پارتیشن بندی اداری ترکیبی

1026  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 19 مرداد ماه 1401

پارتیشن بندی ترکیبی اداری

 

پارتیشن بندی یک فضای اداری ،یکی از راهکارهای مناسب برای تفکیک فضاست. تقسیم بندی فضا و تفکیک آن به چند فضای دیگر کمک بسیاری به چیدمان و استفاده بهینه از محیط می کند. فضاهای اداری عموما افراد زیادی را در خود جای می دهند. کارمندان و مراجعه کنندگان متعددی در طول روز در یک محیط رسمی کاری رفت و آمد دارند. بنابراین یکی از بهترین راهکار ها برای داشتن یک فضای مناسب استفاده از پارتیشن اداری است.

پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که براساس نوع کاربری فضا و نوع طرحی دکوراسیون پروژه می توان هر یک از آن ها را برای تفکیک فضاها استفاده نمود. پارتیشن ها شامل متریال ام دی اف یا چوبی ، آلومینیومی و یا شیشه ای هستند. بعد از ارزیابی کامل پروژه می توان پارتیشن اداری مناسب برای فضا را انتخاب نمود و شروع به نصب آن ها کرد.

گاهی ممکن است فضای مورد نظر بزرگ باشد و کاربری های متفاوتی در آن در نظر گرفته شود. در این صورت می توان از چند مدل پارتیشن مختلف در فضا استفاده نمود. البته نباید فراموش کنیم که هماهنگی در فضا از جمله مهم ترین ویژگی های یک دکوراسیون خوب است. بنابراین برای انتخاب چند پارتیشن مختلف در ابتدا باید طراحی درستی برای آن ها در نظر گرفت.

برای استفاده ار چند مدل مختلف دیوایدر در یک فضا ابتدا فضاهای متعدد را شناسایی و تعریف نمایید و سپس برای هر یک ، پارتیشن اداری مناسب در نظر بگیرید. برای مثال برای قسمت هایی که مدیریتی است می توان از پارتیشن های ام دی اف و شیشه استفاده نمود تا حریم شخصی بیشتری داشته باشد و رسمی تر نیز باشد. برای سایر قسمت های کارمندی می توانید از پارتیشن اداری آلومینیومی استفاده کنید و اگر قسمت هایی دارید که کمی مدرن تر هستند و اگر اتاق کنفرانس و جلسه دارید پارتیشن شیشه ای گزینه ای مناسب برای این بخش هاست.

می توانید بخش هایی را به صورت تمام شیشه کار کنید. پارتیشن های تمام شیشه به صورت تک جداره و یا دو جداره طراحی و ساخته می شوند. این نوع پارتیشن بندی مناسب فضاهای مدرن است و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند. همچنین شفافیت فضا را نیز حفظ می کند.

در کنار این پارتیشن ها می توان پارتیشن های آلومینیومی به کار برد. ترکیب شیشه و آلومینیوم در کنار یکدیگر می تواند هماهنگی مناسبی ایجاد کند.

همچنین برای قسمت هایی که از ام دی اف استفاده می کنید، آن را با شیشه و آلومینیوم ترکیب نمایید تا با کل پروژه در هماهنگی باشد. بهتر است مقدار ام دی اف به کار رفته نسبت به آلومینیوم و شیشه کمتر باشد تا فضا سنگین نشود و سیالیت فضا نیز حفظ شود.

در نهایت مهم ترین چیز در طراحی پارتیشن بندی فضا ، کاربردی بودن آن و تقسیم درست فضاهاست ، به گونه ای که فضایی مناسب و کارآمد برای کارکنان و مراجعه کنندگان خلق نماید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

انواع شیشه در پارتیشن اداری

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

پارتیشن اداری هوشمند

طراحی دفتر کار به سبک کلاسیک

پارتیشن اداری آکوستیک

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402