ایجاد فضای خلاق و راحت در محیط کار

653  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 9 شهریور ماه 1401

ایجاد فضای خلاق و راحت در محیط کار

 

محیط کاری عموما فضایی رسمی و خسته کننده است  که کارکنان زمان زیادی از روز را در آن جا سپری می کنند. اگر فضای داخلی محیط بیش از حد یکنواخت و خسته کننده باشد، به مرور زمان بازدهی کاری افراد پایین آمده و کارکنان انرژی لازم برای ارائه بهترین خود را نخواهند داشت.

بنابراین مهم است که برای طراحی دکوراسیون فضای کار خود برنامه ای مشخص و دقیق داشته باشید. دکوراسیون داخلی تاثیر مستقیم بر حال و هوای افرادی که در آن قرار می گیرند دارد. چیدمان مناسب یک فضا باید به بهترین شکل انجام شود و برای آن وقت گذاشته شود. از آنجایی که فضای کار به خودی خود می تواند خسته کننده باشد با انجام تمهیداتی می توان این موضوع را حل کرد.

 

رنگ



 

استفاده از رنگ های خاص در قسمت هایی از فضا همیشه می تواند به محیط روح ببخشد. با توجه به رنگ سازمانی شرکت و یا کاربری فضایی که برای آن طراحی انجام می شود،  و شناخت خاصیت روانشناسی هر رنگ می توانید بهترین رنگ را برای فضا انتخاب کنید. رنگ های گرم و زنده برای محیط هایی که در آن کارهای خلاقانه و یا نوآورانه انجام می شود می تواند گزینه ی مناسبی باشد. رنگ هایی مانند زرد ، نارنجی، قرمز  و .... . البته باید این موضوع را در نظر بگیرید بیش از اندازه از این رنگ ها استفاده نکنید تا در طولانی مدت اذست کننده نباشند. چرا که رنگ ها سطح انرژی را در افراد بالا می برند. بهترین راه استفاده از این رنگ ها در بخش هایی از فضا و ترکیب آن ها با رنگ های خنثی است. در محیط هایی که به خودی خود تنش فضا بالاست بهتر است از رنگ های سردی مانند آبی ، سبز و یا بژ استفاده شود تا انرژی فضا را تعدیل نماید.

 

الگو

 

می توانید قسمت هایی از دکوراسیون اداری خود را با الگوهایی نوآورانه و نوین بپوشانید. بر روی دیوارها طرح هایی خاص و گرافیکی ترسیم کنید تا دیوارها را از حالت ساده و معمولی خود خارج نمایید. همچنین می توانید شعارهای به خصوص سازمان را بر روی برخی از دیوارها بیاورید. بدین صورت شعارتان به خوبی در دید است و همچنین دیوارتان را از سادگی درآورده اید.

 

نورپردازی

 

بهترین نور برای یک محیط اداری نور طبیعی است. نور طبیعی به خوبی می تواند به فضا انرژی ببخشد. ولی ممکن است نور طبیعی به تنهایی برای فضا کافی نباشد و یا به همه فضاها به یک اندازه نور نرسد. استفاده از نورهای مصنوعی می تواند کمبود نور در فضا را جبران نماید. امروزه مدل های متنوعی از نور ها برای طراحی نورپردازی دکوراسیون داخلی وجود دارد. انواع لوسترهای مدرن و کلاسیک ، نورهای خطی ، نورهای سقفی توکار و.... با استفاده از مدل های مختلف نورپردازی در فضا به خوبی می توانید تنوع نوری را رعایت کرده و بدین شکل فضا را از خلاقانه تر جلوه دهید.

 

مبلمان

 

استفاده از مبلمان های مدرن با اشکال خاص یکی دیگر از راهکارهای موثر برای برای ایجاد فضایی خلاقانه است. مبل هایی با طرح و یا رنگ های خاص و نوین در قسمت هایی از فضا ، در محیط تفاوت ایجاد می کند و می تواند دکوراسیون را یکنواختی خارج کند. استفاده از متریال های مدرن برای ساخت مبلمان نیز می توان به خاص تر شدن مبلمان ها کمک کند.

 

فضاهای جمعی

 

 
 

کارکنان با نشستن زمان زیادی پشت سیستم ها و یا شرکت در جلسات متعدد ممکن است در طول روز خسته شوند و تمرکز خود را از دست بدهند. خلق فضاهایی برای استراحت و یا ملاقات های جمعی غیر رسمی می تواند محیطی دوستانه و صمیمانه برای افراد ایجاد کند تا افراد بخشی از زمان خود را در این فضاها به گفتگو و استراحت بپرازند. این قسمت ها می توان بسیار مدرن و خلاقانه طراحی کرد تا چندان رسمی به نظر نرسند و از دیگر فضاهای دکوراسیون اداری تفکیک شوند. استفاده از رنگ های گرم و زنده، مبلمان های خاص و یا نورپردازی به خصوص برای این قسمت ها بسیار مناسب است.

 

اکسسوری

 

 
 
 

اقلام تزئینی و دکوری که در عین حال کاربری نیز داشته باشند می تواند به خلق فضایی خلاقانه در محیط کار کمک کند. استفاده از گیاهان مختلف در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی ، تابلوهایی با طرح های متنوع و جذاب ، آباژورهای ایستاده و... می تواند فضا را زیباتر کند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 

بررسی روندهای طراحی اداری که تاثیر منفی بر عملکرد کارکنان دارند

5 راه ساده برای دلپذیر کردن محیط کاری

نحوه استفاده از پارتیشن اداری برای ایجاد یک دفتر خانگی

چگونه با استفاده از پارتیشن اداری فضای کاری خود را حرفه ای تر کنید

پارتیشن اداری مدرن در محیط کار


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402