زیبایی شناسی در محیط های کاری

632  تعداد بازدید  |  یکشنبه 26 تیر ماه 1401

زیبایی شناسی محیط کاری در وهله اول ممکن است چندان مهم نباشد اما نباید از تاثیر آن بر روحیه کارمندان غافل شوید استفاده از طراحی داخلی نامناسب ممکن است فضایی استرس زا ایجاد کند و بهره وری کارکنان را کاهش دهد با رعایت نکاتی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد میتوانید فضایی آرام و مناسب برای فعالیت طولانی مدت کارکنان خود فراهم آورید

زیبایی شناسی در محیط های کاری

 

رعایت زیبایی شناسی معادل ایجاد یک محیط کار کارآمد است.  روانشناسان معتقدند که صرف نظر از اندازه سازمان شما رعایت زیبایی ناسی در محیط کاری ضروری است. شرکت‌های بزرگ پول زیادی را خرج می‌کنند تا مطمئن شوند زیبایی‌شناسی محیط کار حتما رعایت شده باشد. در اینجا چند نکته کلیدی برای اطمینان از اینکه زیبایی شناسی در محیط کار شما رعایت شده و محیط کاری پر استرسی ندارید، آورده شده است.

 

پیاده سازی رنگ

رنگ ها تاثیر بسیار قوی بر کارمندان شما دارند. رنگ‌هایی وجود دارند که به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر خلاقیت را افزایش میدهند . داشتن ترکیبی از رنگ های مناسب برای هر دفتری ضروری است. بر اساس تحقیقات انجام شده آبی رنگ بسیار خوبی برای محل کار است. فضای آرامی ایجاد می کند و سبب می شود کارمندان متمرکز بمانند. همچنین، رنگ سبز برای ساعات طولانی کار عالی است. رنگ های درخشان و روشن تر مانند زرد خلاقیت و خوش بینی را تحریک می کند. رنگ هایی مانند قرمز ضربان قلب شما را بالا می برد. زیبایی شناسی محل کار به شما حکم می کند که ترکیب مناسبی از رنگ ها را برای ایجاد یک محیط کاری متعادل داشته باشید.

 

 

 

فضای استراحت داشته باشید

اکثر دفاتر این فضا را در محیط اداری خود گنجانده اند. این یک مکان مجزا است که در آن کارکنان فرصت استراحت برای چند دقیقه را دارند. خوردن یک میان وعده سبک و انجام بازی های ساده یک امتیاز است تا کارمندان بتوانند ذهن خود را از برنامه های شلوغ دور کنند. داشتن این فضا بخشی ضروری از زیبایی و سلامت محیط کار است. کارمندان شما با آرامش ذهنی کارآمدتر می شوند.برای ایجاد چنین محیطی میتوانید انواع پارتیشن اداری مدرن را انتخاب کنید توصیه میکنیم از پارتیشن اداری متحرک استفاده کنید زیرا در هر زمان که نیاز باشد میتوانید آن را جابه جا کنید  وتغییر کاربردی دهید

 

نور کافی داشته باشید

یک دفتر کار با نور مناسب مکان بهتری برای کار است. اگر دفتر شما به نور مستقیم خورشید دسترسی دارد، می‌توانید پارتیشن اداری شیشه ای نصب کنید تا مطمئن شوید که کارمندانتان دوز روزانه ویتامین D خود را دریافت می‌کنند. همچنین نور خورشید به ایجاد یک محیط کاری مثبت کمک می‌کند. در صورتی که به نور خورشید دسترسی ندارید، داشتن نور کافی برای یک محل کار مولد ضروری است. درنهایت استفاده از پارتیشن اداری از جنس متریال شیشه در این شرایط نیز به شما این امکان را می دهد که بدون افزایش قبض برق، فضای کاری را پرنور تر کنید.

 

 

 

مقدار مناسب فضای سبز

گیاهان داخلی یک ترند رایج در دفاتر مدرن هستند. آنها نه تنها تأثیر مثبتی بر محیط دارند و به زیبایی محیط کار شما کمک می کنند، بلکه تأثیر درمانی بر کارمندان شما نیز دارند. گیاهان هوای شما را تمیز نگه می دارند و اثر تسکین دهنده ای روی کارمندان شما دارند.

 

 

 

مناطق بسته برای فعالیت های مهم در نظر بگیرید

دفتر شما باید دارای مناطق باز و مناطق بسته باشد. دفاتر با طراحی پلان باز معمولاً شامل یک جدول است که در آن کارمندان مختلف می توانند برای دستیابی به بهترین نتایج برای یک پروژه گرد هم آیند. مناطق بسته را می توان با پارتیشن اداری شفاف شیشه ای ایجاد کرد. وجود مناطق بسته در دفتر به کارمندان شما این امکان را می دهد که بدون مزاحمت کار کنند و بالاترین بازدهی را داشته باشند وجود مناطق باز و مناطق بسته در محیط کار باعث می شود دفتر کاری بیشترین میزان انعطاف پذیری را داشته باشد و تا حد امکان متناسب با نیاز کارمندان شخصی سازی شود

 

 

 

انتخاب طرح مناسب

طراحی محیط های کاری روز به روز در حال پیشرفت است. مهم است که با این پیشرفت ها وفق پیدا کنید و یک فضای اداری داشته باشید که در آن ساختارها بتوانند دائماً تکامل یابند و تغییر کنند. انواع مختلف پارتیشن اداری با متریال شیشه و پارتیشن اداری متحرک به دلیل قابلیت جا به جایی و تنوع، جایگزین سازه های دائمی ساخته شده با آجر و ملات می شوند. داشتن یک دفتر کار زیبا و دلپذیر نیاز به کمک حرفه ای دارد کارشناسان ما در طرح پرداز پایا، می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از متریال مناسب، فضای اداری عالی را ایجاد کنید تا برند شما را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. از وب سایت ما دیدن کنید و با ما در تماس باشید تا در مورد نحوه ساخت یک محل کار زیبا بیشتر بدانید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

دکوراسیون اداری آرامش بخش

فنگ شویی و افزایش بهره وری در محیط کار

طراحی لابی در دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری مناسب اتاق مدیریت

انواع کفپوش در طراحی دکوراسیون اداری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402