انتخاب مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری

1396  تعداد بازدید  |  یکشنبه 5 دی ماه 1400

انتخاب مبلمان اداری مناسب

اگر می خواهید شرکت و سازمان خود را تجهیز کنید و یا به فکر تعویض مبلمان اداریتان هستید بهتر است نکاتی را برای انتخاب مبلمان در نظر بگیرید. چرا که انتخاب مبلمان مناسب و درست هم به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی شما کمک می کند و هم آسایش کارمندان را فراهم می آورد.

مبلمان اداری از جمله عناصر دکوراسیون داخلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای انتخاب آن وقت کافی بگذارید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

 

 

1-  ارگونومیک بودن قبل از هر چیز

ارگونومیک بودن مبلمان باید اولویت شما قبل از هر چیزی باشد و در تک تک قسمت های مبلمان دیده شود. ارگونومی در مبلمان بدین معنی است که ویژگی های فردی مانند قد و وزن افراد به درستی مورد مطالعه قرار می گیرد و براساس آن هنگام طراحی محصول مواردی همچون ابعاد، سفتی و نرمی کف و پشت، طول و عرض ، ارتفاع، عمق و ... به نوعی در نظر گرفته شود که حداکثر راحتی را برای افراد داشته باشد.

این ویژگی در مبلمان اداری تاثیر مستقیم بر کارکنان دارد و اگر به خوبی رعایت شود می تواند بازدهی افراد را در محیط کار بالا ببرد.

 

 

2- انعطاف پذیری مبلمان

انعطاف پذیری مبلمان به این معناست که انتخاب شما باید با محیطی که در آن قرار می گیرد هماهنگ باشد و در عین حال نیازهای کارمندان را به درستی برطرف کند. همه کارمندان با قد و وزن و سایز متفاوت باید در مبلمان احساس راحتی و آسایش داشته باشند. برای مثال صندلی که انتخاب می کنبد باید قابلیت تغییر ارتفاع، تنظیم پشتی، تغییر ارتفاع دسته ها و ... را داشته باشد،  تا هر فرد با توجه به مشخصات فردی خودش بتواند آن را تنظیم کند.

 

 

3- چند منظوره بودن

برای اینکه بودجه خود را کنترل کنید و بیش از اندازه هزینه نکنید مبلمانی انتخاب کنید که قابلیت چند منظوره بودن را داشته باشد. مانند میزهای تاشو که در شرایط خاص می توانند گسترده و یا جمع شوند. این نوع میزها برای اتاق های کارشناسی بسیار مناسب هستند چرا که هم کاربری یک میز کارشناسی را دارند و هم در مواقع لزوم می توانند گسترده شوند و نقش یک میز جلسه کوچک را ایفا کنند.

 

 

4 – تاثیر مبلمان بر آسایش کارکنان

مبملمانی که طراحی مناسب و درست داشته باشد می تواند آسایش کارکنان را فراهم آورد که همین موضوع تاثیر مستقیم بر فعالیت کارمندان دارد. از آن جایی که افراد بخش اعظمی از مان خود را در محل کار سپری می کنند اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی مناسب بیشتر می شود. بنابراین بسیار مهم است که استانداردهای لازم برای خرید مبلمان حتما در نظر گرفته شود.

 

 

5- زیبایی شناسی را فراموش نکنید

ظاهر فضای کار شما بسیار مهم است چرا که نه تنها در روحیه افرادی که در آنجا مشغول کار هستند تاثیرگذار است بلکه مراجعه کنندگان نیز در مراجعه اول خود به محل کار شما می توانند در ذهنشان نتیجه گیری هایی نسب به شما و کارتان داشته باشند. بنابراین هنگام خرید مبلمان حتما در نظر داشته باشید که با کلیت دکوراسیون داخلی شما هماهنگی داشته باشد و حتی از نظر زیبایی به ارتقای فضا نیز کمک کند.

 

 

6- گارانتی و برند مطمئن

مطمئن شوید از برندی خرید کنید که به شما گارانتی مناسبی ارائه دهد و نسبت به خدمات و گارانتی خود متعهد عمل کند. همچنین خرید از یک برند مطمئن به شما این اطمینان خاطر را می دهد که هزینه ای که می پردازید ارزشش را دارد و کیفیتی که انتظار دارید را خواهید داشت.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402