طراحی فضای کار اشتراکی

1392  تعداد بازدید  |  یکشنبه 2 مرداد ماه 1401

طراحی فضای کار اشتراکی

امروزه تعدد مشاغل و تنوع در در زمینه های کاری فراوان است و شرکت های استارت آپی روز به روز افزایش می یابد. داشتن دفتر کار اعتبار بیشتری به فعالیت شما می بخشد و مخاطبان حس بهتری از همکاری با شما خواهند داشت. اما شاید داشتن یک دفتر کار مجزا در همه حال امکان پذیر نباشد. هزینه های بالای اجاره دفتر کار و تجهیز آن ، می تواند یکی از مسائل دست و پا گیر برای راه اندازی و یا گسترش یک کار باشد. با داشتن یک فضای کار اشتراکی می توانید از هزینه های خود بکاهید و همچنان دفتر کار خود را داشته باشید.

البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که دفتر کار اشتراکی به این معنی است که باید با گروه های مختلف و مشاغل متعدد در یک فضا همکاری کنید که این موضوع مزایا و معایب خود را دارید. از طرفی ممکن است این همکاری نتایج مثبتی برای شما داشته باشد و از طرف دیگر ممکن است موجب کاهش تمرکز شما شود. بنابراین باید نحوه فعالیت خود و هماهنگی آن با این نوع فضا را در نظر بگیرید.

 

 

 

برای اینکه بتوان به بهترین شکل در یک فضای کار اشتراکی مشغول به کار شد باید دکوراسیون داخلی آن را به نحوی طراحی نمود که به بهینه ترین شکل بتوان از فضا استفاده کرد. برای تفکیک فضاهای مختلف می توان از رنگ بندی متنوع استفاده نمود. با استفاده از رنگ های مختلف با رعایت هارمونی و هماهنگی، می توان فضاها و مشاغلی که در یک محیط مشغول به فعالیت هستند را از یکدیگر جدا نمود.

 

 

 

 

یکی دیگر از راهکارهای تفکیک مشاغل در فضا، استفاده از پارتیشن اداری است. اما به دلیل اینکه عموما فضاهای کار اشتراکی به صورت پلان باز طراحی می شوند بهتر است از پارتیشن اداری شیشه ای برای این منظور استفاده نمود تا شفافیت و سیالیت در فضا حفظ شود. پارتیشن اداری تمام شیشه ای بهترین گزینه برای تفکیک فضاهایی هستند که به صورت مدرن طراحی می شوند. این پارتیشن ها هم نقش جدا کننده را به خوبی ایفا می کنند و هم فضای زیادی را اشغال نمی کنند. حریم شخصی افراد به خوبی حفظ می شود و در عین حال ارتباط بین افراد حفظ می شود.

 

 

 

استفاده از گیاهان متعدد برای جداسازی فضاها یکی از راهکارهای مدرنی است که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری بسیار دیده می شود. با استفاده از فلاور باکس های مختلف و قرار دادن آن ها بین فضاهایی که می خواهید تفکیک کنید ، به خوبی می توانید حریم مشخصی برای فضایتان تعریف نمایید.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 

چیدمان فضاها در طراحی دکوراسیون اداری

نحوه استفاده از پارتیشن اداری برای ایجاد یک دفتر خانگی

یک پارتیشن اداری خوب شامل چه ویژگی هایی است؟

معرفی انواع پارتیشن اداری بر مبنای متریال ساخت

ارزان ترین نوع پارتیشن اداری کدام است؟

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402