معرفی پارتیشن اداری ژاپنی

505  تعداد بازدید  |  یکشنبه 27 آذر ماه 1401

در این مقاله به معرفی صفحه نمایش شوچی که به عنوان پارتیشن سنتی در خانه ها ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته است میپردازیم و کاربرد آن در فضاهای اداری را بررسی خواهیم کرد

معرفی پارتیشن اداری ژاپنی

صفحات شوجی یک ویژگی معماری سنتی ژاپنی است که قطعا با آن آشنا هستید، حتی اگر متوجه آن نباشید.

اگر تا به حال از ژاپن یا یک ساختمان به سبک ژاپنی دیدن کرده باشید یا حتی یک فیلم ژاپنی دیده باشید، متوجه درهای کشویی نمادین یا دیوارهای کاغذی شده اید. صفحه نمایش شوجی که به عنوان در، پنجره و جداکننده اتاق به طور یکسان استفاده می شود، یکی از قابل تشخیص ترین اشکال معماری، هنر و طراحی ژاپنی است و مردم را در سراسر جهان تا به امروز مجذوب خود می کند.

صفحه نمایش شوجی چیست؟

شوجی به کاغذ ضخیم و شفافی که روی یک قاب چوبی کشیده شده و شبکه‌ای از چوب یا بامبو را در کنار هم قرار داده است،گفته می شود.این سبک پارتیشن اتاق‌ها و نمای خانه‌ها، معابد و کاخ‌های ژاپنی را تزئین می‌کند. آنها از زمان ژاپن ماقبل مدرن به عنوان یکی از وسایل مهم خانه استفاده میشدند. عملکرد آنها هم کاربردی و هم هنری است، که موجب شده حتی پس از اختراع تکنیک های ساخت و ساز مدرن تر، همچنان کارایی داشته باشد.

 

 

پرده های شوجی بخشی اساسی از دکوراسیون داخلی سنتی ژاپن هستند. آنها در اصل نوعی دیوار جداکننده پارتیشن هستند که مناطق مختلف خانه های ژاپنی را تقسیم می کنند.

کاربرد صفحه نمایش شوجی در فضاهای اداری

 

در ژاپن، در ابتدا در خانه های سنتی از این جداکننده ها استفاده میشد با گذشت زمان این سبک پارتیشن در مشاغل نیز مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان راهی برای متمرکز نگه داشتن کارکنان بر روی کارشان استفاده شد.

اگرچه رنگ‌های چوبی متنوعی برای طرح‌های پارتیشن ژاپنی وجود دارد،اما پرده‌های شوجی معمولی از چوب و کاغذ شفاف ساخته می‌شوند. رنگ‌های شفاف موجب کنترل بازتاب نور می شوند. علاوه بر این، آنها مقدار کافی از نور بیرونی را وارد محیط میکنند و  با کنترل سروصدا و کاهش آن حریم خصوصی را  به خوبی حفظ می کنند.

پرده شوجی را می توان به صورت درهای کشویی یا ایستاده نصب کرد. این امر با باز کردن یا بستن فضاها و تنظیم تهویه در هر اتاق،  انعطاف پذیری بالایی را فراهم می آورد

 

 

فریم های این نوع پارتیشن اغلب از چوب یا بامبو ساخته می شود و می توان آن را به طرق مختلف تزئین کرد.

این پارتیشن اداری به عنوان بخشی از تجهیزات اداری ،یک اتاق را به دو یا چند فضای مجزا تقسیم می کند. پارتیشن ژاپنی به طور فزاینده ای در فضاهای اداری مدرن محبوب شده است زیرا می تواند جذابیت بصری را به اتاق اضافه کنند و همچنین حریم خصوصی را برای کارمندان فراهم آورد.

این پارتیشن اداری برای ایجاد اتاق‌های جلسه کوچک‌تر در دفاتر با پلان باز بزرگ مفید است و می‌تواند برای جدا کردن مناطقی از یک فضای باز که به حریم خصوصی بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارد، استفاده شود.

نمایشگرهای شوجی برای ایجاد فضایی صمیمی در یک طراحی اداری بزرگ مناسب هستند. هنگامی که با مواد دیگری مانند دیوارهای شیشه ای یا درهای کشویی استفاده می شوند، به شما این امکان را می دهند که از زیبایی فرهنگ ژاپن لذت ببرید و در عین حال حریم خصوصی را در دفتر خود حفظ کنید.

صفحات پارتیشن شوجی یک راه عالی برای افزودن جذابیت بصری و سبک به دفتر شما است. در حالی که می توان از آنها برای اهداف مختلف استفاده کرد، در اینجا چند ایده برای استفاده از این نوع جداکننده در دفتر وجود دارد:

 

- می توانید از صفحه نمایش ها برای تقسیم فضاهای بزرگ به مناطق کوچکتر در دفتر خود استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید مناطق ملاقات تعیین شده را در یک فضای باز بزرگتر ایجاد کنید.

 

-همچنین می‌توانید از صفحه‌نمایش‌ها به‌عنوان جداکننده بین بخش های کاری استفاده کنید تا به کارمندان کمک کنید احساس کنند حریم خصوصی در منطقه کاری خود دارند.

 

-صفحه نمایش را می توان به عنوان پارتیشن اداری بین بخش ها یا تیم ها در یک دفتر به منظور ایجاد یک فضای همکاری موثر نیز استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید:

پارتیشن اداری مدرن در محیط کار

پارتیشن اداری هوشمند

اجرای پارتیشن اداری میز در بانک گردشگری

پارتیشن اداری شیشه ای رنگی

نحوه استفاده از پارتیشن اداری برای ایجاد یک دفتر خانگی

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402