طراحی دکوراسیون اداری به سبک اسکاندیناوی

695  تعداد بازدید  |  شنبه 12 شهریور ماه 1401

طراحی دکوراسیون اداری به سبک اسکاندیناوی

 

طراحی دکوراسیون داخلی اداری و برنامه ریزی برای آن بسیار مهم است. سبک ها و مدل های متنوعی برای طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا وجود دارد که با شناخت هر چه بهتر هر یک از این سبک ها می توان بهترین انتخاب را داشت. یکی از این سبک ها که امروزه اسم آن زیاد شنیده می شود، سبک اسکاندیناوی است.

 

 

 

اسکاندیناوی یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون است که برای فضا های اداری و حتی منازل بسیار ایده آل می باشد. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی یا نوردیک در واقع به سادگی و مینیمال بودن شناخته می‌شود. رنگ های غالب در این سبک عموما روشن و سفید هستند. دیوارهای سفید، آبی روشن و طیف‌های روشن خاکستری برای دکوراسیون داخلی دفتر کار اسکاندیناوی بسیار مناسب هستند. دلیل استفاده از این رنگ‌ها نشان دادن ویژگی‌های دیگر دکوراسیون داخلی دفتر کار مانند اکسسوری‌های دکوراتیو یا مبلمان است.

در این سبک استفاده از مبلمان و یا اکسسوری های چوبی بسیار رایج است. می توانید از چوب طبیعی و درختانی همچون کاج، ساج، چنار استفاده نمایید. البته برای کاهش هزینه ها می توانید مصنوعات چوبی را نیز جایگزین کنید. برای ایجاد تنوع بیشتر می توان چوب را با متریال های دیگری مانند استیل و یا شیشه نیز ترکیب نمود.

 

 

 

 

استفاده از رنگ سفید و یا طوسی در کفسازی و سقف نیز در این سبک دیده می شود. می توان از سرامیک و یا لمینیت های چوبی به رنگ روشن استفاده نمایید. نظافت و نگهداری از رنگ سفید ممکن است دشوار باشد ولی با انتخاب متریال هایی مانند سرامیک می توانید این مشکل را حل کنید چرا که سرامیک به راحتی قابل نظافت و شستشو است.

 

 

 

 

همچنین سقف‌ها محل مناسبی برای نصب تجهیزات نورپردازی مدرن و لوکس هستند. می‌توانید سقف دفتر کار خود را به رنگ سفید درآورده و با آویختن تجهیزات نورپردازی آهنی و برنجی، دفتر کار خود را روشن کنید. استفاده از پانل‌های چوبی در سقف کاذب نیز حس و حال طبیعی‌تری به طراحی دفتر کار می‌بخشد و با سایر مبلمان و یا اکسسوری های چوبی موجود در محیط در هماهنگی خواهد بود.

در یک فضای اداری نیاز به استفاده از کمد و قفسه بسیار است بنابراین نباید این آیتم ها را فراموش کنید. اما در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی به سراغ کمدهایی بدون درب بروید. شلف های ساده که هم متریال با مبلمان هستند بهترین گزینه برای شما می باشند.

 

برای نورپردازی فضا، به نور طبیعی نیاز دارید اما اگر به اندازه کافی پنجره در فضا ندارید بهتر است از لامپ هایی به رنگ سفید و یا طبیغی موجود در بازار استفاده کیند. به هیچ وجه به سراغ لامپ ها و یا نورهای گرم و رنگی نروید چرا که در این سبک همانطور که پیش تر گفته شد رنگ و نور غالب سفید است.

 

 

 

با توجه به تمام نکات گفته شده درباره این سبک برای طراحی دکوراسیون اداری، سبک اسکاندیناوی مناسب همه فضاهای کاری و اداری نیست. برای مثال سازمان بزرگ دولتی که فضایی کاملا رسمی دارند برای اجرای این سبک گزینه مناسبی نیستند. برای داشتن بهترین انتخاب فضای کار خود و کاربری آن را به خوبی بشناسید و بعد از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی یک سبک را انتخاب نمایید.

 

 

بیشتر  بخوانید:

 

طراحی دفتر کار به سبک کلاسیک

مزایا و معایب دفتر کار با پلان باز

طراحی فضای کار اشتراکی

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

طراحی داخلی دفتر کار به صورت باز


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402