تفاوت پارتیشن های اداری و خانگی

1338  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 5 مرداد ماه 1401

تفاوت پارتیشن اداری و خانگی

پارتیشن ها در هر فضایی به منظور جدا نمودن فضاهای مختلف از یکدیگر استفاده می شوند. پارتیشن های مدرن انواع گوناگونی دارند که با توجه به نوع و کاربری هر فضا می توان از آن ها استفاده کرد. اما باید توجه داشت که پارتیشن اداری تفاوت اساسی با پارتیشن خانگی دارد و عموما نمی توان از پارتیشن اداری در محیط مسکونی استفاده کرد.

 

 

 

پارتیشن اداری بیشتر از جنس آلومینیوم ، ام دی اف و یا شیشه است و در متراژهای بالا طراحی و تولید می شود. پارتیشن های خانگی عموما مدرن تر و در حجم محدود استفاده می شوند. پارتیشن های خانگی بیشتر مواقع در قسمتی از خانه به منظور پوشاندن فضایی با حریم خصوصی بیشتر کار می شوند و یا کاربرد زیبایی شناختی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در برخی مواقع به منظور پوشاندن راه ورودی به سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه می توان از پارتیشن های خانگی استفاده کرد. برای تفکیک کردن فضاها و حذف دیوارهای مزاحم می توان پارتیشن های مدرنی مانند دیوارهای سبز پوشیده از گیاه یا آینه و یا فلاور باکس های بزرگ در خانه تعبیه نمود.

 

 

 

 

 

پارتیشن اداری باید استانداردهای لازم برای یک محیط اداری را داشته باشند. برای مثال آکوستیک نمودن فضا و یا افزایش حریم شخصی افراد در محیط های اداری و کاری بسیار مهم است. در صورتی که در یک فضای مسکونی بیشترین نقشی که پارتیشن ها ایفا می نمایند ، نقش دکوراتیو دارد.

پارتیشن اداری نیازمند مقاوم سازی است چرا که استفاده از آن ها در طول روز به مراتب بیشتر است و باید ایستایی بالاتری داشته باشند. همچنین در طراحی پارتیشن اداری باید به نکات برقی و تاسیساتی نیز توجه نمود. اما در پارتیشن های خانگی این موارد نقش کمرنگ تری دارند. در بسیاری از مواقع تنها با قرار دادن یک پاراوان ( پارتیشن چوبی طرح دار) می توان به هدف نهایی برای تفکیک دو فضا در منزل رسید.

 

بیشتر بخوانید:

 

نحوه استفاده از پارتیشن اداری برای ایجاد یک دفتر خانگی

یک پارتیشن اداری خوب شامل چه ویژگی هایی است؟

ترند های دیزاین دفاترکاری با پارتیشن اداری مدرن

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

چگونه یک فضای کاری مینیمال بسازیم

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402