چگونه فضاهای کوچک را دکور کنیم؟

1230  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 17 شهریور ماه 1400

راه کارهایی برای طراحی داخلی محیط هایی با متراژ پایین آیا شما هم گاهی احساس می کنید که فضایی که در آن زندگی می کنید خیلی کوچک است؟ در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه می دهیم تا با استفاده از آن ها محیط خود را تغییر دهید.

 1 -از پالت رنگی روشن و خنثی در طراحی خود استفاده کنید. 

استفاده از رنگ های روشن مثل سفید و یا رنگ های خنثی و پاستلی در طراحی داخلی به فضای شما کمک می کند تا بزرگتر به نظر برسد. این رنگ ها نور بیشتری از خود ساطع کرده و احساس سرزندگی به فضا می دهند. عالوه بر دیوارها، در انتخاب مبلمان نیز از این رنگ ها استفاد کنید. برای اینکه محیط شما زیاد از حد یکدست و بی روح به نظر نرسد، می توانید در بخش هایی کوچک مثل اجسام تزئینی یا کوسن مبل از رنگ های گرم استفاده کنید تا تفاوت جزئی ایجاد شود. 

 

 

 

2 -از مبلمان چند کاره استفاده کنید 

برای مثال مبلمان های مدرن و مینیمال که قابلیت تختخواب شو دارند و یا در کناره های مبل جایی برای قرار دادن اجسام تزئینی و یا حتی کاربردی در نظر گرفته شده است. همچنین میزهایی که قابلیت تغییر سایز دارند و جمع یا باز می شوند 

 



 

3 -از وسایل تزئینی به مقدار زیاد در خانه استفاده نکنید. 

خانه خود را پر از مجسمه یا تابلو نکنید. به قول معمار معروف و بزرگ میس ون دروهه " کمتر بیشتر است " و یا به عبارتی زیبایی در سادگیست. همیشه شلوغی حس کوچک بودن فضا را تشدید می کند. سعی کنید وسایلی که برای دکوراسیون خانه استفاده می کنید تا حد امکان ساده و کم باشند. 


 

4 -از آینه های بزرگ در دیوار ها استفاده کنید. 

اگر این امکا را دارید که در بخشی از دیوار خانه از آینه استفاده کنید، حتما سایز بزرگی را برای این کار انتخاب کنید. آینه عمق فضا را بیشتر از آنچه که هست نشان می دهد. و در عین حال یکی از المان های جذاب و متفاوت در دکوراسیون داخلی است.


 

5 -فرشی که انتخاب می کنید مهم است. 

فرش های پر نقش و نگار بر خالف اینکه می توانند بسیار زیبا باشند، ولی اصال برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. فرش های ساده، با طرح های مینیمال و تک رنگ را انتخاب کنید تا با دکوراسیون شما هماهنگ تر باشند. هرچه طرح و نقش کمتری در فضای خانه داشته باشید محیط شما بزرگتر به نظر می رسد. 

 


 

6 -انتخاب پرده مناسب را فراموش نکنید. 

اگر سقف بلندی ندارید، پرده ای را انتخاب کنید که ارتفاعش از پنجره شما بیشتر باشد و به زمین برسد. اینگونه این حس را القا می کنید که سقف خانه تان بلند است. 

 


7 -قفسه و کمدهایی که درهایشان بسته می شوند را برای انبار کردن وسایل خود انتخاب کنید. 

اگر وسایل زیادی در خانه دارید و می خواهید آنها را در قسمتی از خانه جای دهید، مطمئن شوید که در دید نباشند. همانطور که قبل تر هم اشاره شد ، شلوغی بیش از حد فضا را آشفته می کند و این آشفتگی محیط خانه را کوچک تر نشان می دهد. 

 


8 -از فضاهای کوچک موجود در دکور خود غافل نشوید. 

منظور فضاهایی مثل زیر تخت، میز، پله  (در صورتیکه خانه شما دوبلکس است ) است که معموال نادیده گرفته می شوند. در حالی که این فضا ها نیز محل خوبی برای قرار دادن وسایلی است که به مرور زمان از آن ها استفاده دارید.

 


 


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402