پارتیشن بندی: بهترین روش برای تقسیم بندی محیط کار

612  تعداد بازدید  |  دوشنبه 2 آبان ماه 1401

به طور کلی، پارتیشن اداری برای ایجاد حریم خصوصی و آرامش در فضای اداری استفاده می شود. سبک‌ها و متریال‌های مختلفی در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید نوعی از آن را انتخاب کنید که در محل کار شما بهترین کارایی را دارد. پارتیشن اداری مزایای مهمی را ارائه می دهند که به ایجاد یک محل کار مولد برای کارکنان شما کمک می کند.

پارتیشن بندی: بهترین روش برای تقسیم بندی محیط کار

 

پارتیشن بندی یک راه عالی برای ایجاد حریم خصوصی و آرامش در یک محیط اداری است. همچنین می توان از آن برای ایجاد مناطق مختلف در یک فضا استفاده کرد که بسیاری از کارمندان از آن استقبال می کنند.

 

پارتیشن اداری اغلب از فلز یا شیشه ساخته می شود، اما می تواند از چوب، پلاستیک یا مواد دیگر نیز ساخته شود. سبک‌ها و رنگ‌های زیادی برای پارتیشن‌ اداری وجود دارد، بنابراین می‌توانید یکی را متناسب با نیاز و شخصیت خود انتخاب کنید.

 

 

 

 

چه شرکت شما بزرگ باشد و چه کوچک، داشتن فضای جدا شده به دلایل زیادی سودمند است. مثلا:

 

* کارمندانی که به حریم خصوصی نیاز دارند، آن را با پارتیشن هایی در اطراف میز خود خواهند داشت. این می تواند به آنها کمک کند تا راحت تر روی کار خود تمرکز کنند و در عین حال حواس پرتی اطرافیان خود را که ممکن است در نزدیکی صحبت یا کار می کنند، به حداقل برسانند.

 

* پارتیشن‌ اداری انعطاف‌پذیری بیشتری را در مورد چیدمان مجدد مبلمان یا اضافه کردن مبلمان جدید بدون تغییر همه برنامه‌های موجود شما فراهم میکند!

 

پارتیشن اداری یک راه عالی برای جداسازی مناطق مختلف در یک دفتر است. به شما امکان می دهد حریم خصوصی ایجاد کنید، صدا را کنترل کنید و نویز را کاهش دهید. انواع پارتیشن اداری می توانند به عنوان راهی برای ایجاد فضاهای انعطاف پذیر بر اساس نیازهای مختلف کسب و کار ، استفاده شوند.

 

پارتیشن اداری اغلب از شیشه یا مواد شفاف دیگر ساخته می شود. این باعث می شود تا نور طبیعی و دید به اتاق ها یا فضاهای مجاور بدون به خطر انداختن حریم خصوصی وجود داشته باشد. پارتیشن اداری همچنین می تواند از مواد غیر شفاف مانند فلز، چوب یا پلاستیک ساخته شود.

 

پارتیشن اداری فقط برای دفاتر نیست. آنها همچنین می توانند در خانه ها برای ایجاد اتاق هایی در داخل خانه یا مناطق جداگانه در یک اتاق استفاده شوند، مانند ایجاد یک اتاق ناهار خوری از یک فضای نشیمن باز.

 

پارتیشن اداری یک راه عالی برای راه اندازی دفتر است. آنها به شما امکان می دهند فضاهای خصوصی را در یک منطقه با پلان باز ایجاد کنید و می توان از آنها برای ایجاد اتاق های کوچکتر مانند دفاتر یا اتاق جلسات استفاده کنید.

 

پارتیشن اداری فواید متعددی دارد میتواند به ایجاد حس حریم خصوصی در یک محیط اداری با طرح باز کمک کند. اگر نمی خواهید همه بتوانند آنچه را که روی آن کار می کنید ببینند، می توانید از یک پارتیشن اداری برای این منظور استفاده کنید. پارتیشن ها همچنین برای ایجاد مناطق در دفتر شما بسیار مفید هستند. برای مثال، اگر تیم‌ها یا بخش‌های مختلفی دارید که فضای یکسانی را به اشتراک می‌گذارند، ممکن است لازم باشد که مرزهای واضحی بین آنها ایجاد کنید تا هر تیم فضای خاص خود را داشته باشد.

 

نوع پارتیشنی که انتخاب می کنید به بزرگی دفتر شما و فضایی که اشغال می کند بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر دفتر شما بسیار کوچک و تنگ است، ممکن است امکان ایجاد اتاق های جداگانه با استفاده از پارتیشن اداری وجود نداشته باشد، زیرا به سادگی فضای کافی وجود نخواهد داشت! در این صورت بهتر است به جای آن از روش های دیگری مانند صفحه نمایش استفاده کنید."

 

اگر به دنبال ایجاد یک پارتیشن اداری در دفتر خود هستید، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

 

-مواد پارتیشن: می توانید از مواد مختلفی از جمله چوب، فلز و پلاستیک استفاده کنید. رایج ترین انتخاب ها چوب و فلز هستند. اگر پارتیشن قوی تری می خواهید، فلز را انتخاب کنید. اگر چیزی می‌خواهید که سبک‌تر باشد و جابه‌جایی آن راحت‌تر باشد، چوب را انتخاب کنید.

 

-اندازه پارتیشن : قبل از انتخاب اندازه پارتیشن اداری به فضایی که در دفتر خود دارید فکر کنید. و از کارشناسان باتجربه در اندازه گیری فضای کاری  خود کمک بگیرید تا بهترین سبک پارتیشن بندی برای دفتر شما ایجاد شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

عوامل تاثیرگذار در انتخاب پارتیشن اداری

7 راه آسان برای پارتیشن بندی یک اتاق بدون ساختن دیوار

تعمیر و نگهداری پارتیشن اداری

نحوه استفاده از پارتیشن اداری برای به حداکثر رساندن فضای کاری

معرفی انواع پارتیشن اداری بر مبنای متریال ساخت


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402