طراحی داخلی دفتر کار به صورت باز

674  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 29 تیر ماه 1401

طراحی داخلی دفتر کار به صورت باز

داشتن یک دفتر کار با دکوراسیون خاص و شیک می تواند بازدهی کاری افراد را بالاتر ببرد و روحیه مضاعفی به کارکنان ببخشد. با توجه به نوع فعالیت هر شرکت و اهداف تعیین شده در چارت سازمانی می توان دکوراسیون داخلی را طراحی نمود. یکی از انواع مدلهای طراحی داخلی فضای اداری به صورت پلان باز است. بدین معنا که محیط محصوری در فضای کلی شما وجود ندارد و کارکنان در ارتباط مستقیم تری هستند. شفافیت در فضا اولین چیزی است که در پلان باز مشاهده می شود.

 

 

 

 

 اگر می خواهید بخشی از فضایتان مرزبندی شود، می توانید از پارتیشن اداری تمام شیشه ای استفاده نمایید و بدین صورت هم شفافیت در فضا را حفظ نموده اید و حریم شخصی برای افراد تعریف کرده اید. پارتیشن اداری شیشه ای به صورت تک جداره و یا دو جداره کار می شوند و مقاومت بالایی دارد و همچنین به خوبی فضا را آکوستیک می کنند.

 

 

 

از مبلمان های تک رنگ و مدرن استفاده نمایید. سعی کنید همه مینیمال و ساده باشد. در حد امکان از مبلمان هایی با کاربری چند منظوره استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند و قابلیت جابه جایی در فضا را داشته باشند. میزها می توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با استفاده از پارتیشن اداری رومیزی برای آنها حریم ایجاد نمود.

 

 

 

 

 

از پارتیشن اداری متحرک استفاده کنید تا در صورت لزوم فرم فضاهایتان را تغییر دهید. در صورت نیاز با استفاده از پارتیشن اداری متحرک می توان دو فضا را برای زمان مشخصی از هم جداسازی کرد.و در صورت عدم نیاز، می توان آن را به حالت اولیه بازگرداند و در مکانی مانند کمد جای داد. مهم ترین ویژگی های این پارتیشن اداری مدرن سبک بودن و نصب آسان است.

 

 

 

 

 

ایجاد فضاهای استراحت و هم نشینی برای کارکنان می تواند فضا را از خشکی و کسل کنندگی خارج نماید و روحیه تیمی را افزایش دهد. بنابراین یکی از فضاهای کاربردی در طراحی پلان فضای باز اداری ایجاد محیط های مفرح است. با استفاده از نیمکت های ساده و یا میزهای گرد می توانید این فضا را خلق کنید.

 

 

 

 

مکان‌های کار باز همچنان به معابر کاملاً مشخصی نیاز دارند. همان‌طور که این مناطق را ترسیم می‌کنید، به فرصت‌هایی برای ایستگاه‌های کاری جدید در امتداد مسیر رفت و آمد هم توجه کنید. افراد در حین راه رفتن در دفتر به طور طبیعی با یکدیگر برخورد می‌کنند و داشتن مکانی که بتوانند در کنار هم بایستند و در مورد مسائل صحبت کنند، لازم است.

 

 

 

 بیشتر بخوانید:

 

مقایسه دفاتر پلان باز و پلان بسته

بایدها و نبایدهای طراحی داخلی دفاتر کاری

آیا میتوان دریک طراحی دفتر باز حریم خصوصی ارائه داد؟

تقسیم بندی دفتر کار

طراحی اتاق کنفرانس

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402