هتل بوتیک

1297  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 4 اسفند ماه 1400

هتل بوتیک مکانی دیدنی و منحصر بفرد برای اقامت در زمان سفر است. هتل بوتیک درواقع همان هتل است ولی تفاوت هایی نیز با دیگر هتل های معمول دارد. هتل بوتیک به نسبت هتل های دیگر کمی کوچک تر، دارای بافت فرهنگی و بومی ، با فضایی صمیمانه تر و احتمالا کمی ارزان تر است.

بوتیک هتل‌ها اولین بار در دهه‌ی ۱۹۸۰ در شهرهای بزرگی مثل لندن، نیویورک و سان فرانسیسکو پدیدار شدند. در سال‌های اخیر، هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی وارد این بازار شده‌اند و اقدام به تاسیس بوتیک هتل‌های لوکس کرده‌اند تا بخشی از بازار رو به رشد این بخش را به دست آورند.

واژه بوتیک که در اصل یک واژه فرانسوی است از دهه شصت میلادی قدم در عرصه تجارت گذاشت. واژه ای در اطلاق به فروشگاه های کوچک در برابر فروشگاه های زنجیره ای که تنها به فروش کالاهای منحصربفرد و نایاب می پرداختند و مشتریان خاص خود را داشتند. با ورود این مفهوم به عرصه هتل داری شاهد تولد هتل هایی بودیم که در برابر هتل های بزرگ و شبیه به هم نمایانگر بک خاصی از زندگی با مرکزیت هنر و معماری بوند. این هتل ها با فراهم آوردن فضایی آرام، لوکس، هنری، مدرن، شهری و منحصربفرد سعی در جلب نظر مسافرینی داشتند که اگرچه به دنبال مکان اقامتی مجلل و لوکس بودند اما علاقه ای به رزرو اتاق در هتل های مجلل و پرهیاهو پنج ستاره نداشتند، آنان مشتاق کسب تجربه اقامتی گرم و خودمانی نیز بودند. اقامتی که در آن تعاملی گرم و صمیمی با مسئولین هتل نیز میسر بود

 


1- ابعاد کوچکتر

هتل بوتیک ها معمولا کوچکتر از سایر هتل ها هستند و از 10 تا 100 اتاق را به خود اختصاص می دهند. ممکن است متراژ کلی بنا زیاد باشد و فضاهای مختلفی را شامل می شود. اما تعداد اتاق ها نسبت به کلیت فضا کم تر است. در نتیجه تعداد مهمانان ساکن در هتل کمتر خواهد بود و همین موضوع فضایی خودمانی و صمیمانه تر بوجود می آورد.


 


2- ویژگی های منحصر بفرد

هتل بوتیک ها دارای ویژگی های منحصر بفردی هستند که این ویژگی ها را می توان در نوع طراحی، دکوراسیون داخلی و طرح کلی معماری آن ها یافت. هتل بوتیک عموما از مسیر هتل های لوکس به دور است و هویتی خاص برای خود دارد.

 

 

3- توجه بسیار به طراحی

طراحی معمارانه و دکوراسوین داخلی از مهم ترین و اصلی ترین راه ها برای هویت بخشیدن به بناست. بنابراین در طراحی هتل بوتیک ها توجه ویژه ای به نحوه چیدمان فضاها و طراحی دکوراسیون داخلی می شود. معمولا در پروسه طراحی از فرهنگ و اقلیم بومی آن منطقه الهامات بسیاری گرفته می شود و در معماری هتل نمود پیدا می کنند.


 

 

4- مرکزیت لوکیشن هتل بوتیک

هتل بوتیک ها معمولا در قسمت های مرکز شهر و یا قسمت هایی که همچنان بافت اولیه شهری خود را حفظ کرده اند قرار دارند. معمولا مرکز هر شهر بافت سنتی تری نسبت به سایر مناطق شهر دارد و ویژگی های فرهنگی و اقلیمی بیشتری در معماری این مناطق دیده می شود و از آن جایی که در طراحی هتل بوتیک ها، عناصر بسیاری مرتبط با فرهنگ و اقلیم به کار می رود، بهترین مناطق برای این بنا ها هستند. همچنین دسترسی های عمومی به مرکز شهر در نتیجه به هتل بوتیک بسیار راحت تر است.


 

5- پذیرایی الهام گرفته از فرهنگ

هتل بوتیک ها به فرهنگ و اقلیم منطقه توجه خاصی دارند و در نتیجه این موضوع را می توان در طراحی منو غذا برای پذیرایی نیز مشاهده کرد. طراحی رستوران هتل بوتیک نیز می تواند تاثیر گرفته از همین اقلیم و شرایط باشد بنابراین فرصت مناسبی برای توجه به جزئیات منحصر بفرد در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران است.


 

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402