انتخاب مبلمان مناسب در دکوراسیون داخلی منزل

1241  تعداد بازدید  |  سه شنبه 6 مهر ماه 1400

انتخاب مبلمان مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی  

برای انتخاب مبلمان مناسب معیارهای مختلفی وجود دارد که شاید مهم ترین آن ها کیفیت و زیبایی است. از آن جایی که تنوع در مدل های مبلمان امروزه بسیار است شاید انتخاب قدری ساخت باشد. مبلمان مناسب را باید متناسب با فضایی که در آن قرار می گیرد انتخاب کرد. نکات زیر به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

1 -سبک مورد نظر خود را از قبل مشخص کنید 

با توجه به سلیقه و نوع چیدمان فضا مبلمان خود را خریداری کنید. سبک کلاسیک ، مدرن و یا تلفیقی از سبک های مختلفی هستند که می توانند گزینه های شما برای انتخاب سبک باشد. اگر سبک کلاسیک سبک مورد نظر شما برای دکوراسیون است، مبلمان های بزرگ چوبی یا استیل با نقش و نگار و رنگ های شلوغ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. و اگر فضای کلی شما مدرن است به سراغ مبل های مینیمال و تک رنگ بروید.

 


2 -انتخاب سایز مناسب 

سایز مبلمان خود را با توجه به فضایی که در آن قرار می گیرد انتخاب کنید. اگر مبل شما بیش از حد بزرگ باشد فضای اطراف خود را اشغال می کند و محیط کوچک تر از آنچه که هست به نظر می رسد. اگر مبلمان خود راکوچک انتخاب کنید ممکن است بیش از اندازه فضای خالی داشته باشید و نتوانید فضا را به درستی پر کنید. 

قبل از خرید فضای خود را اندازه بگیرید. در ذهن خود شمایلی از نحوه چینش مبلمان خود داشته باشید. در فضا قدم بزنید و ببینید چه میزان فضا نیاز دارید تا به راحتی بین مبلمان رفت و آمد کنید. نقاط مورد نظر را علامت گذاری کنید و با خیال راحت مبلهای خود را خریداری کنید

 


3 -جنس ، رنگ و البته کیفیت! 

شاید مهم ترین عاملی که باید برای انتخاب مبلمان خود در نظر بگیرید کیفیت آن است. بنابراین بودجه مناسبی را برای این کار اختصاص دهید. دقت کنید پارچه مبلمان به راحتی قابل شستشو و نظافت باشد. دوخت پارچه نیز بسیار مهم است. 

چوب استفاده شده در مبلمان (در صورتی که مبلمان شما چوبی است ) اهمیت بسیاری دارد چرا که سازه اصلی و نگدارنده ی کلیت مبل شماست. به همین دلیل چوب کار شده باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

 

فوم مبلمان از دیگر عومل سازنده یک مبل خوب است. فوم ها ( یا اسفنج ها ) باید مقدار قابل توجهی مقاومت داشته باشند تا در طولانی مدت نشست نکنند و فرو نروند. نه بیش از حد سفت و نه بیش از اندازه نرم باشند.

 

اگر مبلی با روکش چرم انتخاب می کنید دقت کنید که یک لایه در سطح برای جلوگیری از تعریق داشته باشند. امروزه بیشتر پارچه های کار شده در مبلمان، از جنس نانو هستند که هم دوام بالایی دارن و به راحتی قابل نظافت هستند.


4 -مبلی متناسب برای هر فضا 

اگر در حال دکور کردن پذیرایی منزل خود هستید و به دنبال مبلمان مناسب می گردید باید این نکته را در نظر بگیرید مبلی که انتخاب می کنید در حالی که باید راحت باشد، مهم است کمی رسمی و شیک هم باشد. مبل های بزرگ و راحتی که افراد بیشتر اوقات روی آن ها به استراحت می پردازند، چندان مناسب فضای پذیرایی نیستند.

 

در حالی که اگر برای نشیمن خود مبلمان انتخاب می کنید می توانید به سراغ مبلمان U شکل و حتی تختخواب شو بروید و از راحتی آن ها برای استراحت کردن ( و شاید تماشای همزمان تلویزیون ) نهایت استفاده را ببرید.

 

در صورتی که برای محیط رسمی مانند محیط کار ، لابی ، سالن انتظار و ... مبلمان تهیه می کنید، مبل ها باید حتما رسمی و کمی جمع و جور باشند ، چرا که به تعداد بیشتری مبل برای چیدمان فضا نیاز دارید. فراموش نکنید مبلمان با هر سبکی و برای هر فضایی باید راحت باشد و موجب آسایش افراد شود.

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402