انواع کفپوش در طراحی دکوراسیون اداری

734  تعداد بازدید  |  سه شنبه 8 شهریور ماه 1401

انواع کفپوش در طراحی دکوراسیون اداری

 

انتخاب کفپوش مناسب در طراحیدکوراسیون اداری بسیار مهم است. انواع مختلفی از کفپوش ها وجود دارد که با توجه به کاربری فضا و نوع چیدمان می توان یکی از این مدل ها را انتخاب نمود. با توجه به اینکه رفت و آمد در محیط های کاری و اداری زیاد است و کارکنان زمان زیادی را در فضای کار هستند، کیفیت کفپوش حائز اهمیت خواهد بود. همچنین از نظر بصری نیز کفسازی مناسب تاثیر به سزایی بر ظاهر دکوراسیون فا خواهد داشت.

 

 

کفپوش پی وی سی



 

کفپوش های پی وی سی از جمله کفپوش هایی هستند که دارای محبوبیت و کاربردهای زیادی می باشند و در طراحی داخلی اداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . از آنجایی که این کفپوش ها عایق بوده می توانند یک گزینه مناسب و خوب برای فضاهایی که پر از رفت و آمد هستند ، باشند. کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی نسبت به سنگ و سرامیک حالت منعطف‌تری دارد و موجب خستگی پا در هنگام راه رفتن طولانی روی آن نمی‌شود.

همچنین این کفپوش ها مقاومت خوبی دارند و طولانی مدت کیفیت خود را به خوبی حفظ کرده و نظافت و نگهداری از آن ها نیز ساده می باشد. کفپوش های پی وی سی دارای طرح های متنوعی هستند که با توجه به طراحی فضا و سلیقه کارفرما می توان از بین این مدل ها یکی را انتخاب نمود.

 

 

کفپوش لمینیت




یکی دیگر از متریال هایی که امروزه در بسیاری از پروژه ها برای کفسازی به کار می رود ، لمینیت است. لمینیت به نوعی از کف‌پوش‌ها گفته می‌شود که از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و بر خلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. هرچند که سطح خارجی آن طرح و نگار چوب را دارد. لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش است و مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشش کرده است. از جمله‌ این مزایا می‌توان به نصب آسان، قیمت پایین‌تر و مقاومت بیشتر در برابر آب اشاره کرد.

 

 

موکت


 


این نوع کفپوش نوع متدوال و کلاسیک برای کفپوش محیط اداری است. امروزه بیشتر از تایل موکت برای کفسازی استفاده می شود و موکت های رولی یا متری جای خود را به تایل موکت داده است. این موکت ها نصب آسانی دارند و در انواع و طرح های مختلفی تولید می شوند. استفاده از موکت در کفسازی، فضا را آکوستیک کرده و راه رفتن بر روی آن حس خوشایند و راحتی برای افراد دارد. تنها موردی که باید به آن توجه نمود، نظافت موکت است که ممکن است نسبت به سایر متریال های کفسازی زودتر کثیف شود.

 

 

 

کاشی و سرامیک



 

یکی از انواع متداول کفپوش ها کاشی و سرامیک است. این نوع کفسازی می تواند فضای کار را بسیار شیک کرده و حس لاکچری به محیط ببخشد. نظافت آن بسیار راحت است و اگر کیفیت خوبی داشته باشد مقاومت بالایی دارد و استهلاک آن نیز پایین خواهد بود. البته باید این موضوع رادر نظر بگیرید که این متریال ها عایق خوبی برای صدا نیستند. بنابراین ممکن است برای همه نوع فضای کاری مناسب نباشند.

 

 

 بیشتر بخوانید:

 

تقسیم بندی دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

طراحی فضای کار اشتراکی

طراحی دفتر کار به سبک کلاسیک

چگونه یک فضای کاری مینیمال بسازیم


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402