استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری

1264  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 30 شهریور ماه 1401

استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری


طراحی دکوراسیون اداری اصولی و خلاقانه امروزه بسیار مهم است و کارفرمایان و صاحبین مشاغل بیشتر از قبل به این موضوع توجه می کنند. هرچه چیدمان یک فضا بهتر باشد تاثیر بیشتری در راندمان کاری کارکنان دارد. استفاده از عناصر مختلف معماری در فضا می تواند محیط را برای کار دلنشین تر کند. المان های متعددی مانند مبلمان اداری ، نورپردازی ، کفسازی و ... همگی در کنار هم می توانند یک دکوراسیون داخلی مناسب را خلق کنند.

یکی از مواردی که تاثیر به سزایی در فضا دارد استفاده از گیاهان است. گیاهان تنوع بسیاری دارند و هر یک از آن ها خاصیت منحصر بفردی دارد. با شناخت انواع مختلف گیاهان می توانید بهترین انتخاب را برای محیط کاری خود داشته باشید. گیاهان یک اثر آرام‌بخش دارند؛ که باعث تمرکز بیشتر می‌شود همچنین منجر به کارایی بیشتر و حافظه بهتر می‌شوند. گیاهان با سرسبزی و زیبایی خود طبیعت را به فضای کار می آورند.

 

 

 

گیاهان در تصفیه هوا نیز بسیار موثرند.گیاهان همچنین به عنوان فیلترهایی برای جذب سموم موجود در هوای محیط عمل می‌کنند. همچنین برای انتشار رطوبت در هوا خوب عمل می‌کنند. این کار باعث می‌شود که درجه حرارت دفتر کار شما خنک‌تر باشد؛ و به طور کلی محیط را برای کارکنان دلپذیرتر می‌کند. 

 

 

 

برای تفکیک فضاها به جای استفاده از پارتیشن اداری ، می توان از فلاور باکس های مدرن استفاده کرد و یا دیواره های پوشیده از گیاه را در قسمت های مورد نیاز قرار داد. این دیواره ها به صورت چوبی . با گیاهان روینده پوشیده می شوند و به شکلی زیبا فضاها را از یکدیگر جدا می کنند. نصب پارتیشن اداری با متریال های مختلف می تواند فضا را کمی شلوغ کند اما به جای آن با استفاده از دیواره های گیاهی می توان فضا را خلوت تر کرده و محیط را دلنشین تر جلوه داد.

 

 

 

 

گیاهان همچنین صدای اضافه محیط را کاهش می دهند. هرچه گیاهی که در فضا استفاده می شود شلوغ تر، پربرگ تر و دارای برگ های ضخیم تری باشد می تواند عایق صوتی بهتری باشد. با استفاده از گلدان های بزرگ در قسمت های مختلف محیط می توان سکوت بیشتری به فضا بخشید و بدین صورت تمرکز و آرامش کارکنان را بالاتر برد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

ایجاد فضای خلاق و راحت در محیط کار

زیبایی شناسی در محیط های کاری

پارتیشن اداری هوشمند

مراحل اجرای پارتیشن اداری

چیدمان فضاها در طراحی دکوراسیون اداری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402