دیوار خانه تان را مانند یک حرفه ای نقاشی کنید

1077  تعداد بازدید  |  سه شنبه 20 مهر ماه 1400

دیوار خانه تان را مانند یک حرفه ای نقاشی کنید. 

یکی از مراحل بازسازی داخلی، رنگ آمیزی دیوارهاست. برای اینکه جلوه ای تازه به محیط خود بدهید، می توانید دیوارهای خانه را رنگ آمیزی کنید. شاید در ابتدا کار سختی به نظر برسد اما اگر وقت و علاقه لازم را دارید دست به کار شوید و با به کارگیری نکات زیر خودتان تغییر و تحولی در خانه یا محیط کارتان ایحاد کنید.

1 -انتخاب رنگ مناسب 

قبل از هر چیزی متناسب با فضایی که قرار است رنگ شود رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. علاوه بر جنبه هنری و روان شناختی رنگ ها ، جنس رنگ را نیز در نظر بگیرید. رنگهای کاربردی در ساختمان به چند دسته ی پلاستیک، روغنی، مولتی کالر ، اکریلیک ، نانو، پتینه و ... تقسیم می شوند، که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. درباره هرکدام از این رنگ ها اطلاعات لازم را بدست آورید سپس متناسب با سلیقه تان یک رنگ را انتخاب کنید. روان شناسی رنگ ها نیز در این انتخاب بسیار مهم است. برای مثال برای فضایی که به آرامش نیاز دارد مانند اتاق خواب یا نشیمن به سراغ رنگ های خنثی و ملایم بروید و اگر در محیطی پر انرژی کار می کنید می توانید رنگ های گرم و با غلظت را انتخاب کنید.


2 -محیط را آماده کنید 

می توانید اتاقی را که قرار است رنگ شود تخلیه کنید و یا اگر شرایط لازم برای این کار را ندارید کافی است روی تمام وسایل خود را بپوشانید. کف زمین روزنامه یا پلاستیک پهن کنید. لبه ی دیوار ها ، قرنیز و قسمت هایی که نباید رنگ شود را با چسب بپوشانید. استفاده از چسب نواری همچنین برای ایجاد طرح روی دیوار به هنگام رنگ آمیزی یکی از کاربردی ترین ترفندهاست.


3 -تعمیر دیوار 

هرگونه ترک یا خلل و فرج روی دیوار را پر کنید. بتونه کاری یک روش کاربردی برای پوشاندن ترک و آسیب دیدگی دیوار و دیگر سطوح در هنگام نقاشی و رنگ آمیزی برای جذب مناسب انواع رنگ است. عمده کاربرد و استفاده بتونه کاری در نقاشی ساختمان و برای پر کردن جای میخ و پیچ بر دیوار و ترمیم جای نم و رطوبت و ترک خوردگی بر دیوار و سقف است. 

بتونه کاری دیوار انواع مختلفی دارد . بنا به جنس دیواری که می خواهید تعمیر کنید نوع بتونه خود را انتخاب کنید. زمانی را صبر کنید تا بتونه کاملا خشک شود. بعد از اینکه سطح دیوار به خوبی صاف شد رنگ آمیزی را آغاز کنید.


4 -از لبه ها شروع کنید 

در ابتدا لبه های دیوار یا قسمت هایی که در تقاطع با قرنیز یا دیوارهای دیگر است را رنگ کنید. این کار را با برس مخصوص رنگ انجام دهید تا با ظرافت و دقت بیشتری صورت بگیرد.


5 -رنگ با غلطک 

غلطک سرعت رنگ آمیزی را افزایش میدهد و انواع متنوعی دارد. تفاوت انواع غلطک در میزان پرزهای آن و اندازه پرزهاست، هر چه پرزها بیشتر و بلندتر باشند، رنگ بیشتری در غلطک میماند. استفاده از غلطک باعث رنگ آمیزی یکدست و تمیز میشود. رنگ آمیزی را به صورت بالا به پایین انجام دهید.


6 -رنگ لایه دوم 

بعد از اینکه یک لایه دیوار خود را رنگ کردید اجازه دهید تا به خوبی خشک شود. سپس یک بار دیگر به همان صورت رنگ آمیزی خود را تکرار کنید. اینگونه رنگی یکدست و بادوام خواهید داشت. در نهایت زمانی که لایه دوم نیز خشک شد چسب هایی که با آنها لبه ها راپوشانده اید بردارید.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402