پارتیشن اداری مدرن در محیط کار

744  تعداد بازدید  |  یکشنبه 26 تیر ماه 1401

ممکن است تصور کنید که پارتیشن اداری تنها از متریال هایی مانند چوب و آلومینیوم ساخته می شود اما طراحی های متنوعی وجود دارد که میتوانید به کمک آنها فضاهای مختلف خود را جداسازی کنید در این مقاله به بررسی انواع مختلف پارتیشن اداری مدرن و تاثیر آن برطراحی دکوراسیون داخلی فضا میپردازیم

پارتیشن اداری مدرن در محیط کار

 

وقتی صحبت از پارتیشن اداری می شود اولین چیزی که به ذهن مخاطب می رسد پارتیشن های آلومینیومی ، چوبی و یا شیشه ای است که به عنوان جداکننده های فضا اجرا می شوند. پارتیشن اداری فارق از جنس و طرحی که دارد عمدتا  وظیفه جداسازی فضاها را بر عهده دارند. اما در بسیاری از مواقع پارتیشن ها علاوه بر نقشی که در جداسازی فضاها ایجاد می کنند، می توانند تاثیر بیشتری نیز بر طراحی دکوراسیون داخلی فضا نیز داشته باشند.

 

 

 

پارتیشن اداری علاوه بر جداسازی می توانند نقش دکوری و تزئینی نیز داشته باشند. امروزه در طراحی های مدرن فضاهای اداری می توان طرح های خاصی برای پارتیشن ها در نظر گرفت تا بخشی از دکوراسیون داخلی فضا شوند. اگر کمی خارج از روش معمول فکر کنید و متفاوت عمل کنید می توانید دکوراسیونی منحصر بفرد خلق نمایید.

 

 

همیشه به دنبال پارتیشن اداری شیشه ای یا آلومینیومی نباشید. با چند فلاور باکس بزرگ نیز می توانید جداسازی فضا را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. کافی است فلاور باکس هایی با اندازه متناسب با فضای مورد نظر طراحی کنید ، گیاهانی متنوع و زیبا در آن بکارید و در نهایت قسمتی را که در نظر داشته اید به صورت طراحی باز از یکدیگر جدا نمایید. بدین صورت فضای اداری و کاری خود را تلطیف نموده اید.

 

 

 

 

یکی دیگر از گزینه های ممکن استفاده از یک قفسه بزرگ به عنوان جداکننده است. یک قفسه با ردیف های بزرگ در قسمت هایی که قرار است از یکدیگر جدا شوند تعبیه نمایید و بین قفسه ها را به صورت مینیمال با آیتم های متنوع تزئین نمایید. این قفسه بزرگ میتواند از هر جنسی باشد. کافی است طرحی خاص با متریالی منحصر بفرد انتخاب کنید تا جلوه ای زیبا به دکوراسیون شما ببخشد. بدین صورت هم فضاهای خود را تقسیم نموده اید و هم پارتیشنی کاربردی در فضای خود قرار داده اید که وظیفه ای علاوه بر جداکنندگی فضاها دارد.

 

 

استفاده از پنل های طرح دار نیز یکی دیگر از انواع پارتیشن اداری مدرن است. پنل های طرح دار می توانند از جنس چوب ، شیشه یا فلز نیز باشند. با توجه به کلیت طراحی دکوراسیون داخلی که در فضای اداری خود اجرا نموده اید، یکی از انواع پارتیشن اداری مدرن طرح دار را انتخاب نمایید و فضاهای مورد نظر را از یکدیگر جدا نمایید.

 

 

 

 

یکی دیگر از راهکارهایی که جلوه زیبایی نیز به محیط کار می بخشد استفاده از پنل های مشبکی است که با گیاهان روینده پوشیده باشد. این نوع از دیواره های جداکننده یکی از مدرن ترین انواع اجرای پارتیشن اداری مدرن است. یک دیوار مشبک فلزی در اندازه متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کنید و آن را کامل با گیاهان متنوع بپوشانید. در نهایت دیواری سبز و پر از گیاهان زیبا خواهید داشت و علاوه بر جدا شدن فضاها ، حال و هوای محیط کار خود را نیز گرما می بخشید.

 

 

 

 

انواع مختلف پارتیشن اداری که در این مطلب به عنوان راهکاری برای جداسازی فضاها معرفی شدند مناسب فضاهای کاری هستند که متراژ بالایی دارند و یا به صورت دفتر کار باز (open office) فعالیت دارند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

7 ایده منحصر به فرد طراحی پارتیشن اداری مدرن  برای دفاتر کاری

3رویکرد نوآورانه در طراحی پارتیشن اداری شیشه ای

تعمیر و نگهداری پارتیشن اداری

5 کاربرد برای پارتیشن اداری قابل حمل

نحوه انتخاب پارتیشن اداری مناسب

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402