لوستر در نورپردازی دکوراسیون داخلی

1352  تعداد بازدید  |  یکشنبه 5 دی ماه 1400

لوستر در نورپردازی دکوراسیون داخلی

نورپردازی مناسب و اصولی یکی از مهمترین موارد در دکوراسیون داخلی است. نورپردازی محیط در ابتدا شاید به نظر ساده برسد اما بالعکس نیاز به دقت و سلیقه بسیار دارد. انتخاب سایز مناسب روشنایی ، تعداد لازم برای فضای مورد نظر، هماهنگی با کلیت دکوراسیون فضا و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید به هنگام انتخاب نور ها به آن توجه شود.

                    

 

 

1- تحقیق و مقایسه

برای انتخاب لوستر مناسب به خوبی تحقیق کنید و لوسترهای مختلف را ببینید. در اینترنت بگردید و اطلاعات لازم را کسب کنید. مدلهای مختلف را ببینید تا گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید. همچنین به مراکز خرید لوستر مراجعه کنید تا از نزدیک لوسترهای مورد نظرتان را ببینید  و بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

                                                                       

 

 

2- انتخاب اندازه مناسب

برای انتخاب اندازه مناسب از یک فرد با تجربه کمک بخواهید تا انتخاب دقیق تری داشته باشید. اگر اندازه لوستر بزرگتر از فضا باشد ممکن است به نظر برسد در دکوراسیون داخلی خود زیاده روی کرده اید و اگر هم کوچکتر از حد لازم باشد نور مناسب را تامین نمی کند. بنابراین در هنگام خرید لوستر به فضایی که لوستر را برای آن تهیه می کنید دقت کنید و لوستر را در فضا متصور شوید.

 

 

3- مکمل رنگ ها و متریال

لوسترهای کریستالی تقریبا با تمام سبک های دکوراسیون هماهنگی دارند و می توان در بسیاری از فضاها از این لوسترها استفاده کرد. ولی اگر لوستری متفاوت انتخاب می کنید حتما به نوع چیدمان خود دقت کنید. در دکوراسیون خود اجسام چوبی دارید؟ آیا رنگ بندی دکوراسیون شما تیره است یا روشن؟ از اجسام فلزی در دکوراسیون خود استفاده کرده اید؟ همه این نکات می توانند در خرید لوستر موثر واقع شوند.

                     

 

 

4- متفاوت انتخاب کنید

معمولا وقتی حرف از انتخاب لوستر می شود اکثریت به لوسترهای کریستالی فکر می کنند و اولین گزینه برای نورپردازی این لوسترها هستند. لوسترهای کریستالی بسیار زیبا و با شکوهند و تقریبا با هرسبک دکوراسیونی هماهنگی دارند. بنابراین انتخاب خوبی به نظر می رسند. اما گاهی بد نیست به سراغ گزینه های متنوع دیگری بروید و متفاوت عمل کنید. امروزه لوسترها به شکلهای مدرن تری تولید و ساخته می شوند. می توانید برای داشتن دکوراسیونی چشم گیر از لوسترهای فلزی با رنگ طلایی استفاده کنید و یا اگر فضای شما کوچک و یا مدرن است به سراغ لوسترهای خاص و مینیمال بروید.

 

 

5- انتخاب جای مناسب

برای نصب لوستر، از قبل جای مناسب آن را تعیین کنید. به طور معمول لوسترها در مرکزیت فضا قرار می گیرند تا به درستی نور را در تمام قسمت های دکوراسیون پخش کنند. اگر قسمتی از فضای شما مهم تر است و می خواهید تاکید بیشتری بر آن قسمت داشته باشید لوستر را در آن نقطه نصب کنید. برای مثال بالای میز غذاخوری در سالن پذیرایی. بنا به کاربری فضا و انتظاری که از نورپردازی دارید جای لوستر را مشخص کنید.

 

 

 

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402