مبلمان چرم در طراحی دکوراسیون داخلی

1304  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 28 مهر ماه 1400

مبلمان چرم  در طراحی دکوراسیون داخلی، آری یا نه؟ مسئله این است

مبلمان چرمی یکی از گزینه های اولیه برای خرید مبلمان است. چه در محیط اداری و رسمی و چه در محیط خانگی مبل چرم می تواند انتخاب مناسبی باشد.سلیقه هر فرد ، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون داخلی و چیدمان محیطی است که در آن کار یا زندگی می کند.

برای انتخاب درست حتما سبک معماری داخلی مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن مبلمان خود را خریداری نمایید. مبلمان چرم مانند هر عنصر دیگر دکوراسیون ، دارای مزایا و معایبی است که دانستن آن به تصمیم گیری شما کمک خواهد کرد.

 

1 -مقاومت و ماندگاری بالا

مبل های چرمی مدت زمان زیادی کارکرد خواهند داشت و چندین برابر بیشتر از مبلمان پارچه ای عمر می کنند. علاوه بر این چرم ضخامت بیشتری نسبت به پارچه دارد بنابراین در مقابل خراش و پارگی مقاوم تر است.( البته هر جسم تیزی باید دور از مبلمان نگهداری شود) شاید در نگاه اول مبلمان چرم به نظرتان کلاسیک و کمی ضمخت به نظر برسد ولی امروزه این نوع از مبلمان به شکلهای مدرن تری تولید می شود. بنابراین اگر به جنس چرم علاقه دارید اجازه ندهید تصورتان از مدلهای قدیمی مبل چرم بازدارنده شما برای خرید این مبل ها باشد.



2 -نگهداری آسان

ممکن است فکر کنید مبلمان چرم نیاز به نگهداری زیادی دارد و به سختی می توان آن را در شرایط خوب نگه داشت. بر عکس، نگهداری از این مبلمان راحت تر از نگهداری از مبلهای پارچه ای است. مبلهای پارچه ای نیازمند شستشوی مداوم هستند و به راحتی آلودگی و گرد و خاک را به خود جذب می کنند و لک می شوند.در صورتیکه با یک پارچه نم دار به راحتی می توانید مبلمان چرمی خود را تمیز کنید.



3 -ضد لک 

مبلهای پارچه ای ممکن است حتی با ریختن کمی آب روی آنها ، لک بشوند بنابراین باید خیلی مراقب باشید که چیزی روی آنها ریخته نشود. مبل چرم این مشکل را ندارد و اگر چیزی روی آن ریخته شود با یک دستمال نمدار به راحتی پاک می شود. البته این موضوع نباید باعث شود مراقبت های لازم را انجام ندهید.



4 -ضد آب و ضد بو 

از آن جایی که چرم جاذب چیزی نیست، در نتیجه رطوبتی هم به خود نمی گیرد که موجب بوی بد شود. پارچه های معمولی به راحتی رطوبت را به خود جذب می کنند و مواد به راحتی به خورد پارچه می روند. نکته مهم در نگهداری از مبلمان چرمی گردگیری مداوم است و از واکس مخصوص چرم استفاده کنید.

 

 

و اما معایب این مبل ها:

1 -قیمت بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که بازدارنده افراد برای خرید مبل چرم است قیمت بالای آن است. این مبل ها معمولا قیمت بالاتری نسبت مبل های پارچه ای دارند. چرا که چرم از اقلام لاکچری محسوب می شود و از آن جایی که برای ساخت مبلمان به مقدار زیادی چرم نیاز است ، باید هزینه بالاتری برای این مبلمان پرداخت کنید.



2 -کمی متفاوت 

چرم احساس متفاتی نسبت به پارچه های معمولی در افراد ایجاد می کند. ممکن است در فصل سرد ، سرما و در فصل گرم احساس گرمای زیادی در افراد بوجود بیاورد. در این صورت باید دمای محیط را همیشه در حالتی مطبوع نگه دارید که این می تواند کار سختی باشد. همچنین ممکن است موجب تعریق شما شود که این هم امری ناخوشایند است بخصوص اگر قرار باشد مدت زیادی روی آن بنشینید. بنابراین احساس خود را دست کم نگیرید و اگر حس خوبی از نشستن روی مبلمان چرم ندارید سراغ گزینه دیگری بروید.



3 -تشخیص مرغوب بودن چرم 

بازار رقابت در صنعت مبلمان بسیار داغ است و انواع مختلفی از چرم وجود دارد. چرم های طبیعی و مصنوعی با کیفیت های متنوعی تولید می شوند که تشخیص کیفیت آن ها کار راحتی نیست . از آن جایی که هزینه زیادی بابت خرید مبلمان چرم پرداخت می کنید باید مطمئن باشید که جنس مرغوبی خریداری کرده اید. اما شاید به همین راحتی نتوان از این موضوع اطمینان حاصل کرد.

در انتها با در نظر گرفتن همه جوانب ، هر آنچه که خریداری میکنید باید مطابق با سلیقه و نوع چیدمان داخلی منزل یا محیط کارتان باشد. و توجه داشته باشید مدت زیادی ممکن است در دکوراسیون شما استفاده شود بنابراین مهم است که احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید .

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402