مراحل طراحی پارتیشن اداری

657  تعداد بازدید  |  شنبه 27 اسفند ماه 1401

طراحی پارتیشن اداری مهم ترین عامل در دستیابی به یک فضای کاری کاربردی است. طراحی پارتیشن ها می تواند تاثیر بسزایی در بهره وری و کارایی دفتر کار داشته باشد. هنگام طراحی پارتیشن ، مراحل مختلفی باید طی شود تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی نیازهای سازمان را برآورده می کند. در این مقاله به مراحل ضروری در طراحی انواع پارتیشن می پردازیم.

 

مرحله 1: هدف و الزامات را تعریف کنید

 

اولین قدم در طراحی پارتیشن اداری، تعریف هدف پارتیشن ها و الزامات فضا است. این امر شامل شناسایی نیازهای خاص سازمان مانند حفظ حریم خصوصی، عایق صدا و زیبایی بصری است. تعیین تعداد کارمندانی که در فضا کار خواهند کرد، نقش آنها و نوع کاری که انجام خواهند داد ضروری است.

 

مرحله 2: فضای موجود را تعیین کنید

 

پس از تعیین هدف و الزامات پارتیشن های اداری، مرحله بعدی تعیین فضای موجود است. این امر شامل اندازه گیری ابعاد فضا و شناسایی هر گونه ویژگی معماری است که ممکن است بر قرارگیری و طراحی پارتیشن ها تأثیر بگذارد. همچنین در نظر گرفتن جریان ترافیک و دسترسی به فضا ضروری است.در اندازه گیری پارتیشن ها عرض و ارتفاع پارتیشن در سه نقطه متفاوت اندازه گیری می شود و در نهایت بر مبنای کمترین اندازه طراحی پارتیشن صورت میگیرد (نکته: در طراحی پارتیشن ها حتما باید بادخور در نظر گرفته شود)

 

مرحله 3: یک طرح پارتیشن ایجاد کنید

 

با تعریف هدف، الزامات و فضای موجود، گام بعدی ایجاد یک طرح پارتیشن است که شامل ایجاد طرحی از فضا است که محل قرارگیری پارتیشن ها را مشخص می کند. در این پلان باید نیازهای سازمان، فضای موجود و هر گونه ویژگی معماری که ممکن است بر نحوه قرارگیری و طراحی پارتیشن ها تأثیر بگذارد، در نظر گرفته شود.

در ساخت پارتیشن Mdf از مدول های 90 سانتی متری استفاده می شود و بعد قسمت های باقی مانده با ثابتی پر می شوند

در پارتیشن آلمینیومی طول و ارتفاع دقیق محاسبه شده و محل قرارگیری به نصب اطلاع داده می شود

 

اگر طول پارتیشن ها از یک حدی بیشتر باشد در طول پارتیشن ها ستون اضافه می شود همچنین برای ایستایی بهتر دو طرف در باید ستون اضافه گردد

 

مرحله 4: نوع پارتیشن را انتخاب کنید

 

انواع مختلفی از پارتیشن های اداری موجود است و انتخاب پارتیشنی که به بهترین وجه با نیازهای سازمان مطابقت دارد ضروری است. برخی از انواع رایج پارتیشن ها عبارتند از  پارتیشن شیشه ای و پارتیشن متحرک. هر نوع مزایا و معایب خود را دارد و در انتخاب نوع پارتیشن باید عواملی مانند هزینه، حریم خصوصی و زیبایی را در نظر گرفت.

 

مرحله 5: مواد را در نظر بگیرید

 

متریال به کار رفته در طراحی پارتیشن اداری مدرن می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و کارایی فضا داشته باشد. برخی از مواد رایج مورد استفاده در طراحی پارتیشن عبارتند از چوب، شیشه، فلز و پارچه. هر ماده دارای مزایا و معایب خود است و در انتخاب مواد برای پارتیشن ها باید عواملی مانند دوام، نگهداری و هزینه را در نظر گرفت.

 

مرحله 6: ارتفاع پارتیشن ها را انتخاب کنید

 

ارتفاع پارتیشن ها یک نکته ضروری در طراحی پارتیشن است. ارتفاع پارتیشن ها باید بر اساس نیاز سازمان مانند حریم خصوصی و عایق صدا تعیین شود. همچنین مهم است که زیبایی بصری فضا و چگونگی تأثیر پارتیشن ها بر طراحی کلی را در نظر بگیرید.

 

مرحله 7: نور و آکوستیک را در نظر بگیرید

 

نورپردازی و آکوستیک ملاحظات حیاتی در طراحی پارتیشن اداری هستند. نحوه قرارگیری و طراحی پارتیشن ها می تواند بر میزان نور طبیعی وارد شده به فضا و همچنین آکوستیک فضا تأثیر بگذارد. توجه به این عوامل در هنگام طراحی پارتیشن ها برای اطمینان از راحتی و کاربردی بودن فضا بسیار مهم است.

 

مرحله 8: دسترسی را در نظر بگیرید

 

قابلیت دسترسی یک نکته ضروری در طراحی پارتیشن اداری است. نحوه قرارگیری و طراحی پارتیشن ها باید امکان دسترسی آسان به فضا را به خصوص برای افراد دارای معلولیت فراهم کند. مهم است که اطمینان حاصل شود که پارتیشن ها مانع از جریان ترافیک نمی شوند و با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی طراحی شده اند.

 

مرحله 9: بودجه را در نظر بگیرید

 

آخرین مرحله در طراحی پارتیشن اداری، در نظر گرفتن بودجه است. هزینه طراحی پارتیشن بسته به نوع پارتیشن، متریال مورد استفاده و اندازه فضا می تواند بسیار متفاوت باشد. در نظر گرفتن بودجه هنگام طراحی پارتیشن ها ضروری است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی نیازهای سازمان را برآورده می کند و در عین حال محدودیت های بودجه را رعایت میکند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با طراحی پارتیشن و آگاهی از قیمت پارتیشن اداری با کارشناسان ما در طرح پرداز پایا در ارتباط باشید

 

بیشتر بخوانید:

پارتیشن اداری دست دوم: مزایا و معایب

ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری آکوستیک

مقایسه پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402