کاربرد پارتیشن اداری در طراحی فضای پذیرش

865  تعداد بازدید  |  سه شنبه 22 شهریور ماه 1401

کاربرد پارتیشن اداری در طراحی فضای پذیرش


قسمت پذیرش مکان های عمومی و اداری از مهم ترین قسمت های فضا محسوب می شود. اولین مواجهه مراجعه کنندگان با ساختمان در قسمت ورودی و پذیرش است. بنابراین توجه به طراحی این فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است. اولین برخورد افراد با فضای پذیرش در ذهن مخاطب تاثیرگذار است و نسبت به فعالیت و ماهیت شرکت شما در ذهن خود تصمیماتی می گیرد.

 

 

 

 

قسمت پذیرش باید حس دعوت کنندگی داشته باشد. بدین صورت که در مخاطب حس خوشامد ایجاد کند. با طراحی یک فضای دلنشین می توانید این احساس را در مراجعه کنندگان ایجاد کنید. نور یکی از المان هایی است که می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد از نورهای متمرکز در کنار نورهای عمومی استفاده نمایید تا هم روشنایی فضا را تامین نمایید و هم بر قسمت پذیرش تاکید کنید. می توانید از تجهیزات نوری خاص برای نورپردازی فضا استفاده کنید تا فضا منحصر بفرد جلوه کند.

 

 

 

یک کانتر منحصر بفرد در قسمت ورودی می تواند تفاوت شگرفی ایجاد کند. با توجه به سبکی که برای طراحی دکوراسیون اداری فضای کار خود در نظر گرفته اید می توانید کانتر را نیز طراحی کنید. کلاسیک ، مدرن ، نئو کلاسیک و یا هر سبک دیگری می تواند در طراحی و تولید میز پذیرش نیز خود را نمایان کند.

برای جداسازی این قسمت از سایر فضاهای ورودی از پارتیشن اداری متحرک از متریال شیشه استفاده کنید. این پارتیشن اداری می تواند به صورت تک و یا دو جداره اجرا شود و عایق خوبی برای صدا نیز هست که این موضوع برای جداسازی فضای ورودی از سایر فضاها بسیار مناسب است. همچنین می توانید این پارتیشن اداری را به صورت متحرک و یا هوشمند استفاده کنید. پارتیشن اداری شیشه ای با طراحی لوگو بر روی شیشه ها نیز گزینه مناسبی برای این قسمت هستند.

 

 

 

گیاهان را فراموش نکنید. استفاده از گیاه در هر فضایی علاوه بر زیبایی می تواند حس طبیعت  آرامش را به فضا بیاورد. از گیاهان متعدد آپارتمانی استفاده کنید که به نور زیادی احتیاج نداشته باشند. استفاده از گیاهان سبز در قسمت پذیرش می تواند به مخاطبان حی خوبی را مننتقل کند و فضای اداری را تعدیل نماید.

 

 

 

مبلمانی نیز برای استراحت و انتظار مراجعه کنندگان در نظر بگیرید. مبل ها را طبق سبک کلی دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. فراموش نکنید که هر جزئی از فضا باید با کلیت طراحی در هماهنگی باشد. امروزه مبلمان های متنوعی در بازار موجود هستند که طرح های خاص و شیکی دارند و به راحتی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

نحوه انتخاب پارتیشن اداری مناسب

طراحی داخلی دفتر کار به صورت باز

پارتیشن اداری هوشمند

مزایای پارتیشن اداری کف تا سقف

پارتیشن بندی اداری ترکیبی


پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402