انواع پارتیشن اداری متحرک

1444  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 23 شهریور ماه 1401

انواع مختلف پارتیشن اداری میتوانند در تقسیم بندی فضای اداری شما مفید واقع شوند در میان مدل های مختلف پارتیشن اداری ، پارتیشن اداری متحرک بیشترین کاربرد را در دفاتر امروزی دارد در این مقاله با انواع این پارتیشن اداری مدرن آشنا میشویم

انواع پارتیشن اداری متحرک


انواع پارتیشن اداری جداکننده های مناسبی برای تفکیک فضاهای مختلف در یک فضای اداری هستند و انواع مختلفی دارند. پارتیشن اداری عموما ثابت یا متحرک هستند. یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری متحرک تغییر دکوراسیونی است که می توان با آن انجام داد. بنا به شرایط موجود در فضا می توانید در نحوه چیدمان فضاهایتان تغییر ایجاد کنید. بدین صورت هم محیط کارتان منعطف تر خواهد بود و هم از نظر بصری می توانید در فضا تنوع ایجاد نمایید.

یکی از انواع پارتیشن اداری متحرک پاراوان است.این نوع از جداکننده ها طراحی ساده ای دارند و به طور معمول به صورت موقت در یک فضا استفاده می شوند. پاراوان ها عموما دکوری و تزئینی هستند و طرح های متنوعی دارند. پاراوان ها معمولا از چند قطعه ساخته می شوند و بوسیله لولا به یکدیگر متصل می شوند.ارتفاع استاندارد پاراوان ها ۱۸۰سانتی متر است. همچنین فریم یا قاب این جدا کننده ها از ام دی اف ساخته می شود و متریال پرکننده داخل آن می تواند ام دی اف، حصیر ، شیشه و یا آلومینیوم باشد.

 

 

پارتیشن اداری لولایی نوع دیگر جداکننده ها هستند که با لولا به یکدیگر وصل شده و از یک سمت باز و بسته می شوند. این پارتیشن اداری مدرن بصورت پنل های جداگانه و مانند درب ساخته می شوند. در صورت لزوم می توان این پنل ها را در یک سمت جمع کرد و بدین صورت فضاها باز خواهند شد.

 

 

 

 

برخی از انواع پارتیشن اداری متحرک به صورت چرخ دار طراحی و ساخته می شوند. این پنل ها به راحتی قابل جابه جایی هستند و می توان آن ها را در فضای مورد نیاز قرار داد و نیازی به نصب و برداشت ندارند. این پارتیشن اداری مدرن عموما به صورت شیشه ای ساخته می شود. با توجه به نوع ساختار این پنل ها نمی توان به عنوان عایق صوتی انتظار چندانی از آن داشت.

شاید بتوان گفت بهترین نوع پارتیشن اداری متحرک مدل ریلی آن است زیرا بخاطر قابلیت حرکت بر روی ریل و جمع شدگی، در فضاهای مختلف حتی فضاهای کوچک و بسته به راحتی می‌ توان از آن استفاده کرد. برای نصب پارتیشن اداری مدرن ریلی از پنل‌ های مختلف چوبی، شیشه‌ ی و ... با فرم آلومینیومی بهره گرفته می‌ شود. این پنل‌ ها که دارای چرخ‌ های مخصوص هستند، بر روی ریل‌ هایی که در سقف و کف قرار می گیرند نصب شده و می‌ توانند به جهت‌ های چپ و راست حرکت کنند.ریل‌ ها از جنس آلومینیوم درجه یک هستند و از مقاومت خوبی برخوردارند.

 

 

 

 

به طور کلی با توجه به نوع کاربری فضا و زیربنای مجموعه می توان بین پارتیشن اداری ثابت و متحرک بهترین گزینه را انتخاب کرد. برای برخی از مجموعه ها جداکننده های ثابت کاربرد بیشتری دارند و برای برخی دیگر پارتیشن اداری متحرک جوابگو هستند. با نیازسنجی درست می توان دکوراسیون اداری مناسبی خلق نمود.

 

بیشتر بخوانید:

 

7 ایده منحصر به فرد طراحی پارتیشن اداری مدرن  برای دفاتر کاری

مراحل اجرای پارتیشن اداری

پارتیشن اداری هوشمند

پارتیشن اداری شیشه ای رنگی

اجرای پارتیشن اداری میز در بانک گردشگری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402