استفاده از نورپردازی در طراحی پارتیشن اداری

437  تعداد بازدید  |  سه شنبه 20 دی ماه 1401

استفاده از نورپردازی در طراحی پارتیشن اداری 

 

سطوح نور نقش مهمی در ارزیابی رفاه کارکنان در محل کار دارد. اگر مبلمان اداری ارگونومیک، تهویه، عایق صوتی و بصری مهم باشند، نور عنصری است که همه این موارد را با هم ادغام می کند و تا حد زیادی جو محیط کار را تعیین می کند.

در مرحله مفهومی، طراحان با متخصصان نورپرداز و مشتریان گفت و گو می کنند تا فعالیت های انجام شده در فضاهای مختلف دفترکار را درک کنند و به تعیین تعادل صحیح بین نور طبیعی و مصنوعی مورد نیاز برای انجام وظایف تعریف شده در هر منطقه دست یابند.

یکی از جنبه های مهمی که باید در نظر گرفت، متعادل کردن شدت لامپ ها و چراغ های LED و تنظیم دمای رنگ آنها - که بر حسب کلوین بیان می شود - است. رنگ لامپ های ال ای دی در دو دسته سرد و گرم قرار میگیرند نورپردازی به شدت گرم یا به شدت سرد تاثیر منفی بر بهره وری کارکنان می گذارد و بهتر است از این دو سبک نورپردازی در حد برابر استفاده شود تا فضایی خنثی از لحاظ نور ایجاد شود

چراغ ها را می توان در تجهیزات اداری ادغام کرد و فضاهایی کاربردی با رعایت المان های زیبایی شناسی و با تاثیرات بصری بالا ایجاد کرد. در اینجا چند کاربرد ادغام نورپردازی و پارتیشن اداری مدرن آورده شده است:

 

1.استفاده از نور خطی در دیوارهای پارتیشن اداری

 

 

انواع پارتیشن را می توان با استفاده از نورخطی سفارشی سازی کرد این سبک نورپردازی برای روشنایی مناطق تاریک و زوایای دفترکار مفید است. پانل های ملامینه پارتیشن های ثابت را می توان با پانل های LED جفت کرد که در ابعاد مختلف با توجه به نیاز مشتری قابل طراحی است و می تواند به صورت عمودی یا افقی تراز شود. این سبک نورپردازی میتواند با انتخاب شما در رنگ های مختلف نصب شود. علاوه بر این می توان شدت نور را با استفاده از دیمر کنترل کرد.

 

 

نور های خطی را میتوان در طراحی شلف ها و قفسه ها به کار برد  آنها را می توان در پانل های بالایی کمدها نصب کرد و نور را از بالا به پایین برروی اجسام پخش نمود.

 

2.کانترهای پذیرش 

 

کانتر های پذیرش معمولاً اولین شیئی هستند که افراد هنگام ورود به دفتر می بینند. طراحان نور را به منظور ایجاد احساس مثبت در مشتریان در طراحی کانتر ورودی ادغام می کنند. نورپردازی به این سبک پخش ، حس سبکی منتقل میکند ، در حالی که LED های یکپارچه بر زوایای میز پذیرش تاکید دارند.

 

3.پانل های نور سقفی

 

 

پانل های LED را می توان در سقف ها ادغام کرد، به لطف فناوری و حسگرهای تخصصی، این سیستم قادر است نور خود را در طول روز تغییر دهد به این ترتیب کارکنان بهره وری بیشتری خواهند داشت .

برای اطلاع از نحوه طراحی سه بعدی فضای کاری با استفاده از پارتیشن و اطلاع از قیمت پارتیشن اداری با کارشناسان ما در طرح پرداز پایا در ارتباط باشید

 

 

بیشتر بخوانید:

 

نحوه انتخاب پارتیشن اداری مناسب

کاربرد پارتیشن اداری در طراحی فضای پذیرش

پارتیشن اداری شیشه ای به سبک صنعتی

آینده پارتیشن‌ اداری: ترندهای دیزاین دفاتر کاری

نقش پارتیشن اداری در یک دفتر کار مدرن

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402