پارتیشن اداری ایمن باید دارای چه مشخصاتی باشد؟

447  تعداد بازدید  |  شنبه 26 آذر ماه 1401

برای حفظ ایمنی کارگران در محیط های خاص کاری بهتر است از انواع پارتیشن اداری ایمن استفاده شود این پارتیشن ها باید دارای ویژگی های خاصی باشند که در این مقاله به توضیح آن میپردازیم

بررسی مشخصات ایمنی انواع پارتیشن اداری

 

پارتیشن اداری ایمن باید به گونه ای طراحی شود که محیطی عاری از خطر برای کارگران فراهم کند. این پارتیشن ها از موادی ساخته شده اند که نسوز هستند و به راحتی تمیز می شوند و برای استفاده در محیط های اداری ایده آل هستند. بسیاری از شرکت‌ها مشخصات خاص خود را برای آنچه که به عنوان پارتیشن ایمن می‌خواهند دارند، اما برخی دستورالعمل‌های کلی وجود دارد که در همه موارد اعمال می‌شود از جمله:

 

1) پارتیشن باید بتواند تا 30 دقیقه در دمای حداکثر 350  درجه سانتیگراد در برابر آتش مقاومت کند. ماده مورد استفاده باید غیر قابل اشتعال باشد و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت یا شعله گازهای مضر منتشر نکند.

( 2پارتیشن باید دارای سیستم اسپرینکلر اتوماتیک باشد که به جلوگیری از گسترش آتش کمک می کند.

3) ماده مورد استفاده باید در برابر آسیب آب مقاوم باشد - نباید رطوبت را جذب کند یا مایع را به راحتی از آن عبور دهد.

4) باید قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت بالا بدون ذوب شدن یا ترک خوردن آسان باشد.

(5 پارتیشن باید بتواند فشار باد kN/m2 16 را تحمل کند و در هنگام زلزله نباید فشاری بیشتر  از kN/m2 8 به پارتیشن وارد شود

 

انواع پارتیشن اداری ایمن می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود، از جمله:

 

1-تفکیک منطقه ای که در آن مواد شیمیایی خطرناک استفاده می شود از مناطقی که افراد مجاز به رفتن در آن هستند

2-برای دور نگه داشتن برخی از کارگران از دیگرانی که ممکن است بیماری مسری داشته باشند

3-جلوگیری از حوادث ناشی از افتادن اجسام یا ریختن مایعات

 

پارتیشن ایمن نه تنها یک مانع فیزیکی بین ایستگاه های کاری مختلف ایجاد می کنند، بلکه از انتشار صدا نیز جلوگیری می کنند. این بدان معناست که اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که باید محرمانه بماند، می‌توانید از این  پارتیشن‌ها برای محدود کردن میزان صدای پخش شده در اتاق استفاده کنید.

 

 

پارتیشن اداری ایمن با ویژگی مختلف در دسترس هستند، از جمله:

-فریم های آلومینیومی آنودایز شده

-پانل های شیشه ای دو طرفه

-پیکربندی دیوارهای مدولار

 

ایمنی مهمترین چیز در محیط کار است. ما باید یک محیط امن و مطمئن برای کارکنان خود ایجاد کنیم زیرا آنها بزرگترین دارایی ما هستند.

برای انجام این کار، ما باید یک مکان مناسب برای کار آنها فراهم کنیم. پارتیشن اداری یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک محیط کاری کارآمد است زیرا به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به ساختن دیوارها فضای خود را تقسیم کنید و در عین حال به هر منطقه ظاهر منحصربه‌فرد خود را می‌دهد، به طوری که کارمندان احساس نکنند در فضایی که در آن کار می‌کنند محصور شده‌اند

 

اگر نگران حواس پرتی و عدم تمرکز کارکنان خود هستید پارتیشن های اداری فضای کافی را در اختیار آنها قرار می دهد تا بتوانند روی چیزهایی که نیاز دارند تمرکز کنند بدون اینکه حواسشان به هر اتفاق دیگری در اطرافشان پرت شود.

 

بهترین بخش در مورد استفاده از انواع مختلف پارتیشن این است که هیچ محدودیتی در مورد نوع سبک یا طرح رنگی که می توانید هنگام انتخاب نوع سیستم پارتیشن بندی در سرتاسر فضای کاری خود نصب کنید، وجود ندارد. امروزه گزینه های مختلفی وجود دارد که هر کسی می تواند به راحتی از بین آنها انتخاب کند.

ما در طرح پرداز پایا انواع پارتیشن های شیشه ای با فریم آلمینیومی و پرده کرکره، شیشه ای فریم لس ، ام دی اف، ترکیب ام دی اف و آلمینیوم و شیشه را با بالاترین کیفیت ارائه میدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر درارتباط با نحوه پارتیشن بندی فضاهای کاری و درخواست طراحی سه بعدی فضای کاری با ویژگی های مورد نظر شما با کارشناسان ما در طرح پرداز پایا در ارتباط باشید

 

بیشتر بخوانید:

 

پارتیشن شیشه ای هوشمند

عوامل تاثیرگذار در انتخاب پارتیشن اداری

پارتیشن اداری ام دی اف و شیشه

پارتیشن اداری ترکیبی

پارتیشن اداری آلومینیومی دو جداره

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402