استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

950  تعداد بازدید  |  دوشنبه 16 خرداد ماه 1401

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

چوب یکی از متریال های خوب و کاربردی در ساخت و ساز است و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند ویژگی مثبت و حسی خوشایند در فضا ایجاد کند. کار کردن با چوب راحت و ساده است ودر عین حال مقاومت بالایی دارد. در بسیاری از کشورها چوب به عنوان متریال اصلی ساخت و ساز استفاده می شود. از چوب می توان در بخش های مختلفی از دکوراسیون داخلی استفاده کرد تا تنوع بصری خوبی در فضا ایجاد کند.

 

 

1- کف چوبی

کف چوبی یا پارکت یکی از کفسازی های مورد توجه است که می تواند حس لاکچری به فضا بدهد و به محیط گرما ببخشد. پارکت ها معمولا در ابعاد مختلفی تولید می شوند و باید از چوب های مقاوم و با کیفیت تهیه  شود. و روی آن با لایه ای روغنی پوشانده می شود تا سطح آن آسیب نبیند. همچنین با توجه به سلیقه کارفرما و نوع طراحی داخلی می توان از رنگ های روشن و یا تیره برای پارکت کف استفاده نمود.

 

 

 

2- پنل های دیواری

برای قسمتی از دیوارها به منظور ایجاد تنوع می توان از چوب استفاده نمود. قسمت کوچکی از یک یا چند دیوار را می توان با دیوارکوب های چوبی زیبا مزن کرد تا فضا را متفاوت کند. علاوه بر این، تنوع متریال در اجرای دیوار ها با رعایت تناسب و هماهنگی می تواند جذابیت بصری بیشتری داشته باشد.

 

 

 

 

 

3- دیوار جداکننده

در برخی موارد برای فضاسازی لازم است تا از جداکننده هایی استفاده شود تا فضای موجود را به بخش های مختلف تقسیم نمود. چوب می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. بدین صورت هم جلوه بصری خوبی به فضا می بخشد و هم نقش جدا کننده را به خوبی ایفا می کند.

 

 

4- سقف چوبی

ممکن است فکر کنید سقف چوبی نمایی کلاسیک و قدیمی به فضا می دهد ، اما اگر طراحی مناسبی برای سقف داشته باشید و به درستی از چوب ها در سقف استفاده کنید، در دکوراسیون های مدرن نیز می توانید سقف چوبی به کار ببرید.

 

 

 

5- در و پله

درها عموما در بسیاری از فضاها چوبی هستند. علاوه بر درها می توان پله ها را نیز از چوب ساخت. چوب ها علاوه بر سبک بودن حس خوشایند در افراد ایجاد می کنند و پله های چوبی می توانند المانی منحصر بفرد در فضا باشند. با توجه به سلیقه کارفرما می توان چوب را به رنگ طبیعی خود نگه داشت و یا آن را رنگ نمود.

 

 

 

6- مبلمان

یکی دیگر از المان های موجود در فضا که نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی دارد مبلمان است. استفاده از مبلمان چوبی مثل میز، کمد و یا صندلی های تک چوبی می تواند چشم نواز و تداعی گر طبیعت باشد. چوب های استفاده شده در مبلمان باید کیفیت بالایی داشته باشند. رنگ چوب را نیز با توجه به کلیت طراحی دکوراسیون داخلی می توان تیره یا روشن انتخاب کرد.

 

 

 

7- نورپردازی

نورپردازی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است امروزه طرح های نوین و مدرنی در تجهیزات روشنایی در بازار موجود است. سازه چوبی یکی از متریال های سازنده تجهیزات روشنایی است که عنصری بسیار متفاوت در دکوراسیون داخلی خواهند بود.

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402