پارتیشن شیشه ای مات یا شفاف کدامیک انتخاب بهتری است؟

469  تعداد بازدید  |  یکشنبه 4 دی ماه 1401

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که هرکدام از انواع پارتیشن اداری شیشه ای با متریال مات یا شفاف برای چه فضای اداری مناسب هستند و هرکدام چه ویژگی هایی دارند

پارتیشن شیشه ای مات در مقابل پارتیشن شیشه ای ساده: کدام بهتر است؟

امروزه بسیاری از شرکت ها به جای نصب انواع پارتیشن اداری سنتی مانند اتاقک های مکعبی یا پارتیشن چوبی ، پارتیشن های شیشه ای را انتخاب می کنند. دلیل اصلی این روند رو به رشد این است که شیشه نور بیشتری را وارد مناطق مختلف فضاهای اداری میکند و به ایجاد محیطی دلپذیر برای افرادی که 8 یا 9 ساعت در روز در فضای اداری کار می‌کنند کمک می‌کند. اگر می‌خواهید پارتیشن‌های قدیمی خود را با پارتیشن‌های شیشه‌ای جایگزین کنید یا در حال تجهیز یک فضای اداری کاملاً جدید هستید و فکر می‌کنید که شیشه می‌تواند راه حلی مناسب برای شما باشد، اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا باید شیشه‌های شفاف یا مات را انتخاب کنید. در زیر به برخی از عواملی که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد نگاهی می اندازیم.

 

 

پارتیشن شیشه ای مات یا شفاف؟

 

وقتی در حال بررسی گزینه های خود هستید، همه عوامل زیر را به دقت در نظر بگیرید و از کارمندان خود نیز نظر آنها را بپرسید.

نیاز به حریم خصوصی - اگر کارمندان ارشد شما اغلب بازدیدکنندگان را در دفاتر خود ملاقات می کنند و باید بتوانند در خلوت این کار را انجام دهند، بدیهی است که شیشه مات بهترین انتخاب است. تلاش برای انجام مذاکرات محرمانه در دفتری با دیوارهای شیشه‌ای شفاف می‌تواند باعث شود بازدید کنندگان احساس معذب بودن کنند. اگر حفظ حریم خصوصی یک نگرانی عمده است، باید مطمئن شوید که حداقل یک سوم پارتیشن‌ اداری شما مات باشد.

ارتباطات - اگر اعضای یک بخش باید بتوانند اعضای یک بخش دیگر را ببینند تا ارتباط بین آن دو تسهیل شود، پارتیشن اداری مات می تواند انتخاب بدی باشد. در حالی که شیشه های شفاف باعث حفظ حریم خصوصی کمتری می شوند، مطمئنا بهترین انتخاب برای شرکت هایی هستند که ارتباطات بین بخشی را در بالای لیست اولویت های خود قرار می دهند. البته باید توجه داشته باشید که کنترل سروصدای محیط بسته به ضخامت و ارتفاع پارتیشن ها تعیین می شود و صرفا مات بودن شیشه یک پارتیشن تاثیری بر کنترل صدا ندارد اما در نهایت برقراری ارتباط با افرادی که واقعاً نمی توانید آنها را ببینید بسیار دشوارتر است.

همکاری - ممکن است تصور کنید که مانند ارتباطات بین بخشی، بهترین راه برای تقویت همکاری بین بخش‌های مختلف، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف به جای پارتیشن‌های مات است، اما لزوماً اینطور نیست. نصب پنجره‌های شفاف در تمامی مناطق همکاری را تا حدی کاهش میدهد، زیرا گروه‌هایی از کارمندان از بخش‌های مختلف ممکن است احساس کنند جایی خصوصی ندارند که بتوانند جلسات درون سازمانی را در آن انجام دهند . بهترین گزینه این است که ترکیبی از پارتیشن اداری مدرن شفاف و مات داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که جلسات خصوصی می توانند در قسمت های خاصی از فضای کاری شما برگزار شوند، در حالی که همچنان احساس پلان باز بودن حفظ می شود.

زیبایی شناسی - چیزی که بسیاری از شرکت ها هنگام انتخاب بین پارتیشن شیشه ای مات یا شفاف از در نظر گرفتن آن غفلت می کنند این است که چگونه در محل کار به نظر می رسند. شیشه‌های شفاف می‌توانند پس از مدتی ظاهری نسبتاً لکه دار به خود بگیرند. اگر ایده شیشه شفاف را دوست دارید اما نمی‌خواهید دفاتر کاری شما کثیف به نظر برسد، باید مطمئن شوید که تیم نظافتی شما دقت داشته باشد که پارتیشن‌های جدید همیشه بدون لک باشند. اگر ترجیح می‌دهید پارتیشن‌هایی داشته باشید که بتوان تا چند روز آن ها تمیز نکرد، شیشه‌های مات ممکن است بهترین گزینه شما باشند.

عامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید هزینه است. اگر می‌خواهید بدانید که قیمت پارتیشن اداری شیشه‌ای مات یا شفاف چگونه محاسبه می شود، لطفاً با یکی از اعضای تیم فروش ما در طرح پرداز پایا تماس بگیرید و صحبت کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

7 ایده منحصر به فرد طراحی پارتیشن اداری مدرن  برای دفاتر کاری

پارتیشن اداری شیشه ای رنگی

نحوه انتخاب پارتیشن اداری مناسب

مقایسه پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره

اهمیت سیستم های پارتیشن اداری در پیشرفت کسب و کار شما

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402