پارتیشن بندی محیط های درمانی

1361  تعداد بازدید  |  شنبه 8 مرداد ماه 1401

پارتیشن بندی محیط های درمانی

محیط های درمانی و پزشکی از جمله فضاهایی هستند که معماری و طراحی دکوراسیون داخلی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نحوه تفکیک فضاهای مختلف و چیدمان مبلمان های موجود در فضا بسیار مهم است و به کاربری بهینه ساختمان کمک خواهد کرد. اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی مشخص کردن و جانمایی فضاهاست.

 

 

 

 

در یک مطب پزشکی حفظ محیطی دلنشین برای بیماران که در آن زمان انتظار خود را سپری کنند مهم است چرا که بیماران در بدو ورود استرس دارند و ایجاد فضایی که این استرس را کاهش دهد می تواند به روحیه بیماران کمک کند. برای ایجاد این فضا می توان از پارتیشن های مدرن استفاده نمود. پارتیشن های مدرن در طرح ها و با جنس های متنوعی ساخته می شوند. می توان از پارتیشن اداری شیشه ای تک جداره و یا دو جداره استفاده نمود. اما برای اینکه کمی متفاوت عمل کنید به سراغ انواع خاصی از پارتیشن ادرای بروید.

برای مثال می توانید یک دیوار مشبک پوشیده از گیاه را در نظر بگیرید و فضای انتظار را از دیگر فضاها جدا نمایید. بدین صورت هم پارتیشن بندی انجام داده اید و هم به محیط زیبایی می بخشید همچنین وجود بیشتر گیاهان در فضا محیط را تلطیف می کند و به بیماران حس آرامش می بخشد.

 

 

 

 

به جز فضای انتظار، فضاهایی دیگری مانند اتاق ویزیت را نیز می توانید با پارتیشن اداری از دیگر فضاها جدا کنید. برای جداسازی این فضا بهتر است از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده نمایید. این نوع از پارتیشن بندی بیشتر مناسب مطب های دندان پزشکی و جداسازی یونیت های دندان پزشکی از یکدیگر است. برای انواع دیگر مطب که نیاز به حریم خصوصی بیشتری است بهتر است از دیوارهای کناف برای جداسازی فضا استفاده نمایید.

 

 

 

همچنین برای مطب ها یا کلینیک های کوچکی که فضای گیشه ای دارند می توانید از پارتیشن اداری تمام شیشه ای و یا ترکیب ام دی اف و شیشه استفاده نمایید. پارتیشن بندی این فضا ، حریم بین مراجعه کنندگان و کارکنان را به خوبی حفظ می نماید.    

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 

سوالات متداول در ارتباط با طراحی و نصب پارتیشن اداری مدرن

چه عواملی بر هزینه نصب پارتیشن اداری مدرن تاثیرگذار است؟

تفاوت شیشه لمینیت و شیشه سکوریت در پارتیشن اداری مدرن

مراحل اجرای پارتیشن اداری

تعمیر و نگهداری پارتیشن اداری

     

 

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402