آینده طراحی پارتیشن‌ اداری: ترندهای دیزاین دفاتر کاری

633  تعداد بازدید  |  یکشنبه 27 آذر ماه 1401

اخیرا طراحان در طراحی فضاهای اداری مدرن به جای استفاده از پارتیشن اداری سقف تا کف که عمدتا از ام دی اف ساخته می شود به سمت طراحی های انعطاف پذیرتر که در آن کمتر از پارتیشن سالید استفاده می شود پیش می روند در این مقاله چند ترند طراحی دفاتر کاری با استفاده از پارتیشن را بررسی خواهیم کرد

آینده پارتیشن‌ اداری: ترندهای دیزاین دفاتر کاری

 

تمرکز کلید دستیابی به کار مولد است. از جمله عناصر مهمی که تأثیر زیادی در این امر ایجاد می کند، استفاده از انواع پارتیشن اداری است. دیوارهای پارتیشن اداری به عنوان جداکننده عمودی عمل می کنند که فضاهای داخلی یک دفتر را از هم جدا می کنند. گاهی اوقات داشتن یک فضای کاری باز برای برخی از انواع صنایع مفید نیست. و راندمان کار را پایین می آورد همه ما می دانیم که بهره وری هر کارمند چقدر ارزشمند است و تقویت آن استراتژی اصلی کار بر روی طراحی مناسب یک پارتیشن اداری است.

 

پارتیشن اداری شیشه ای

با تکیه بر طراحی مدرن اداری، می توان شاهد استفاده از پارتیشن های شیشه ای بود. پارتیشن های شیشه ای حسی مدرن را در هر ساختمان اداری و شرکتی به نمایش می گذارند. در اکثر دفاتر از پارتیشن های شیشه ای برای به حداکثر رساندن نور طبیعی استفاده می شود. این پارتیشن یک محیط کاری را به فضایی پرانرژی تبدیل می کند.  با استفاده از چند رنگ یا چاپ های متنوع می توان به ظاهر متفاوت در یک فضای کاری دست یافت. به این ترتیب، هویت و برند منحصر به فرد شما می تواند به عنوان جزئیات به محیط اضافه شود، به عنوان مثال، میتوانید لوگوی خود را در پارتیشن اضافه کنید.

 

پارتیشن های چوبی

اگر ظاهری کلاسیک و سنتی مدنظر شماست، کار بر روی پارتیشن های اداری چوبی انتخابی ایده آل است. این سبک پارتیشن بندی به راحتی می تواند با هر نوع طراحی اداری مطابقت داشته باشد. پارتیشن‌های چوبی را می‌توان در قسمت‌های مختلف دفتر از جمله قسمت‌ پذیرش، اتاق‌های جلسه و درجداسازی فضاهای کاری اضافه کرد.

 

پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی از بادوام ترین مواد پارتیشن هستند. آنها به راحتی نصب می شوند و از نظر نصب و جداسازی انعطاف پذیر هستند. علاوه بر این، از جمله ویژگی های پارتیشن های آلومینیومی، همه کاره بودن آنهاست این پارتیشن ها در طرح ها و سبک های مختلفی در دسترس هستند که ظرافت را به دفتر ارائه می دهند.

 

ترندهای طراحی پارتیشن اداری

 

پارتیشن شیشه ای بدون فریم

 

همانطور که در بالا ذکر شد پارتیشن های شیشه ای محیطی روشن تر و پرانرژی را ارائه می دهند. با استفاده از شیشه های پرداخت شده می توان یک اتاق بزرگ را به اتاقک های جداگانه تقسیم کرد. پارتیشن های شیشه ای برای ایجاد یک فضای اداری حرفه ای ضروری هستند. برای ایجاد ظاهری جادار، می توان از یک تقسیم کننده شیشه ای تا سقف و بدون قاب استفاده کرد. این نوع طراحی پارتیشن بدون قاب را می توانید با استفاده از حداقل چارچوب به دست آورید. برای افزودن جزئیات به پنل، میتوانید آرم و لوگوی شرکت را به طراحی پارتیشن اضافه کنید

 

 

تقسیم کننده های انعطاف پذیر

در نوع طراحی پارتیشن اداری از صفحات آکوستیک اداری و پانل های دیواری استفاده می شود. با این نوع طراحی پارتیشن می توان اشکال منحصر به فردی ایجاد کرد. این صفحه نمایش ها به انعطاف پذیری خود معروف اند، با داشتن پایه پشتیبانی می شوند. بنابراین، تغییر موقعیت در هر زمان ممکن است. اگر فضای کاری یا دفتر شما نیاز به پارتیشن با طراحی خاص دارد، این یک گزینه ایده آل است زیرا می تواند اشکال هنری و متنوعی را ارائه دهد.

 

 

طراحی سازگار با محیط زیست

این نوع طراحی پارتیشن با استفاده از گیاهان و مواد وجود در طبیعت انجام می شود. جدا از ایجاد حس تازگی در محیط، این جداکننده ها جذابیت خاصی در فضای اداری ایجاد میکنند. مطالعات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد گیاهان چقدر در مناطق کار حیاتی هستند، آنها می توانند استرس و اضطراب را کاهش دهند. این نیز دلیل اصلی مد روز شدن این نوع طراحی در حال حاضر است. ویژگی اصلی آن کمک به ایجاد یک محیط کاری دلپذیر است. کارمندان می توانند حتی زمانی که در محل کار هستند طبیعت را احساس کنند. این سبک طراحی به سادگی میتواند یک راه خوب برای افزایش خلاقیت در محیط های کاری باشد

 

 

مبلمان اداری به عنوان تقسیم کننده

یکی دیگر از طراحی های پارتیشن مد روز استفاده از مبلمان و تجهیزات اداری برای جداسازی فضا است. این برای دفاتر با بودجه کم یا شرکت هایی که تمایل ندارند برای برخی از طرح های خاص هزینه کنند ایده آل است. در این نوع طراحی اداری، مبلمان اداری جایگزین دیوار های پارتیشن برای ایجاد فضاهای متعدد می شود این سبک دیزاین برای دفاتر کوچک ایده آل است زیرا می تواند حس بزرگتر بودن فضا را القا کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

کاربرد پارتیشن اداری در طراحی فضای پذیرش

3رویکرد نوآورانه در طراحی پارتیشن اداری شیشه ای

کاربرد پارتیشن اداری در دکوراسیون مینیمال

پارتیشن اداری آکوستیک در محیط های کاری

سوالات متداول در ارتباط با طراحی و نصب پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402