کاربرد پارتیشن در غرفه های نمایشگاهی

990  تعداد بازدید  |  سه شنبه 11 مرداد ماه 1401

کاربرد پارتیشن در غرفه های نمایشگاهی

پارتیشن ها عموما به منظور جداسازی و تفکیک فضاها استفاده می شوند. در پروژه هایی که نیاز به ایجاد حریم برای افراد و تعریف فضاهای متنوع در یک محیط مشترک است از پارتیشن اداری استفاده می شود تا حجم دیوار را کاهش داده و فضای بیشتری در اختیار افراد قرار گیرد. اما به جز استفاده جداکننده ، به منظور اهداف دیگری نیز می توان از آنها استفاده نمود.

یکی از این زمینه ها ساخت غرفه های نمایشگاهی است.امروزه نمایشگاه های بسیار متعددی در دنیا در حال برگزاری است و نمایشگاه ها معمولا بازدید کنندگان بی شماری دارند. حضور در نمایشگاه برای مشاغل مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عرصه ای مناسب برای دیده شدن و جذب مخاطب است. از این رو ساخت و طراحی غرفه ها نیز از زمینه های مهم معماری است. هرچه غرفه طراحی شده جذابیت های بصری بیشتری داشته باشد و طراحی آن کاربردی باشد مخاطبان بیشتری از آن بازدید خواهند داشت.

پارتیشن نمایشگاهی از نوع مدولار، عمدتا در برابر آب و باد مقاوم نیست و بیشتر در فضاهای بسته مورد استفاده است که دارای پنل و پایه بوده و ارتفاع های مختلفی می تواند داشته باشد و در متراژهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه اسپیس فریم ها از اتصال قطعات مختلف در اندازه های متفاوت ساخته می شوند و بیشتر در مکان های باز مورد استفاده اند

برای ساخت یک غرفه می توان از پارتیشن اداری استفاده کرد. با توجه به زمینه فعالیت سازمان و سلیقه کارفرما می توان از انواع مختلف برای طراحی غرفه استفاده نمود. پارتیشن اداری آلومینیومی و شیشه ای سازه های سبکی هستند که به راحتی و به صورت موقت می توان در محل نمایشگاه نصب کرد. نوع شیشه ای می توانند به صورت متحرک و یا ثابت با توجه به نیاز پروژه نصب شوند. اگر جداکننده ها را به صورت متحرک نصب کنید می توان در صورت لزوم فضای درون غرفه را تغییر داد و این خود به جذابیت غرفه می افزاید.

استفاده از پارتیشن های چوبی نیز فقط در مواقعی خاص می تواند کاربردی باشد. چرا که آن ها کمی گران تر و از نظر وزنی نیز سنگین تر هستند و می توان برای مواقعی که طراحی به صورت کلاسیک است از آن ها استفاده نمود و ابزارزنی روی چوب به زیبایی طرح شما کمک می کند.

در نهایت با توجه به هدف سازمان و نوع فعالیت آن پارتیشن مورد استفاده انتخاب می شود و به راحتی و در کمترین زمان در محل غرفه نصب می شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

مزایای استفاده از پارتیشن اداری جداشونده

معرفی انواع پارتیشن اداری برمبنای متریال ساخت

پارتیشن اداری MDF

مقایسه پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره

5  ایده استفاده از پارتیشن شیشه ای برای دفتر شما

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402