ترکیب رنگ های زیبا برای آشپزخانه

1123  تعداد بازدید  |  شنبه 10 اردیبهشت ماه 1401

ترکیب رنگ های زیبا برای آشپزخانه

 

آشپزخانه یکی از فضاهای مهم در یک منزل مسکونی است. افراد خانواده زمان های نسبتا زیادی را ممکن است در آشپزخانه سپری کنند. امروزه آشپزخانه از حالت قدیمی خود که محلی برای پخت و پز بود خارج شده و با توجه به طراحی های مدرن امروزی می تواند محلی برای جمع شدن اعضای خانواده و غذاخوری نیز باشد. بنابراین بهتر است توجه ویژه ای به طراحی دکوراسیون آن داشت. رنگ آمیزی از مراحل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضاست. در این مطلب چند نمونه ترکیب رنگی را به شما معرفی می کنیم که ظاهری بسیار زیبا به آشپزخانه شما می بخشند.

 

 

 

 

1- ترکیب چوبی و گرم

چوب متریالی است که فضای داخلی را گرم تر و صمیمی تر خواهد کرد و یادآور طبیعت است. بنابراین انرژی مثبت و خوشایندی نیز در فضا ایجاد می کند. می توانید برای تعدیل فضا چوب را فقط در قسمت هایی مشخص برای مثال در یونیت های زمینی استفاده نمود و آن را با صفحه کابینت سفید و یونیته های هوایی خاکستری و یا رنگ های خنثی ترکیب نمود.

 

 

 

 

 

2- رنگ غالب سفید یا خنثی، بخش هایی به رنگ تند

رنگ های سفید و خنثی به طور معمول گزینه ای مناسب برای طراحی کابینت ها و طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه هستند. اما به منظور جلوگیری از یکنواختی و خسته کننده بودن فضا بهتر است در قسمت هایی جزئی از رنگ شاخص و گرم استفاده نمود. رنگ هایی مانند زرد، نارنجی، آبی یا سبز پر رنگ از رنگ هایی هستند که برای این مدل طراحی بسیار مناسب می باشند.

 

 

 

 

3- رنگ غالب ، رنگ های شاخص و گرم

یکی دیگر از گزینه های موجود برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه برخلاف مدل قبل، طراحی آن با رنگ هایی شاخص و گرم است. این بار می توانید رنگ های زرد یا سبز را در کلیت طراحی بیاورید و از رنگ های سفید و خنثی در صفحه روی کابینت و یا قفسه های موجود در فضا استفاده نمایید.

 

 

 

 

4- رنگ های مکمل یا متضاد

اگر به دنبال آشپزخانه ای متفاوت و خارج از طرح های معمول هستید به سراغ رنگ های متضاد و با کنتراست بالا بروید. برای مثال رنگ آبی تیره را در کنار رنگ زرد به کار ببرید. یا رنگ نارنجی و سبز را در طراحی خود ادغام نمایید. بدین صورت دکوراسیونی کاملا خاص و متفاوت خواهید داشت.

 

 

 

 

5- کاملا سفید

یکی دیگر از طرح های معمول برای آشپزخانه استفاده از رنگ سفید در کل فضاست. این سبک کاملا کلاسیک و معمولی است. اگر نمی خواهید به سراغ سبک های خاص یا متفاوت بروید می توانید این رنگ را به عنوان رنگ اصلی و غالب در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به کار ببرید و در نتیجه آشپزخانه ای کاملا مینیمال داشته باشید.

 

 

 

 

 

6- رنگ مشکی

در ابتدا شاید استفاده از این رنگ برای آشپزخانه عجیب به نظر برسد. اما یکی از خاص ترین طرح ها برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده از رنگ مشکی است. در کنار این رنگ می توانید از رنگ هایی شاخص و گرم نیز برای افزودن به جذابیت فضا استفاده نمایید. همچنین ترکیب رنگ مشکی با چوب نیز می تواند دکوراسیونی متفاوت و چشم نواز خلق کند.

 

 

 

 

 

در نهاست اگر ترکیب رنگ های مناسب کنار یکدیگر را بشناسید و پالت های رنگی متفاتی را در نظر بگیرید ، می توانید بدون در نظر گرفتن طرح های کلاسیک همیشگی یک دکوراسیون خلاقانه برای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

 

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402