طراحی آشپزخانه مینیمال

1012  تعداد بازدید  |  یکشنبه 1 خرداد ماه 1401

طراحی آشپزخانه مینیمال

آشپزخانه یکی از فضاهای مهم در هر خانه است. امروزه فضای آشپزخانه مانند سابق محدود به پخت و پز نیست و این فضا محلی برای جمع شدن اعضای خانواده و سپری کردن زمان هایی در کنار یکدیگر است. بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا چند راهکار برای طراحی هرچه بهتر آشپزخانه به شما ارائه می دهیم که با به کارگیری آن ها می توانید آشپزخانه ای دنج و راحت داشته باشید.

 

 

 

1- میز بار کوچک

یک میز بار کوچک در وسط آشپزخانه می تواند هم نقش میز را داشته باشد و هم فضای آشپزخانه را از سایر قسمت ها جدا کند در واقع بدین صورت شما دیگر نیازی به میز آشپزخانه نخواهید داشت و فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

 

 

2- شلف های دیواری

کابینت ها عموما فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کنند. امروزه به جای نصب کابینت می توان از شلف های دیواری استفاده نمود. بدین شکل هم فضای آشپزخانه خلوت تر دیده می شود و هم در هزینه های نیز صرفه جویی خواهد شد چرا که کابینت معمولا هزینه نسبتا بالایی دارد. برای هرچه بهتر شدن طرح، شلف ها را هم رنگ با کابینت های پایینی و یا با رنگ های خنثی یا چوبی روشن انتخاب کنید.

 

 

3- استفاده از هر گوشه آشپزخانه

ممکن است نقشه آشپزخانه شما مربع یا مستطیل نباشد و در قسمت هایی شکست های نامتعارف ایجاد شده باشد. از تمام این نقاط استفاده کنید. کابینت ها و شلف ها را به گونه ای در این قسمت ها جای دهید و طراحی کنید تا بیشترین استفاده را از فضا داشته باشید. اینگونه در نهایت یک طرح منحصر بفرد نیز خواهید داشت.

 

 

 

4- میز تاشو

یکی دیگر از عناصری که بسیار منحصر بفرد و کارآمد است ، میز جزیره تاشو است. بدین صورت که یک میز کوچک در یکی از دیواره های آشپزخانه خواهید داشت که در زمان نیاز این میز از دیوار جدا شده و روی زمین قرار می گیرد و بعد از اتمام کار دوباره می توان میز را جمع کرد. این یکی از بهترین راه ها برای داشتن آشپزخانه ای مدرن و مینیمال است.

 

 

5- انتخاب رنگ

شاید یکی از مهم ترین عوامل برای داشتن دکوراسیونی مینیمال در آشپزخانه طراحی یک پالت رنگی مناسب است. سراغ رنگ هایی بروید که روشن و یا خنثی هستند. و یا رنگ های که با یکدیگر هماهنگی دارند. اگر می خواهید از چوب استفاده کنید چوب های به رنگ روشن را انتخاب کنید. اگر هم از رنگ های گرم استفاده می کند سعی کنید چندین رنگ را در کنار یکدیگر به کار نبرید و فقط از یک یا دو رنگ استفاده کنید.

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402