ها را جابه جا کنند. پس از اتمام کار مبلمان میتواند به نقاط اصلی خود باز گردد. علاوه بر استفاده از مبلمان سبک و کاربردی نصب پارتیشن اداری متحرک در یک دفتر با طراحی پلان باز میتواند به طور موثری فضا را تقسیم کرده و در صورت نیاز محیط های بسته را مجددا به فضای باز تبدیل کند.

 

 

 

کمدهای بایگانی حجیم

کمد های بایگانی فضای زیادی را اشغال می کنند. شرکت های زیادی وجود دارند که در حال حاضر فناوری ذخیره سازی دیجیتال را برای حذف این کمد ها ارائه می دهند. با این حال، همه دفاتر نمی توانند کاملاً بدون کاغذ کار کنند. اگر اینطور است، از فایل های بایگانی متحرک یا میز های الحاقی استفاده کنید. این روش به ویژه برای دفاتر با فضای محدود عالی است.

 

 

 

 

نور طبیعی ناکافی در محل کار

 

کمبود نور طبیعی تأثیر منفی بر احساسات و بهره وری دارد. بسیاری از فضاهای کاری فاقد نور طبیعی هستند که به ویژه در ماه های زمستان قابل توجه است. کمبود نور طبیعی می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و انواع دیگر مشکلات شود. تمرکز کارمندان کاهش می یابد و آنها به طور فزاینده ای خسته می شوند

راه حل این است که نور طبیعی را به فضای کاری هدایت کنید، این امر میتواند با استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای فراهم شود اگر نور محیطی کافی برای روشن کردن فضای کاری خود ندارید، از چراغ های کم مصرف استفاده کنید. ورود نور طبیعی به محل کار می تواند به کاهش سطح استرس، خستگی و مشکلات تنفسی کمک کند. از این پس، هنگام جستجوی جزئیات طراحی داخلی اداری برای بازسازی فضای کاری خود، نور طبیعی را در نظر بگیرید

 

 

 

 

 

طراحی بصری نامناسب

کارمندان بیشتر وقت خود را در محل کار می گذرانند، طراحی بصری ضعیف تاثیر زیادی بر بهره وری و کارایی آن ها دارد کارمندانی که از نظر احساسی با محیط کار خود درگیر هستند مولدترند، کار با کیفیت بهتری ارائه می دهند و خلاق تر هستند. طراحی بصری شما در نگاه اول برای جذب مشتریان و بازدیدکنندگان بسیار مهم است پس برای ارتقای آن تلاش کنید.

یک لایه رنگ تازه یکی از ساده ترین راه ها برای زیباسازی فضای کاری شما است. هنگام رنگ آمیزی، رنگی را انتخاب کنید که فضا را تکمیل کند. رنگ‌های تیره می‌توانند فضا را کوچک‌تر کنند، در حالی که رنگ‌های روشن ممکن است افراد را مضطرب کنند. روانشناسی رنگ می تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب برای فضای کاری کمک کند. درک و هماهنگ کردن روشنایی و شدت رنگ ها بسیار مهم است. با در نظر گرفتن بهترین ایده‌های طراحی داخلی اداری که در سراسر جهان اجرا می شود ، باید از رنگ‌های روشن و خنثی در فضای کار مانند قهوه‌ای، سایه‌های بژ، خاکستری و سفید استفاده کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

چگونه یک فضای کاری مینیمال بسازیم

بایدها و نبایدها طراحی داخلی دفتر

مزایای نصب پارتیشن اداری برای فضاهای کاری کوچک

چه عواملی بر هزینه پیاده نصب پارتیشن اداری مدرن تاثیرگذارند؟

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402