ایده هایی متفاوت برای میز پا تختی در طراحی داخلی اتاق خواب

1260  تعداد بازدید  |  یکشنبه 11 مهر ماه 1400

ایده هایی متفاوت برای میز پا تختی در طراحی داخلی اتاق خواب

میزهای کنار تختی یا به اصطلاح پا تختی از عناصر دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند که می توانند تاثیر شگرفی بر فضای اتاق خواب داشته باشید . برای داشتن دکوری جذاب تر ، کمی خلاقیت به خرج دهید و پا تختی مناسب سلیقه خودتان را تهیه یا خلق کنید. موارد زیر را به خاطر بسپارید تا الهام بخش شما برای دکوراسیون بهتر اتاقتان باشد.

1 -چهارپایه چوبی 

اقتصادی ، ساده و در عین حال خاص! این چهارپایه ی کوچک چوبی هم می تواند میز کوچکی برای قرار دادن وسایلتان روی آن باشد و هم از نظر زیبایی شناسی جلوه ای خاص به دکوراسیون شما می بخشد. ظاهری متفاوت ایجاد می کند و از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و هزینه ای برای شما ندارد. به علاوه این که متریال چوب عموما احساس خوشایندی در افراد ایجاد می کند و یکی از آیتم های توصیه شده در دکوراسیون داخلی است.


2 -میزهای کلاسیک همیشگی 

یکی از گزینه های شما برای خرید همان میزهای معمولی است که در بازار موجود است.اگر نمی خواهید چیز خاص یا غیرمعمولی در دکوراسیون خود استفاده کنید همان گزینه های کلاسیک همیشگی را انتخاب کنید . در هنگام خرید ست خواب می توانید پاتختی خود را هماهنگ با سایر آیتم ها مثل تخت ، کمد و ... خریداری کنید.


3 -کنده درخت 

تکه از طبیعت را به اتاق خواب خود دعوت کنید. اگر به ساخت و سازهای دستی علاقمند هستید می توانید کنده ای بیابید و خودتان آن را آماده استفاده کنید. مبلمان های دست ساز می تواند حس نشاط و شادابی بیشتری به دکوراسیون منزل شما ببخشد. ابتدا یک کنده مناسب انتخاب کنید. سطح آن را سنباده بکشید تا زبری های آن از بین برود . ( اگر الزم باشد می توانید آن را با دستگاه صاب بزنید) بعد از صاف کردن سطوح روی آن را اسپری تثبیت کننده بزنید. استفاده از تثبیت کننده جالی خاصی به کار شما می بخشد.


4 -اتومان یا پاف 

پاف یا پوف ( pouffe or pouf )که در اصل واژه ای فرانسوی است به مبل های اطلاق می شود که از زمین فاصله نداشته، و پایه و چهارچوب ندارند. اما می توانند در میزان استحکام با هم تفاوت داشته باشند. اتومان نیز به مبلی بدون دسته اطلاق می شود اما معمولا از زمین ارتفاع داشته و دارای پایه می باشد. و چهارچوب مستحکمی دارد.از دیگر ویژگی های اتومان این است که به دلیل داشتن چهار چوب داخل آن می تواند به عنوان محفظه برای وسایل استفاده شود. اتومان یا پافی هم ارتفاع تخت خود انتخاب کیند. می توانید طرح پارچه آن را متناسب با ست رو تختی خود انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری با دکوراسیون اتاق خوابتان داشته باشد.


5 -نرده بان کم ارتفاع 

نرده بان های کم ارتفاع چوبی ، می توانند گزینه های خاص و جالبی برای کنار تختتان باشند. نرده بانی با حداقل 3 یا 4 پله انتخاب کنید تا وسایل بیشتری روی آن قرار بگیرد. همچنین کف پله ها باید به اندازه کافی عریض باشد تا وسایلتان به راحتی روی آن چیده شود.


6 -پالت یا جعبه های چوبی 

همه ما جعبه های چوبی که معمولا در میوه فروشی ها استفاده می شود را دیده ایم. این جعبه ها می توانند به شکل های گوناگون در دکوراسیون شما استفاده شوند. جعبه ها را تمیز کنید و اگر نیاز به تعمیر خاصی دارد آن را تعمیر نمایید. (می توانید مثل آماده سازی کنده ها عمل کنید ) اگر دوست دارید می توانید آن ها را رنگ کنید و یا به همان صورت چوبی ساده نگهدارید. دست شما برای طراحی باز است. از خلاقیت خودتان برای خلق یک اثر دکوری جذاب نهایت استفاده را ببرید.

 

7 -صندلی تک 

برای داشتن یک دکور مدرن یکی از بهترین روش ها چه در اتاق خواب، اتاق نشیمن و یا دفتر، استفاده از تک صندلیهای مدرن یکی از بهترین روشها است. صندلی تک قسمت جالبی از مبلمان است، زیرا هم کاربردی و هم تزئینی است. شما می توانید از صندلی اکسنت برای ایجاد سبکی خاص در اتاق نشیمن، یا ایجاد گوشه دنجی برای مطالعه در اتاق خواب و یا حتی ایجاد فضای صمیمی در هال خانه استفاده کنید.به جز همه این کاربردها می توانید این صندلی را به میزی کوچک تبدیل کنید. هر صندلی بدون دسته با نشیمن مسطح می تواند گزینه مناسبی برای کنار تختتان باشد. چوبی بودن صندلی به زیبایی آن اضافه می کند.


8 -قفسه های دیواری 

نصب قفسه های دیواری بسیار ساده است و به عنوان پاتختی فضای کمتری را اشغال می کنند. همچنین جلوه ای مدرن به اتاق خواب شما می بخشد. اینگونه از پاتختی ها بسیار کمتر دیده می شوند و افراد کمتری به سراغ آنها می روند. بنابراین اگر می خواهید اتاقی با دکوراسیون خاص و مختص خودتان داشته باشید این نوع از پاتختی ها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


9 -چمدان های قدیمی 

شاید عجیب به نظر برسد ولی چمدان های قدیمی با طرح های خاص یکی از عناصر دکوراسیون داخلی محسوب می شوند که امروزه در بسیاری از طراحی های داخلی آن را می بینیم. این مدل از پاتختی بسیار شیک و خاص است و علاوه بر ظاهر زیبا، فضای بسیاری در اختیار شما قرار می دهد. چمدان هایی با سایزهای مختلف تهیه کنید و به ترتیب سایز روی هم بچینید.


10-صندوقچه های بزرگ قدیمی 

این نوع از صندوقچه ها بیشتر یادآور خانه های سنتی قدیمی مادربزرگهاست که شاید خیلی از ما خاطرات شیرین بسیاری از آنجا داریم. اگر یکی از این صندوقچه ها از قدیم برایتان به جا مانده است، آن را در گوشه ای از اتاقتان جای دهید. شاید در نگاه اول به نظر بزرگ و غیرهماهنگ بیاید ولی باعث ایجاد تغییر شگرفی در دکوراسیون شما می شود.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402