طراحی دفتر کار مبتنی بر فعالیت با استفاده از پارتیشن اداری

382  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 22 دی ماه 1401

طراحی دفتر کار مبتنی بر فعالیت با استفاده از پارتیشن اداری

 

یکی از عوامل کلیدی در جذب و حفظ نسل جدید از کارکنان، ارائه انعطاف پذیری بیشتر در مکان، زمان و نحوه کار آنها است. ما در مقالات قبلی در مورد شیوه‌های کار ترکیبی صحبت کرده ایم و آلترناتیو هایی در مورد مکان و چیدمان ارائه داده ایم بررسی چیدمان های سنتی نشان میدهد انعطاف پذیری که بسیاری از کارمندان به آن نیاز دارند در این سبک چیدمان تامین نمی شود، و اینجاست که طراحی دفتر کار مبتنی بر فعالیت می تواند به منصه ظهور برسد.

 

اما کار مبتنی بر فعالیت چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می توانید آن را در طراحی دفتر خود بگنجانید؟ در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت

 

 

تعریف دفترکار مبتنی بر فعالیت

یک محیط کار مبتنی بر فعالیت شامل دسترسی کارکنان به مناطقی در دفتر است که به طور خاص برای پشتیبانی از ماهیت وظایفی که انجام می‌دهند طراحی شده‌ است. بنابراین، به جای داشتن یک فضای کاری اختصاصی که تمام روز در آن بنشینند و کار کنند، تشویق می‌شوند به مناطقی بروند که به بهترین وجه با سبک کار و وظایفی که انجام می‌دهند سازگاری داشته باشد

معرفی عناصر طراحی دفتر کار مبتنی بر فعالیت به تنهایی برای موفقیت این رویکرد فضای کاری کافی نیست. کارکنان نیز باید با فرهنگ این نوع کسب و کار هماهنگ شوند که کجا، چه زمانی و چگونه کار کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، کار مبتنی بر فعالیت معمولاً چهار مفهوم کلیدی را در بر می گیرد:

متمرکز بودن

کار مبتنی بر همکاری

در ارتباط بودن

 

مزایای کار مبتنی بر فعالیت

مردم انگیزه اصلی تغییر رویکرد به رویکرد فعالیت محور هستند و به نظر می رسد که این شیوه کار مفید واقع شده است . طبق تحقیقات انجام شده ، سازمان‌هایی که کار مبتنی بر فعالیت را اجرا می‌کنند، شاهد افزایش بهره‌وری، مشارکت بیشتر و همکاری در بین کارکنان خود هستند.

در میان این مزایا استفاده چندگانه از محیط بیشترین اهمیت را دارد کار مبتنی بر فعالیت به نیروی کار اجازه می‌دهد تا بدون متحمل شدن هزینه‌های خرید، یا چیدمان مجدد فضای کاری را افزایش یا کاهش دهند.

ایجاد چیدمانی که هماهنگ با شیوه های کاری متفاوت باشد کار دشواری است اما برای استفاده کارآمد از فضا میتوانید از انواع پارتیشن اداری متحرک بهره ببرید این سبک پارتیشن اداری مدرن در هر فضایی قابل استفاده است و هر زمان نیاز به تغییر در چیدمان باشد به راحتی جمع آوری می شود

 

نحوه پیاده‌سازی طراحی دفتر کار مبتنی بر فعالیت

 

برای اجرای یک طراحی دفتر کار مبتنی بر فعالیت، اولین قدم - مدتها قبل از تغییر هر عنصری در فضا- تغییر طرز فکر شماست.

بزرگترین مانع اغلب می تواند تغییر طرز فکر مدیران از فرهنگ سفت و سخت محل کار باشد که در گذشته تجربه کرده اند. شما باید به این فکر کنید که کارکنان شما، صرف نظر از عنوان شغلی یا تجربه شان، به چه چیزهایی نیاز دارند تا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

پاسخگویی به این سوالات مهم به شما کمک می کند،تا دید بهتری داشته باشید:

 

کارکنان معمولاً وظایف خود را در کجا انجام می دهند؟

میزان استفاده از اتاق های کنفرانس و فضاهای جلسات چقدر است؟

چیدمان فعلی به کارکنان در تکمیل وظایفشان کمک می کند یا مانع آنها می شود؟

هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید شروع به فکر کردن در مورد عناصر طراحی خاصی کنید که به شما کمک می کنند.

 

سالن های باز و فضاهای مشترک

این فضاها برای فعالیت هایی طراحی شده اند که نیاز به کار گروهی و همکاری دارند. فضاهای مشترک می توانند در یک اتاق بسته یا یک فضای باز با چیدمان صندلی دایره ای باشند. سالن‌های باز مکان هایی هستند که کارمندان می‌توانند در آن گفت و گو کنند، به صورت جداگانه کار کنند و بر اساس نیاز کارشان همکاری داشته باشند.

 

فضاهای کاری خصوصی

در حالی که کار مبتنی بر فعالیت همکاری را تقویت می کند، باید بر فضای کاری فردی نیز تأکید شود. مناطق خصوصی، مانند اتاقک های پارتیشن اداری که در آن مکالمه و تماس تلفنی مجاز نیست، می تواند فضای مورد نیاز کارکنان را برای کار با تمرکز عمیق فراهم کند.

 

فضای استراحت

این فضاها محیط هایی چند منظوره هستند که می‌توانند مکانی برای تجدید نیرو باشند. این مکان ها باید طیف وسیعی از انواع مبلمان را شامل شوند، تا با استفاده از انها بتوان محیط هایی برای معاشرت و گفت و گو های موثر ایجاد کرد

 

اتاق های پروژه و فضاهای جلسه

فضاهای ملاقات بخش مهمی از هر دفتر فعالیت محور هستند. آن‌ها می‌توانند به شکل فضاهای پراکنده برای جلسات غیررسمی و کار تیمی یا فضاهای بسته برای ایجاد حریم خصوصی برای جلسات با مشتری و ارائه‌های رسمی باشند. برای دستیابی به چنین فضاهایی میتوانید از انواع پارتبشن اداری از جنس شیشه استفاده کنید پارتیشن شیشه ای به شما این امکان را میدهد که ضمن ارتباط با بخش های دیگر بتوانید از قابلیت های آکوستیک و کنترل نویز نیز بهره مند شوید و فضایی ایده آل برای برگزاری جلسات مهم فراهم آورید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه طراحی سه بعدی فضای اداری خود با استفاده پارتیشن و اطلاع از قیمت پارتیشن اداری با کارشناسان ما در طرح پرداز پایا در ارتباط باشید

 

بیشتر بخوانید:

 

5 کاربرد برای پارتیشن اداری قابل حمل

انواع پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری مدرن در محیط کار

چه سبکی از پارتیشن اداری برای جداسازی فضای انتظار مناسب تر است؟

انواع پارتیشن اداری که ظاهر فضای کار شما را تغییر می دهند

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402