7 راه آسان برای پارتیشن بندی یک اتاق بدون ساختن دیوار

1631  تعداد بازدید  |  شنبه 9 مهر ماه 1401

7 راه آسان برای پارتیشن بندی یک اتاق بدون ساختن دیوار

 

تقسیم یک فضا همیشه به یک دیوار واقعی نیاز ندارد. انواع پارتیشن اداری و تقسیم‌کننده‌ها از انواع مختلف می‌توانند با صرفه‌جویی در فضا، زمان، تلاش و هزینه، ارزش بیشتری را ارائه دهند و در عین حال نیازهای ، عملکردی ، زیبایی شناسی، انعطاف‌پذیری را نیز برآورده کنند. آنها برای محیط های خانگی، اداری و همچنین مشاغل مناسب هستند.

 

به نظر می رسد پلان های طبقه باز این روزها ترند معماری است و دلیل خوبی برای آن وجود دارد - چه کسی فضای روشن و مطبوع را دوست ندارد؟ اما مشکل پلان های طبقه باز این است که آنها اغلب حریم خصوصی را به خطر می اندازند. افراد زیادی در چنین محیطی هایی احساس بی نظمی، حواس پرتی و حتی غیرمولد بودن میکنند.

 

یک استراتژی مؤثر برای ایجاد بهترین طراحی ممکن در یک فضا ، به دست آوردن حداکثر استفاده از آن است. متأسفانه، «ساختن دیوار» همیشه آسان یا حتی ممکن نیست. به تمام مشکلات پروژه نوسازی فکر کنید - هزینه، مجوزها، معامله با پیمانکاران و غیره.

 

یک دیوار واقعی ممکن است در جایی که چیدمان فضا باید هر از چند گاهی تغییر کند،انتخاب مناسبی نباشد ممکن است به یک گزینه انعطاف پذیرتر نیاز داشته باشید.

 

در این مقاله برخی از روش های جذاب برای تقسیم یک فضا بدون ساختن دیوارها را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

با بازکردن یک پارتیشن  تاشو فضا را محصور کنید

فضاهایی که به صورت دوره ای نیاز به تغییرکاربری سریع و آسان دارد، می توانند از پارتیشن های چندگانه تاشو بهره ببرد. این سبک پارتیشن اداری معمولاً صفحه‌های مدولار با ارتفاع و عرض ثابت هستند که با لولاهایی به هم وصل می‌شوند تا به شکلی از انعطاف‌پذیری که نیاز دارید باز شوند و در مواقعی که به آن‌ها نیاز ندارید به راحتی جمع شوند

 

 

پارتیشن های قدیمی حصیری نمونه ای از پارتیشن اداری تاشو هستند، اما این روزها در طراحی های جذاب و مدرن تر نیز از ان ها استفاده می شود. در واقع، شما حتی می توانید پارتیشن هایی را انتخاب کنید که دارای متریال جاذب سر و صدا هستند تا به غیر از ایجاد حریم خصوصی بصری، کمی حریم خصوصی شنوایی را نیز اضافه کنید!

 

ایجاد استایل منحصر به فرد و حفظ حریم خصوصی با نصب پارتیشن پارچه ای

 

 

اگر به دنبال یک تقسیم کننده سبک و بدون دردسر هستید که بتوانید آن را به دلخواه باز و بسته کنید، پارتیشن اداری پارچه ای گزینه بسیار خوبی است. به عنوان یک مستاجر، می توانید به راحتی پارتیشن را نصب و حذف کنید و هنگام جابه جایی آنها را با خود ببرید. به علاوه اگر بخواهید می توانید پارچه آن را به دلخواه تغییر داده و از طرح های ساده و مینیمال و یا طرح های شیک و مجلل استفاده کنید

 

یک اسکرین دکوراتیو برای ایجاد مانع بصری و فیزیکی قرار دهید

 

 

اسکرین های دکوراتیو مرزبندی را به روشی مناسب انجام می دهند. آنها جداکننده های متحرکی هستند که می توانند برای تقسیم بندی فیزیکی و بصری در یک فضا قرار بگیرند. به علاوه، این پارتیشن اداری میتواند عنصری از سبک و شخصیت را به دکوراسیون شما اضافه کند.

 

برای جداکردن مناطق کاری از دیوار نیمه استفاده کنید

 

 

فضاها همیشه به یک تقسیم کامل از کف تا سقف نیاز ندارند. یک دیوار نیمه می تواند کار تعیین مناطق برای فعالیت های مختلف را بدون بسته کردن کامل فضا انجام دهد. به نیازهایی مانند ایجاد مناطق کار در خانه ها، سازماندهی زیرزمین ها، مخفی کردن انبار یا حتی ایجاد یک منطقه بازی برای بچه ها فکر کنید. یک مانع فیزیکی با ارتفاع کم در عین حفظ باز بودن فضا کافی است.

 

از گیاهان به عنوان تقسیم کننده های پویا استفاده کنید

 

 

گیاهان راهی عالی برای زنده کردن هر فضای داخلی، پر کردن گوشه ها، افزودن رنگ و حتی به عنوان عناصر پارتیشن بندی محبوب برای تقسیم و محصور کردن فضاها هستند. بله، شما باید به طور منظم از انها نگه داری کنید، اما به تمام مزایای هوای پاک تر، روحیه بهبود یافته و افزایش بهره وری فکر کنید که در ازای آن به دست خواهید آورد! بعلاوه، گیاهان نیز با جذب صدا عایق صوتی اندکی ایجاد میکنند

 

یک پارتیشن  مدولار بسازید

 

 

اگر به دنبال پارتیشن اداری هستید که ظاهری شبیه به یک "دیوار واقعی" داشته باشد، دیوارهای موقت را در نظر بگیرید. این دیوارها با چند پیچ ​​به دیوارها یا سقف مجاور متصل می شوند و محکم هستند. دیوارهای موقت با پانل‌های مدولار به یکدیگر متصل می‌شوند و بسته به اینکه دیوار مستقل یا نصب شده باشد، با وزن خود و براکت‌های دیواری یا پانل‌های لنگر در موقعیت خود قرار می‌گیرند.

 

هنگامی که می خواهید از یک اتاق دو اتاق بسازید، دیوار پارتیشن ثابت نصب شده با در، کاندیدای ایده آلی است. دارای براکت های دیواری است که به راحتی به دیوارهای موجود شما متصل می شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

پارتیشن اداری آکوستیک

مراحل اجرای پارتیشن اداری

پارتیشن اداری پلاستیکی

پارتیشن اداری هوشمند

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402