معرفی سبک آرت دکو در طراحی داخلی

712  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402

 مقدمه

 

آرت دکو، یک جنبش برجسته طراحی در اوایل قرن بیستم است، این سبک با ترکیب نمادین ظرافت، تجمل و فرم‌های هندسی، طراحان داخلی و علاقه‌مندان را مجذوب خود کرده است. سبک ارت دکو تجسم تجمل و پیچیدگی است و تأثیرات مدرنیستی را با نقوش خاص و متریال گران قیمت ترکیب می کند. در این مقاله، ویژگی‌های کلیدی طراحی داخلی آرت دکو را بررسی خواهیم کرد

 

 

ویژگی های کلیدی

 

 تاکید بر الگوی هندسی

 

یکی از اصلی ترین شاخصه های سبک ارت دکو استفاده و تاکید بر الگوی هندسی می باشد

نکته قابل توجه در استفاده از اشکال هندسی  برای ایجاد تاثیر بیشتر در ایجاد سبک ارت دکو ، استفاده از یک شکل هندسی خاص در اندازه بزرگ و سپس دیگر اشکال هندسی در اندازه های کوچک تر، به عنوان شکل مکمل است همچنین تقارن و تکرار نیز ارزش زیادی دارد و باعث ایجاد حس تعادل و هماهنگی در فضا می شود.

 

 استفاده از متریال لوکس

 

متریال  و تزئینات لوکس در سبک آرت دکو نقش اساسی دارند. چوب های خاص مانند آبنوس همراه با فلزات گرانبها مانند طلا و نقره، حس عظمت  به فضا می بخشد. پارچه‌های مجلل مانند ابریشم، مخمل و پوست حیوانات حس و حال تجمل گرا را به نمایش می گذارند.

 

پالت رنگی

 

پالت های رنگی آرت دکو معمولاً دارای تضادهای برجسته هستند. ترکیب‌های سیاه و سفید محبوب اند و اغلب با رنگ‌های برجسته مانند قرمز، آبی سلطنتی یا سبز زمردی همراه می‌شوند. این رنگ های پر جنب و جوش، انرژی و تاثیر بصری به فضا می آورند.

 

مبلمان

 

طراحی مبلمان به سبک  آرت دکو با تمرکز بر  فرم های زاویه دار و پرداخت های براق صورت میگیرد .سعی کنید برای  ایجاد این سبک از مبلمانی که دارای خطوط منحنی و طراحی ظریف و شیک هستند استفاده کنید  مبلمان به شکل منحنی و  اغلب با روکش‌های مجلل و کوسن‌های مخملی از ویژگی های برجسته سبک ارت دکو است. 

علاوه بر این مبلمان مخصوص سبک آرت دکو، معمولا دارای پارچه های تک رنگ خنثی از جنس چرم، جیر و موهر با الگوهای هندسی هستند.

 

نورپردازی

 

نورپردازی در دکوراسیون داخلی آرت دکو هم کاربردی و هم به صورت تزئینی است. لوسترهایی با الگوهای هندسی و تزئینات کریستالی به عنوان نقطه کانونی مورد توجه هستند. دیوارکوب ها، چراغ های رومیزی و لامپ هایی با طرح های هندسی منابع روشنایی بیشتری را فراهم می کنند و در عین حال به زیبایی کلی فضا می افزایند.

 

سطوح براق و سیقلی در سبک آرت دکو

 

 برای ایجاد فضایی لوکس و درخشان در این سبک از سطوح و پوشش های براق فلزی در مبلمان و دکوری ها استفاده کنید در این سبک برای کف خانه بهتر است از سنگ مرمر، کاشی و سرامیک براق استفاده کنید

 

بیشتر بخوانید:

 

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

معرفی سبک روستیک در طراحی داخلی

معرفی سبک ماکسیمالیسم در طراحی داخلی

مراحل طراحی پارتیشن اداری

مقایسه دیوار کناف و پارتیشن اداری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402