طراحی اتاق کنفرانس

881  تعداد بازدید  |  دوشنبه 24 مرداد ماه 1401

اتاق کنفرانس یکی از فضاهای یک سازمان اداری است که از اهمیت ویژه ای برخورداراست. جلسات مهم و گردهمایی های درون سازمانی در این اتاق برگزار می شود.بهترین متریال برای ساخت اتاق کنفرانس ، شیشه های دو جداره هستند. پارتیشن اداری شیشه ای یکی از انواع جداکننده های فضا است که مناسب ترین مدل برای طراحی اتاق کنفرانس به شمار میرود.

طراحی اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس یکی از فضاهای یک سازمان اداری است که از اهمیت ویژه ای برخورداراست. جلسات مهم و گردهمایی های درون سازمانی در این اتاق برگزار می شود. بنابراین استانداردها و ویژگی های متعددی برای طراحی اتاق کنفرانس در نظر گرفته می شود. اتاق کنفرانس باید فضایی ایده آل داشته باشد و تجهیزات و فناوری های به خصوصی باید در آن اجرا شود.

 

 

 

سالن کنفرانس باید به گونه ای باشد که برای تعداد افرادی که در جلسه حضور پیدا می کنند، فضای کافی وجود داشته باشد. از این جهت باید اتاقی را برای کنفرانس تعیین کنید که اندازه فضای موجود با تعداد مدعوین تناسب داشته باشد. همیشه بهترین اتاق را در شرکت برای این امر در نظر بگیرید.

بهترین متریال برای ساخت اتاق کنفرانس ، شیشه های دو جداره هستند. پارتیشن اداری شیشه ای یکی از انواع جداکننده های فضا است که مناسب ترین مدل برای طراحی اتاق کنفرانس به شمار میرود. این پارتیشن اداری هم نقش جداکننده را به خوبی ایفا می کند و هم عایق صوتی مناسبی است. چرا که اتاق کنفرانس باید به گونه ای طراحی شود که صدا از بیرون به داخل اتاق و برعکس نفوذ نکند. همچنین این پارتیشن اداری به خوبی شفافیت و سیالیت فضا را حفظ می کند. پارتیشن اداری از متریال شیشه نور طبیعی را حفظ میکند و نیاز به نور مصنوعی را کاهش میدهد. این پارتیشن اداری به علت وجود شیشه فضا را بزرگتر جلوه میدهد و برای محیط های کاری کوچک بسیار مناسب است

 

 

برای انتخاب مبلمان مناسب اتاق کنفرانس وقت کافی بگذارید چرا که شاید مهم ترین عنصر دکوراسیون در این اتاق مبلمان آن است. میز کنفرانس باید داراری ابعاد مناسبی باشد تا افراد متعددی بتوانند پشت میز بنشینند.

این میزها علاوه بر زیبایی باید راحت باشند. فضای مورد نیاز برای هر نفر 65 تا 70 سانتی متر در نظر گرفت شده است تا افراد فضای کافی داشته باشند و به راحتی بتوانند حرکت کنند. ارتفاع استانداردی که برای مییز کنفرانس در نظر گرفته شده است 75 سانتی متر است.

صندلی ها نیز بسیار مهم هستند. جلسات معمولا ممکن است زمان بر و طولانی شوند. بنابراین صندلی ها باید ارگونومی مناسب داشته باشند و علاوه بر ظاهر زیبا ، راحت نیز باشند.

 

 

 

 

نورپردازی این فضا نیز بسیار مورد اهمیت است. استفاده از نور طبیعی در اتاق کنفرانس به تامین نور فضا کمک می کند. البته باید در نظر داشته باشید که برای پنجره ها ، پرده های شفاف استفاده نمایید تا هم نور محیط را کم نکند و هم از مزاحمت بیرون جلوگیری نماید تا موجب حواس پرتی نشود. سیستم نورپردازی باید به گونه ای باشد که قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوان در صورت لزوم نور اتاق را کم و زیاد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری ترکیبی

انواع شیشه در پارتیشن اداری

کاربرد پارتیشن در غرفه های نمایشگاهی

پارتیشن اداری pvc

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402