بایدها و نبایدهای طراحی داخلی دفاتر کاری

633  تعداد بازدید  |  شنبه 25 تیر ماه 1401

برای ایجاد یک طراحی داخلی اداری که دررفع نیاز های شما مفید واقع شود لازم است نکات بسیاری رعایت شود در مقاله زیر به بررسی باید ها و نباید های طراحی داخلی دفاتر میپردازیم و نقش انواع پارتیشن اداری مدرن در ایجاد یک دفتر کاری مناسب را شرح میدهیم

بایدها و نبایدها طراحی داخلی دفتر

 

طراحی داخلی اداری مستلزم تحقیق ، توجه به جزئیات، درک نیاز روزانه کاری و از همه مهمتر خلاقیت است.

با ابزارهای مناسب مانند پارتیشن اداری مدرن، دیوارهای اداری موقت و پارتیشن اداری شیشه ای برای دفاتر، می توانید یک فضای اداری منحصر به فرد برای شرکت خود ایجاد کنید.

 

با این حال، چند قانون مهم وجود دارد که همه باید از آنها پیروی کنند تا فضای اداری ایجاد کنند که در طول زمان کاربردی باشد . همچنین، چند اشتباه رایج وجود دارد که به راحتی می توان از آنها اجتناب کرد تا در زمان و منابع گرانبها در طول توسعه داخلی دفتر صرفه جویی شود.

 

در این وبلاگ، نگاهی به چند نکته مهم در طراحی داخلی اداری خواهیم داشت. این را به عنوان یک دستورالعمل برای ایجاد یک فضای اداری کاملاً جدید یا به روز رسانی فضای موجود در نظر بگیرید.

 

بایدهای طراحی دفتر کاری

 

.1 طرح را از قبل برنامه ریزی کنید

اول از همه، شما باید چیدمان طراحی دفتر خود را از همان ابتدا با توجه به فضای اداری فعلی خود برنامه ریزی کنید. اگر این مرحله را درست انجام دهید، توسعه داخلی شما کارآمدتر و مقرون به صرفه تر خواهد شد.

 

بخش های استراتژیک را در دفتر خود برنامه ریزی کنید. قبل از وارد شدن به مرحله طراحی واقعی، فضاهارا در دفتر خود روی کاغذ ایجاد کنید. محیط را با توجه به نیازهای کاری روزانه و ساختار کاری برنامه ریزی کنید. نگاهی به برخی از بهترین چیدمان ها در طراحی دفتر از نظر زیبایی شناسی و عملکرد بیندازید تا آنها را در دفتر خود بگنجانید.

 

.2 از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید

اهمیت نور طبیعی در فضای اداری را نمی توان به اندازه کافی مورد تاکید قرار داد. نه تنها به شما در صرفه جویی در هزینه قبض برق کمک می کند، بلکه مزایای فراوانی نیز برای کارکنان دارد.

 

بهترین راه برای گنجاندن نور طبیعی در فضای اداری، نصب پارتیشن اداری از متریال شیشه برای دفاتر است. فرقی نمی‌کند اتاقک، پنجره‌های دائمی، دیوارهای داخلی دفتر یا پارتیشن‌ اداری با شیشه مات،باشد سعی کنید از دیوارهای شیشه‌ای با قاب آلومینیومی یا چوبی برای ایجاد محیطی با حداقل مصرف انرژی استفاده کنید.

 

.3فضای اداری را باز نگه دارید

مهم نیست که چه فیلد کاری دارید ، اجازه ندهید کارمندانتان با ایجاد دفتری پر از دیوار احساس انزوا کنند. اگرچه برای شرکت ها وسوسه انگیز به نظر می رسد که فضای اداری با محوریت حفظ حریم خصوصی ایجاد کنند زیرا به افزایش بهره وری معروف است، اما اکثر کارمندان ترجیح نمی دهند برای مدت طولانی در یک فضای کاری بسته کار کنند.

 

فضای اداری را برای کارمندان باز نگه دارید تا محیط کاری مشترکی داشته باشند. هدف شما باید داشتن بهترین رویکرد مشارکتی و حفظ حریم خصوصی باشد. به لطف پارتیشن اداری مدرن که به راحتی قابل نصب و حذف است، می توانید بین کارمندان تبادل ایجاد کنید.

 

 

 

 

.4 از دیوارها و پارتیشن اداری مدرن استفاده کنید

پارتیشن اداری مدرن بر تطبیق پذیری تمرکز دارد. دیوارهای موقت به شما فرصت بزرگی می دهد تا فضای اداری خود را همانطور که تصور می کردید طراحی کنید. همچنین، آسان بودن حذف و نصب مجدد به این معنی است که می توانید فضای اداری خود را تا زمانی که از نتایج راضی باشید تغییر دهید.

 

همانطور که قبلاً اشاره کردم، می توانید با آزمایش بی حد و حصر از مزایای فضای اداری مشترک و بسته به طور همزمان بهره مند شوید.

.5هویت برند خود را در طراحی دفتر منعکس کنید

در نهایت، مهم است که شخصیت و ارزش های برند خود را در فضای اداری منعکس کنید. انتقال شخصیت برند از طریق فضای اداری برای جدا شدن از رقبا بسیار مهم است. فضای اداری شما نشان می دهد که چگونه کار می کنید، فکر می کنید و مشکلات مشتری را بهتر از رقبای خود حل می کنید.

 

چیدمان که ایجاد می‌کنید، رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، محیطی که ایجاد می‌کنید، و روشی که فضای پذیرایی خود را طراحی می‌کنید تأثیری طولانی‌مدت بر کارمندان ایجاد می‌کند که آنها را برای دستیابی به اهداف جمعی تشویق می‌کند. همچنین، بازدیدکنندگان را بهتر می توان متقاعد کرد تا با شما همکاری کنند.

 

 نباید های طراحی اداری

 

1. دیوارهای زیادی را در دفتر اضافه نکنید

همانطور که ما به سمت یک محیط کار "اشتراکی" حرکت می کنیم، دفاتر باید با حداقل دیوار طراحی شوند تا کارمندان بتوانند بدون موانع فیزیکی با یکدیگر کار کنند. اضافه کردن چندین بخش در دفتر شما به معنای منزوی نگه داشتن کارمندان است که به بهره وری آنها لطمه می زند.

 

بهترین راه برای ایجاد محیط اداری عالی، انعطاف پذیر نگه داشتن آن است. یک محیط اداری پویا به کارکنان این آزادی را می دهد که انتخاب کنند در چه فضایی بیشترین بازدهی رادارند.

 

2.مناطق استراحت در دفتر را نادیده نگیرید

ثابت شده است که یک منطقه استراحت مانند یک کافه تریا، یا یک منطقه معمولی برای استراحت باعث افزایش بهره وری کارکنان می شود. ساعات کار طولانی می تواند تلفات سنگینی را بر ذهن افراد وارد کند که می تواند در دراز مدت بهره وری و اشتیاق را کاهش دهد.

 

داشتن یک منطقه برای رهایی موقت از کار به کارکنان کمک می کند خلق و خوی بهتری داشته باشند و با اشتیاق صبح به سر کار بازگردند. اطمینان حاصل کنید که دفتر شما دارای فضایی است که کارکنان می توانند در آن استراحت کنند و ذهن خود را از کار منحرف کنند

 

3. حواس پرتی کارکنان در فضاهای اداری پلان باز را جدی بگیرید

بزرگترین ایراد فضای اداری باز و مشارکتی افزایش سطح حواس پرتی در دفتر است.

اگر فضای اداری شما اجازه می دهد، یک منطقه "بدون حواس پرتی" را در دفتر خود دور از یک فضای باز نصب کنید، جایی که در آن بتوانید با حداکثر تمرکز روی کارهای مهم کار کنید. اگر فضای اداری نسبتاً کوچکی دارید، می توانید پارتیشن اداری متحرک را برای ایجاد اطاقک برای منطقه بدون حواس پرتی نصب کنید.

 

4. بی نظمی در دفتر خود را نادیده نگیرید

وقتی صحبت از حواس پرتی شد، یکی دیگر از دلایل مهم آن به هم ریختگی در دفتر است. فضای اداری تمیز و منظم، کلید یک محیط کاری سازنده و پرشور است.

 

اینها برخی از مهم‌ترین نکاتی هستند که می‌توانید فضای اداری خود را دو برابر بهره‌ورتر و تا حد امکان بدون حواس‌پرتی طراحی کنید.

 

به دنبال مقرون به صرفه ترین پارتیشن اداری هستید؟ ما بسیار خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

برای طراحی بهترین پارتیشن اداری مدرن در جهت بهینه سازی فضای کاری خود با کارشناسان ما در طرح پرداز پایا با ما تماس بگیرید

 

 

بیشتر بخوانید:

 

چیدمان فضاها در طراحی دکوراسیون اداری

طراحی فضای کار اشتراکی

تقسیم بندی دفتر کار

مزایا و معایب دفتر کار با پلان باز

چیدمان فضاها در طراحی دکوراسیون اداری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402