نقش پارتیشن اداری در یک دفتر کار مدرن

489  تعداد بازدید  |  سه شنبه 13 دی ماه 1401

نقش پارتیشن اداری در یک دفتر کار مدرن

 

پارتیشن های اداری نقشی جدایی ناپذیر در یک دفتر کار مدرن دارند. پارتیشن‌ها علاوه بر بهینه‌سازی فضای موجود، بسته به نوع پارتیشنی که انتخاب می‌کنید، می‌توانند سطوح مختلفی از حریم خصوصی را نیز فراهم کنند.

 

 

انتخاب پارتیشن برای فیت آوت اداری

نوع پارتیشنی که باید در فیت آوت خود استفاده کنید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. انواع مختلف کسب و کار الزامات متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال، یک فضای درمانی نیاز به پارتیشن‌هایی دارد که سطح بالاتری از حریم خصوصی را در سراسر محیط فراهم ‌کنند. در حالی که یک محیط اداری عمومی ممکن است فقط در یک منطقه خاص نیاز به حریم خصوصی داشته باشد و در مناطق دیگر نه.

طراحی Fitout و برندسازی برای هر کسب و کاری مهم است. اگر می خواهید ظاهر خاصی ایجاد کنید، انتخاب نوع پارتیشن مورد استفاده، به طور بالقوه می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد.

اگر فقط به دنبال به‌روزرسانی فضای فعلی خود هستید، افزودن چند پارتیشن اداری می‌تواند به زیبایی فضای شما کمک کند.

پارتیشن های اداری در چندین نوع مختلف موجود هستند

مهم نیست که چه نوع ظاهری را برای محیط اداری خود می خواهید، انواع متنوعی از دیوارهای پارتیشن وجود دارند که میتوانید از آن ها استفاده کنید!  شیشه،گچ، کامپوزیت، روکش چوبی، آکوستیک، دیوارهای ضد حریق و مقاوم در برابر آب رایج ترین پارتیشن های مورد استفاده در محیط های اداری هستند.

در اینجا نگاهی گذرا به برخی از انواع پارتیشن های ذکر شده در بالا می اندازیم.

 

پارتیشن های گچی:

این نوع پارتیشن یک ساختار دائمی است که اغلب برای تامین حریم خصوصی و همچنین پنهان کردن مواردی مانند لوله کشی و سیم کشی استفاده می شود. این پارتیشن ها در اصل دیوارهای داخلی فیت اوت شما هستند.

 

رایج ترین مزایا:

•حریم خصوصی

• ظاهر یکنواخت

• اجازه توزیع خدمات (لوله کشی، برق، داده، و غیره...)

• برای اقلام نازک کاری یا سایر وسایلی که باید به دیوار خاصی چسبانده شوند، استفاده می شوند

• قابلیت رنگ آمیزی به عنوان اکسنت وال

 

پارتیشن های شیشه ای:

بارزترین مزیت پارتیشن های شیشه ای توزیع نور طبیعی است. ظاهر "باز"به ویژه در فضاهای کوچکتر مفید است. اگر دکوراسیون شما به سبک مینیمالیسم طراحی شده باشد، پارتیشن های شیشه ای راهی عالی برای تقسیم بندی فضاهای کاری است

با استفاده از این پارتیشن اداری مدرن، فضای شما از نظر تقسیم‌بندی در کارآمدترین حالت ممکن قرار میگیرد و ظاهری مطبوع و جذاب، در اختیار خواهید داشت

رایج ترین مزایا:

• توزیع نور

• اضافه کردن آسان عناصری مانند لوگوی شرکت شما که می تواند از نظر بصری چشمگیر باشد.

• اگرچه تا حدودی گرانتر از پارتیشن گچی است، اما پارتیشن های شیشه ای سریعتر نصب می شوند

 

پارتیشن های آکوستیک:

برای محیط های تجاری که در آنها مهار یا مسدود کردن صدا مورد نیاز است، پارتیشن های صوتی یک راه حل عالی هستند. این نوع پارتیشن ها برای جذب صدا ایجاد می شوند و هم حریم خصوصی و هم سطح راحتی لازم را برای فضاهای مجاور فراهم می کنند.

رایج ترین مزایا:

• عایق صدا

•حریم خصوصی

 

پارتیشن های مرکب:

اگر به دنبال چیزی کمی متفاوت هستید، پارتیشن اداری شما می توانند ترکیبی از گچ و شیشه یا مثلاً روکش چوبی و شیشه باشد. این پارتیشن ها دارای یک دیوار جامد در پایین و یک بخش شیشه ای در بالا هستند.

بزرگ‌ترین دلیل استفاده از پارتیشن‌های کامپوزیت این است که به نور اجازه عبور می‌دهند و در عین حال حریم خصوصی  روکش چوبی یا پارتیشن‌های مشابه را ارائه می‌دهند.

آنها همچنین توانایی اجرای لوله کشی یا سیم کشی در قسمت پایین را فراهم می کنند.

رایج ترین مزایا:

• توزیع نور

•حریم خصوصی

• اجازه توزیع خدمات (لوله کشی، برق، داده، و غیره...)

 

پارتیشن های روکش چوبی:

دلیلی وجود دارد که چرا روکش چوبی در بین طراحان فیت‌آوت محبوب است. این پارتیشن ها ظاهری رسمی و کلاسیک ایجاد میکند که فضای اداری شما را به کلی متحول میکند.

رایج ترین مزایا:

• ظاهر خاص

•سطح حریم خصوصی مناسب

• اجازه توزیع خدمات (لوله کشی، برق، داده، و غیره...)

 

فاکتورهای مهمی مانند هزینه، سرعت و سهولت نصب و همچنین عملکرد باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که ما در طرح پرداز پایا تیمی مجرب داریم که آماده کمک به شما در ایجاد بهترین و کاربردی ترین فضای اداری هستند برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه طراحی سه بعدی پارتیشن ها و آگاهی از قیمت پارتیشن با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

 

بیشتر بخوانید:

 

بررسی نکات مهم درارتباط با شخصی سازی پارتیشن اداری شیشه ای

انواع پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن بندی ترکیبی اداری

پارتیشن اداری آکوستیک در محیط های کاری

تعمیر و نگهداری پارتیشن اداری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402