کاربرد سبدهای مختلف در دکوراسیون داخلی

1504  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 6 آبان ماه 1400

کاربرد سبدهای مختلف در دکوراسیون داخلی

سبد ها در انواع و با جنس های مختلفی ساخته می شوند. سبدهای فلزی با روکش و بی روکش ، سبد پلاستیکی ( که شاید چهره ای جالبی ندارند ) و سبدهای حصیری که از نظر بصری جذابیت بیشتر دارند. سبدهای حصیری در گذشته کاربرد بیشتری داشتند و بیشتر برای خرید و قرار دادن اقلام خریداری شده مورد استفاده قرار می گرفتند. این سبدها ارزان و سبک هستند و در عین حال جلوه زیبایی دارند. با کمی ابتکار عمل می توان استفاده بهینه ای از این سبدها در راستای نظم دهی دکوراسیون داخلی داشت.



1 -نگهدارنده متفاوت در نشیمن 

آیتم های مختلفی در نشیمن وجود دارد که شاید نیازی به دور از چشم نگه داشتن آنها نباشد و هر از گاهی نیاز به دستری به آنها وجود دارد. وسایلی همچون مجلات مختلف ، آلبوم عکس ، کنترل تجهیزات الکترونیکی و ... ، که در بسیاری از مواقع آنها را در زیر میز جلوی مبل قرار می دهیم و در خیلی مواقع هم فضایی برای قرار دادن آنها نمی یابیم و به ناچار روی میز پخش می شوند و در چیدمان ما آشفتگی ایجاد می کنند. با استفاه از یک سبد حصیری به راحتی می توانید این وسایل را نظم دهید . بدین شکل هم دسترسی به آنها راحت خواهد بود و هم به شکلی هنرمندانه بهترین استفاده از یک سبد حصیری را دکوراسیون فضای نشیمن داشته اید.



2 -نظم در حمام و سرویس بهداشتی 

در حمام و سرویس بهداشتی وسایل مختلفی وجود دارد که گاهی باعث شلوغی بیش از حد فضا می شوند. برای اینکه فضای حمام و سرویس خود را خلوت و تمیزترین حال ممکن نگه دارید می توانید از سبد استفاده کنید، با این تفاوت که شاید استفاده از سبدهای حصیری برای این فضا که رطوبت دارد خیلی مناسب نباشد و در طولانی مدت این رطوبت سبدها را خراب کند. بنابراین می توانید از سبدهای فلزی با روکش های رنگی و یا پلاستیکی استفاده کنید. برای جذاب تر بودن چیدمان، رنگ برنز یا طلایی را انتخاب کنید تا جلوه خاصی به فضای شما بدهد. حوله های اضافه ، مواد شوینده، شمع و یا هرچیز دیگری که به صورت موقت از آن استفاده ندارید و باید انبار کنید را در این سبدها قرار دهید.



3 -استفاده بهینه ار فضاهای خالی 

یکی از فضاهایی که شاید نادیده گرفته شود، قسمت بالای کابینتهاست. چه کابینت آشپزخانه و چه کابینتی در سرویس بهداشتی ، با قرار دادن چند سبد کوچک بالای آنها می توانید برای خود فضای بیشتری ایجاد کنید. از آن جایی که ممکن است دسترسی به بالای کابینت ها سخت باشد تمیز کردن آن نیز کمی سخت تر است و گرد و خاک و چربی بیشتری روی آن می نشیند. سبدی از جنس پارچه یا فلز روکش دار انتخاب کنید تا تمیز کردن آن نیز راحت تر باشد. وسایلی را در این سبدها قرار دهید که مطمئنید تا مدتهای زیادی به آنها نیازی نخواهید داشت.



4 -آشپزخانه ای به دور از آشفتگی 

کانتر آشپزخانه از آن قسمتهایی است که در چشم به هم زدنی شلوغ و پر از وسیله های مختلف می شود. ممکن است نیاز داشته باشیم بخشی از وسایل آشپزخانه را روی کانتر قرار دهیم. برای نظم دهی این وسایل یک سبد حصیری انتخاب کنید. اگر ظروف آشپزخانه تان چوبی باشد این سبد حصیری در هماهنگی بیشتری با ظروف قرار می گیرد و دکوراسیون آشپزخانه بسیار شکیل تر به نظر می رسد.



5 -دعوت کنندگی هرچه بیشتر ورودی خانه 

ورودی خانه اولین قسمتی است که مهمانان شما می بینند پس تاثیر آن را دست کم نگیرید. نیازی نیست از کمد یا جاکفشی های بزرگ برای جای دادن کفش ها استفاده کنید. با چند سبد حصیری کوچک می توانید کفش ها را سامان دهید. علاوه بر این هزینه زیادی بابت جاکفشی پرداخت نمی کنید و فضای زیادی را هم اشغال نکرده اید.



6 -سبدهای قدیمی برای تزئین 

گاهی هم لازم نیست استفاده خاصی از سبدها داشته باشید و یا حتما کارایی خاصی برای آن تعریف کنید. یک سبد با ظاهری خاص و قدیمی انتخاب کنید ، اگر لازم بود کمی آیتم تزئینی برای زیباتر شدن به آن بیفزایید و آن را فقط به عنوان یک آیتم تزئینی در گوشه ای از خانه قرار دهید تا فضاهای خالی هدر رفته را پر کنید.



7 -اتاق مهمان 

اگر اتاق کوچکی در خانه دارید و می خواهید آن را تبدیل به اتاق مهمان کنید ولی به اندازه کافی کمد یا کشو ندارد اصلا جای نگرانی نیست. یک سبد حصیری نسبتا بزرگ برای این کار در نظر بگیرید. حوله ، ملافه ، کفش رو فرشی تمیز را در این سبد قرار دهید و آن را پایین تخت قرار دهید. بدین صورت فضای کوچکی در اختیار مهمانتان قرار داده اید که هم متفاوت است و هم کارآمد.



8 -گلدان 

سبدهای حصیری گزینه مناسبی برای پرورش گیاهان هستند. این سبدها هم از نظر بصری جذاب هستند و هم وزن کمتری دارند بنابراین جابجایی آنها راحت تر است. علاوه براین غیر معمول بودن آنها نسبت به گلدان های معمولی همیشگی ویژگی منحصر بفردی در دکوراسیون داخلی شما خواهد بود.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402