پارتیشن اداری آکوستیک

999  تعداد بازدید  |  سه شنبه 24 خرداد ماه 1401

پارتیشن اداری آکوستیک

 

کنترل صدا در محیط های کاری شلوغ به دلیل حفظ حریم خصوصی، بالا بردن سطح بهره وری و رفاه کارمندان  اهمیت زیادی دارد ، اما برای کسب این مزایا مجبور نیستید کل دفتر را عایق صدا کنید.  پارتیشن اداری آکوستیک که اغلب به عنوان عایق صدا شناخته می‌شود ، در کنترل صدای ورودی به پارتیشن بسیار خوب عمل میکند. سیستم‌ پارتیشن صوتی برای بخش فروش با تماس های تلفنی طولانی هم چنین برای اتاق‌های جلسه در دفاتر با پلان باز عالی هستند.

 

اهمیت کنترل صدا در فضا های اداری

در حالی که ممکن است بدیهی به نظر برسد اما صداهای بلند و به طور کلی حجم بالای صدای پس زمینه می تواند بر تمرکز کارکنان در یک فضای کاری تأثیر بگذارد. صحبت کردن افراد با یکدیگر در صورتی که فضای کاری بد طراحی شده باشد، می میتواند به یک صدای پس زمینه ثابت تبدیل شود. این صداهای مزمن، گاهی اوقات، می تواند بر سلامت روان، بهره وری و در سطح کمتر، شادی عمومی و حس مثبت محل کار تأثیر منفی بگذارد.صداهای پس زمینه ، بدون اینکه بتوانید به طور خاص آن ها را شناسایی کنید، میتوانند باعث سردرد، ناامیدی و کمبود خلاقیت شود. البته سکوت مطلق هم برای اکثر مردم ایده آل نیست! این یک بخش کلیدی از هر طراحی پارتیشن بندی آکوستیک است که مقداری نویز هم وجود داشته باشد تا محیط کاری خسته کننده نباشد، اما این صدا نباید هیچ اثر منفی تولید کند.

 

پارتیشن اداری آکوستیک مناسب چه فضاهایی است؟

 

در برخی موارد باید سر و صدا در یک فضا حفظ شود، برای مثال، یک اتاق جلسه در یک فضای اداری با پلان باز ممکن است مکانی باشد که در آن خلاقیت افراد تقویت شود و بتوانند ایده های خود را در طول یک جلسه کشف و مطرح کنند. این باید یک فضای آزاد باشد که در آن افراد بتوانند خود را ابراز کنند، اما اگر این سروصدا برای افرادی که در نزدیکی اتاق جلسه کار می‌کنند آزاردهنده باشد ، این سیستم کارساز نخواهد بود. همین امر در مورد اتاق جلسه که در آن مسائل خصوصی مورد بحث قرار می گیرد نیز صدق می کند، مطمئناً نمی تواند فضایی باشد که همه چیز در بیرون شنیده شود. پارتیشن اداری مدرن از نوع آکوستیک این امکان را فراهم میکند تا فضاهای خصوصی ایجاد کنید که از نظر صوتی عایق باشند.

 

مواقع دیگری در یک محل کار وجود دارد که در یک فضای خاص به سکوت نیاز است و سر و صدای بیرون باید به همین صورت حفظ شود. یک مرکز تماس بزرگ نمونه خوبی از یک فضای پر سر و صدا است. با این حال، دفتر مدیران ممکن است نیاز به فضایی آرام داشته باشد ، یک سیستم پارتیشن اداری صوتی از جنس متریال شیشه ای این امکان را به شما می دهد تا فضا مدیریت را از فضای مرکز تماس به خوبی تفکیک کنید.

 

 

آیا پارتیشن اداری آکوستیک گران است؟

 

پارتیشن اداری آکوستیک گرانتر از پارتیشن اداری استاندارد است. این به دلیل موادی است که به فرآیندهای اضافی نیاز دارند. به عنوان مثال، شیشه آکوستیک به دو ورق شیشه نیاز دارد که باید برش داده شودو محکم شود. همچنین به دلیل زمان مورد نیاز برای انجام فرآیندهای اضافی و نصب قطعاتی مانند درب های عایق، نصب نیز می تواند پرهزینه باشد. به این ترتیب سیستم های دو جداره هم از نظر جنس و هم از نظر نصب گرانتر از یک جداره هستند.

 

هنگام تعیین شیشه آکوستیک چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟

 

هنگام تعیین شیشه های آکوستیک و پارتیشن ها، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود، از جمله:

 

مقررات و الزامات ساختمان

 

رفاه و آسایش عمومی

 

حریم خصوصی اتاق جلسه و سایر مناطق اداری حساس به صدا

 

مناطق بالقوه پر سر و صدا که نیاز به عایق صوتی دارند مانند غذاخوری ها

 

مناطق معمولی که ممکن است مکالمه در آن ها انجام شود، از جمله راهروها

 

تعداد درها (درها معمولاً در مورد عایق صدا نقاط ضعف هستند)

 

سطوح حریم خصوصی مورد نیاز

 

بودجه یا هزینه های شما

 

 

برای طراحی و نصب انواع پارتیشن اداری مدرن با مشاوران ما در طرح پرداز پایا در ارتباط باشید

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402