7 فاکتوری که نباید در طراحی فضای اداری خود نادیده بگیرید (پارت اول)

747  تعداد بازدید  |  یکشنبه 9 مرداد ماه 1401

طراحی فضای اداری امری تخصصی است که باید توسط کارشناس صورت گیرد اما ما در این مقاله سعی کرده ایم که راهنمایی برای شروع طراحی اداری دفاتر کاری تدوین کنیم تا نکات مهمی که هرگز نباید نادیده گرفته شوند در دسترس شما باشد پارت دوم این مقاله را هم حتما مطالعه کنید

7  فاکتوری که نباید در طراحی فضای اداری خود نادیده بگیرید (پارت اول)

 

طراحی یک فضای اداری بدون دانش قبلی زیان بار است. در نهایت مقدار زیادی پول برای مبلمان گران قیمت، لوازم التحریر و سایر موارد غیر ضروری خرج خواهید کرد. همچنین می تواند منجر به ایجاد تقسیمات دائمی در دفتر شما شود که ممکن است بعداً از آن ها پشیمان شوید.

در این مقاله، 7 عامل مهمی که دفتر شما را به جذاب‌ترین و پربارترین دفترکاری تبدیل می‌کند، یاد خواهید گرفت.

 

 

 

1.مدیریت فضای خود

ابتدا باید فضای اداری خود را به درستی مدیریت کنید. بسته به اینکه دفتر شما چقدر بزرگ است، باید بخش های استراتژیک را در دفتر خود ایجاد کنید تا فضای کاری بهینه شود.

 

در حالت ایده آل، دفتر شما باید دارای فضاهای تفویض شده زیر باشد:

 

فضای کاری مشترک

منطقه ای آرام که در آن کارکنان می توانند بدون حواس پرتی کار کنند

اتاق کنفرانس/جلسه

دفتر مدیر عامل

منطقه آرامش / کافه تریا

برای یک فضای اداری بزرگ، این امکان وجود دارد که یک بخش دائمی در دفتر خود برای کارهای اختصاصی مانند اتاق جلسات، دفتر مدیر عامل و غیره ایجاد کنید. با این حال، ترندهای جدید طراحی گزینه های متعدد پارتیشن اداری موقت را ارائه می دهند که به خوبی موارد دائمی هستند.

 

به عنوان مثال، پارتیشن‌ اداری آلومینیومی با کیفیت یا  پارتیشن اداری شیشه ای، گزینه‌ای عالی برای داشتن دیوارهای اداری با دوام برای فضاهای اختصاصی هستند.

 

برای فضاهای اداری کوچکتر، داشتن پارتیشن اداری موقت به شدت توصیه می شود زیرا به دفتر شما فضای بیشتری برای کار می دهد.

 

 

 

 

2. داشتن روشنایی مناسب

 

اهمیت نور در فضای اداری را نمی توان نادیده گرفت. این مورد به آسانی میتواند بهره وری و خلق و خوی کارکنان شما را بهبود ببخشد.

 

اگرچه اکثر شرکت ها در فضای اداری خود به نورهای مصنوعی متکی هستند. ما به شدت توصیه می کنیم تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. به این ترتیب ریک محیط کاری بسیار پربازده در دفتر ایجاد می کنید.

 

در واقع نور طبیعی در چند سال گذشته به بزرگترین روند در طراحی داخلی اداری تبدیل شده است و در آینده نزدیک نیز باقی خواهد ماند. اکنون بسیاری از کسب‌وکارها در حال نصب پنجره‌های دائمی و پارتیشن اداری شیشه‌ای هستند تا از زیبایی محیط بیرون لذت ببرند و اجازه دهند نور طبیعی در فضای داخلی دفتر جاری شود.

 

اگر دفتر شما در مکانی است که نور مستقیم خورشید در آن قابل دسترسی نیست، سعی کنید نور طبیعی را با استفاده از لامپ های هوشمند با کیفیت بالا ایجاد کنید. همچنین می توانید مقدار مناسبی از گرما را برای بهبود تمرکز و کاهش فشار اضافی روی چشم ها اضافه کنید.

 

 

 

3.داشتن تهویه مناسب

 

درست مانند جریان نور، داشتن جریان هوای تمیز در سراسر دفتر نیز مهم است. کیفیت پایین هوا در دفتر می تواند به طور جدی بر سلامت و بهره وری کارکنان تأثیر بگذارد.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده ، 75 درصد از کارمندان احساس می کنند که کیفیت پایین هوا در دفتر بر عملکرد آنها تأثیر منفی گذاشته است.

بهترین راه برای رفع این مشکل بسیار ساده است. شما باید حداقل ماهی یک بار کولر گازی خود را سرویس کنید. نه تنها به حفظ هوای تمیز کمک می کند، بلکه به طور قابل توجهی در کاهش قبض برق شما موثر است و باعث می شود AC شما برای مدت طولانی کار کند. نصب دستگاه تصفیه هوا نیز توصیه می شود.

 

به طور خلاصه، داشتن یک محیط کاری روشن و احاطه شده با هوای پاک برای شاد نگه داشتن کارمندان و بهره وری بسیار مهم است.

 

 

 

 

4.انتخاب رنگ مناسب

 

انتخاب رنگ مناسب برای دفتر

رنگ ها به دفتر شما شخصیت می بخشند. و مهمتر از همه، یک سیگنال ناخودآگاه به کارمندان ارسال می کنند که بیشتر تلاش کنند.

 

اگرچه رنگ‌های سنتی مانند سفید، آبی، زرد، قرمز، بنفش و غیره مزایای خاص خود را دارند، اما ممکن است با گذر زمان از آن ها خسته شوید

 

در عوض، رنگ‌هایی مانند خاکستری، بنفش سلطنتی، نارنجی، آبی سبز بهترین رنگ‌های اداری شناخته شده اند. این رنگ‌ها استرس زیادی به چشمان شما وارد نمی‌کنند و هاله‌ای مثبت را در سراسر دفتر حفظ می‌کنند.شما همچنین می توانید از این رنگ ها در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید

 

 

بیشتر بخوانید:

 

نحوه استفاده از پارتیشن اداری برای به حداکثر رساندن فضای کاری

مزایا و معایب دفتر کار با پلان باز

بررسی ایده های خلاقانه برای پارتیشن بندی فضای کاری

پارتیشن اداری MDF

پارتیشن اداری مدرن در محیط کار

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402