طراحی داخلی Home Office یا دفتر خانگی

1315  تعداد بازدید  |  سه شنبه 6 مهر ماه 1400

طراحی داخلی Office Home یا دفتر خانگی

شاید در گذشته نیز این ایده که افراد در خانه کار کنند یا به اصطلاح دورکار باشند وجود داشت و بسیاری از مردم بنا به دلایلی شغل خود را در خانه انجام می دادند و کارهایشان را از خانه پیش می بردند. این نوع از کار کردن طبق شرایطی خاص و به صورت موقت شکل می گرفت.

امروزه بعد از ظهور ویروس کووید 19 و تعطیلی بسیاری از مراکز کاری ، بنا به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اکثر مشاغل به سمت دورکاری رفتند. جلسات آموزشی و کاری همگی در اپلیکیشن های مختلف و به صورت آنلاین برگزار شدند. بسیاری از ما گوشه ای از خانه را برای انجام کار خود در نظر گرفتیم و ناخواسته آن قسمت از خانه کم کم تغییر شکل داد و به اتاق کار یا میز کاری کوچک تبدیل شد.

از آن جایی که این وضعیت همچنان ادامه دارد و شاید حتی در آینده بسیاری از اصناف به همین صورت کار خود را ادامه دهند، بد نیست که این اتاق کار کوچک خانه را کمی حرفه ای تر دکور کنیم تا هم حس رسمی تر برای کار کردن داشته باشیم و هم از کار کردن در خانه لذت ببریم.


انتخاب رنگ مناسب

رنگ محیط تاثیر مستقیم در روحیه افراد دارد و انتخاب رنگ مناسب برای محیط کار می تواند بازدهی افراد را بالا ببرد. با شناخت روانشناسی رنگ ها و تاثیر هر کدام می توانید رنگ مناسب برای خودتان را انتخاب کنید. به سراغ رنگ هایی بروید که آرامش بیشتری به شما بدهند. البته قانون خاصی برای این موضوع وجود ندارد و بنا به ماهیت مشاغل، می توان رنگ سازمانی انتخاب کرد که حتی از دسته رنگ های تند و گرم و انرژی بخش باشد. این را هم فراموش نکنید از آن جایی که در خانه کار می کنید دستتان برای طراحی بازتر است و می توانید از رنگ مورد علاقه تان استفاده کنید. کاغذ دیواری هم می تواند گزینه خوبی به جای رنگ باشد و تنوع بسیاری هم دارد.


انتخاب مکان مناسب

قسمتی از خانه را انتخاب کنید که در آن جا تمرکز بیشتری دارید. از آنجایی که این روزها جلسات به صورت آنلاین برگزار می شود ، جایی را انتخاب کنید که آرام باشد و با تمرکز بالا بتوانید جلسات خود را پیش ببرید. حریم خصوصی نیز اهمیت بسیاری دارد. باید این موضوع را به یاد بسپارید که هم اکنون این بخش از خانه محل کار شماست و بقیه افراد خانه نیز باید این قسمت را به رسمیت بشناسند تا از رفت و آمد های بی موقع جلوگیری شود.


مبلمان مناسب

میز و صندلی برای کارتان انتخاب کنید که هم آسایش شما را فراهم آورد و هم بیش از اندازه راحت نباشد، تا شما حس کار کردن را از دست ندهید. صندلی شما باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و قابلیت تنظیم داشته باشد. همچنین میزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی فضا برای قرار دادن وسایل شخصی، کاری، تلفن و سیستم های مورد نیاز را داشته باشد. اگر همچین میز و صندلی در خانه ندارید تهیه کنید. این مقوله را جدی بگیرید چرا که در طولانی مدت تاثیر بسزایی بر کار کردن شما خواهد داشت.


منظره خوب 

میز خود را جایی قرار دهید که رو به دیوار خالی سفید نباشد زیرا در طولانی مدت خسته کننده خواهد بود و شما را کسل می کند. می توانید رو به یک پنجره قرار بگیرید که هم منظره خوبی به بیرون داشته باشد و هم از نور طبیعی تا حد ممکن استفاده کنید. ولی اگر تمرکز شما را بهم می ریزد ، می توانید برای ایجاد تنوع و خارج شدن از فضای ساده و خالی دیوار مقابل خود را طراحی کنید. این طراحی همانطور که پیش تر اشاره شد می تواند نقاشی دیوار، کاغذ دیواری، استفاده از تابلوهای مختلف و یا هر مورد دیگری که به شما کمک می کند فضای مورد علاقه تان را بسازید، باشد.


نور مناسب 

علاوه بر نور طبیعی که بسیار مفید است حتما از نورهای متمرکز رو میزی استفاده کنید تا کمبود احتمالی نور را جبران کند . امروزه تجهیزات روشنایی بسیار متنوع تر از قبل شده اند بنابراین برای انتخاب گزینه های زیادی در اختیار دارید. چراغی را انتخاب کنید که فضای زیادی از میزتان را اشغال نکند و نور را به خوبی به محیط کارتان برساند. کمبود نور هم به چشمان شما آسیب می رساند و هم به مرور زمان شما را خسته می کند.


چیدمان خودتان را داشته باشید. 

از آن جایی که دیگر در محیط رسمی کار نیستید، دستتان برای دکوراسیون بازتر است. پس از این فرصت استفاده کنید و آن طور که دوست دارید میز خود را بچینید. روی میز گلدان کوچک ، قاب عکس، دفتر یا جامدادی که دوست دارید ، ماگ یا فنجان مورد علاقه تان و یا هر چیز دیگری که می تواند الهام بخش شما باشد را قرار دهید تا به شما حال خوبی بدهد. البته دقت کنید زیاد از حد دور و برتان را شلوغ نکنید تا تمرکزتان از دست نرود.

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402