عوامل تاثیرگذار در انتخاب پارتیشن اداری

1118  تعداد بازدید  |  یکشنبه 27 شهریور ماه 1401

عوامل تاثیرگذار در انتخاب پارتیشن اداری

 

پارتیشن بندی اداری عنصری مهم در طراحی دکوراسیون داخلی فضای کار است. با تفکیک مناسب و اصولی فضا می توان محیطی کارآمد برای کار خلق نمود. پارتیشن اداری انواع مختلف دارد که بنا به نیاز پروژه می توان از بین آن ها بهترین گزینه را انتخاب کرد.

فضایی که برای آن پارتیشن  انتخاب می کنید اولین عامل تاثیرگذار در انتخاب نوع پارتیشن اداری است. اگر فضای شما خیلی بزرگ نیست بهتر است به سراغ پارتیشنی بروید که فضای کمتری را اشغال می کند. برای مثال جداکننده های چوبی گزینه مناسبی نیستند و بهتر است سراغ پارتیشن اداری شیشه ای و یا ترکیبی از آلومینیوم و شیشه بروید.

 

عامل بعدی کاربری فضاست. ار محیط شما نیاز به حریم خصوصی بیشتری دارد پارتیشن اداری ام دی اف مناسب ترین گزینه هستند، چرا که هم فرم و ظاهر رسمی دارند و هم به خوبی حریم خصوصی اتاق را حفظ می کنند. برای تفکیک اتاق مدیریت می توانید از این نوع پارتیشن اداری استفاده نمایید. و اگر فضای شما اتاقی مانند اتاق کنفرانس و یا جلسات است می توانید به سراغ پارتیشن شیشه ای بروید. این پارتیشن اداری فضا را به خوبی تفکیک کرده و در عین حال شفافیت را نیز حفظ می نماید.

 

مورد بعدی که می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد طرح کلی دکوراسیون داخلی فضاست. اگر محیط کار شما به سبک مدرن چیدمان شده باشد بهتر است برای تفکیک فضاها از پارتیشن اداری تمام شیشه ای (فریم لس) و یا ترکیبی از شیشه و آلومنیوم استفاده نمایید. و اگر دکوراسیون شما سبکی کلاسیک و رسمی دارد گرینه بهتر برای پارتیشن بندی فضا، پنل های ام دی اف است.

 

 

یکی از عواملی که در هنگام انتخاب پارتیشن اداری باید در نظر گرفته شود صدا می باشد، در برخی ادارات و دفاتر به دلیل وجود سرو صدا و رفت و آمدها بسیار، به منظور جلوگیری از حواس پرتی کارکنان استفاده از پارتیشن اداری عایق صدا ضروری است. در این گونه ادارات و دفاتر به منظور بالا بردن حریم شخصی و آرامش در هنگام کار و در نتیجه بالا بردن راندمان کار، پارتیشن اداری که انتخاب می شود باید در برابر صدا و صوت عایق باشد. پارتیشن های شیشه ای دو جداره بلند می توانند عایق های صوتی خوبی باشند.

 

 

نور در فضا یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه کنید. اگر فضای ار شما به اندازه کافی نور ندارید از پنلهای ام دی اف برای پارتیشن بندی فضا استفاده نکنید چرا که فضای شما را بسته تر نشان می دهد. برای رساندن نور بیشتر به همه فضاها بهترین انتخاب پارتیشن اداری شیشه ای است.

همچنین اگر در فضا امکان جابه جایی دارید و یا این احتمال وجود دارد که در آینده بخواهید قسمتی از فضا را تغییر دهید حتما از پارتیشن اداری متحرک استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آن ها را با توحه به شرایط تغییر دهید.

 

بیشتر بخوانید:

 

ارزان ترین نوع پارتیشن اداری کدام است؟

تعمیر و نگهداری پارتیشن اداری

مزایا و معایب بازسازی دفتر  کاری

میز پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری پیش ساخته


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402