راه کارهایی برای گرما بخشیدن به فضای خانه

1281  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 4 اسفند ماه 1400

دمای محیط از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در طراحی معمارانه یک فضاست. گرمایش و سرمایش فضا مواردی هستند که در ابتدای طراحی باید به خوبی به آن ها پرداخته شود. به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی، سیستم گرمایش و سرمایش باید به بهترین شکل ممکن طراحی شود. البته امروزه با استفاده از راه کارهای متعددی مانند استفاده از پنجره های دو جداره و یا توصیه برای پوشیدن لباس کمتر یا بیشتر متناسب با فصل، می توان کمک بسیاری به بهینه سازی مصرف انرژی کرد.

در فصل سرما رسیدن به دمای مناسب در فضای داخل شاید به نظر چالش برانگیز باشد ولی با استفاده از راهکارهایی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می توانید به گرمتر شدن فضای داخل و جو حاکم بسیار کمک کنید.

 

 

1- انتخاب پارچه مناسب

در هر قسمتی از خانه که نیاز به استفاده از پارچه دارد، اگر پارچه ای مناسب انتخاب کنید می توانید فضایی گرم و صمیمی بوجود آورید. پارچه های مخمل، کتان و یا بافتنی می توانند گزینه های مناسبی برای استفاده در بخش های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی از قبیل پرده ها، رو مبلی ، رومیزی و یا ... باشند.


 

 

 

 

2- نورپردازی مناسب یک قدم کلیدی و مهم

نورپردازی می تواند عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در گرما بخشیدن به دکوراسیون داخلی شما باشد. توجه داشته باشید اگر از پرده های ضخیم برای پوشاندن پنجره ها استفاده می کنید، نور داخلی شما کمتر خواهد شد. بنابراین باید این کمبود نور را با نورپردازی مصنوعی داخلی جبران نمایید. بدین منظور سعی کنید از ترکیب رنگی گرم برای طراحی نورپردازی خود استفاده کنید. همچنین برای کنترل مقدار نور، دیمر به کار ببرید تا راحت تر بتوانید مقدار نور را متناسب با ساعت روز و فضای داخلی کنترل کنید.


 

 

3- چیدمان میز جلوی مبل را فراموش نکنید

میز جلوی مبل اصولا چون در مرکز فضا قرار می گیرد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند و تاثیر به سزایی بر ظاهر و حس دریافتی از دکوراسیون داخلی دارد. اکسسوری های مختلف روی میز بچینید و با تزئینات متنوع حال و هوای خانه خود را گرما ببخشید. اما دقت کنید میز را بیش از حد با اقلام اضافه و بی ربط به محیط شلوغ نکنید. دستمال های رنگی، ظروف تزئینی طرح دار، میوه درخت کاج یا میوه های خشک، گل و یا گلدان کوچک روی میز جلوی مبل می توانند بسیار چشم نواز باشند و با استفاده از رنگ ها و آیتم هایی که در چیدمان میز به کار می برید می توانید احساس گرما و صمیمیت را القا کنید.


 

4- استفاده از شمع

یکی دیگر از عناصر متفاوت در دکوراسیون داخلی، شمع است. امروزه شمع ها دارای تنوع بسیاری هستند و در اشکال و رایحه های متنوع وخاص ساخته می شوند.

شمع ها دارای انرژی بسیار خوبی هستند و استفاده از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی توصیه می شود. همچنین نور و گرمای ملایمی که شمع تولید می کند شما را به هدفتان، یعنی ایجاد فضایی گرم و صمیمی نزدیکتر می کند. در گوشه های مختلف از خانه و یا روی میزتان چندین شمع بگذارید و به هنگام غروب روشن کنید. علاوه بر گرما بخشیدن به فضا، محیطی رویایی و شاعرانه نیز خلق می کنید.



پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402