مزایا و معایب دفتر کار با پلان باز

1207  تعداد بازدید  |  شنبه 1 مرداد ماه 1401

مزایا و معایب دفتر کار با پلان باز

امروزه طراحی دفتر کار با پلان باز بسیار محبوب است و تعداد بیشتری از شرکت های خصوصی به سراغ اینگونه طراحی می روند. همانند طرح ها و سبک های دیگر اینگونه طراحی مزایا و معایبی دارد که بهتر است آن ها را بدانیم تا بتوانیم انتخاب بهتری برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار داشته باشیم.

 

1- ارتباط بهتر کارکنان

ارتباط موثر بین کارمندان می تواند بازدهی کاری افراد را بالا ببرد. تقویت روحیه تیمی در کار یکی از کارهای مهم در هر سازمان و هر فعالیتی است. چرا که نتیجه تفکر جمعی می تواند نقش موثری در پیشرفت شرکت داشته باشد. ارتباط فعال بین کارمندان یکی از عناصر مهم در کار است و با داشتن پلان باز در طراحی، این ارتباط تقویت می شود. بدین صورت کارکنان دید بهتری به محیط و یکدیگر دارند و همچنین محیط باز می تواند در روحیه افراد نیز تاثیرگذار باشد. به جای استفاده از پارتیشن های متعدد برای جداسازی فضاها می توان پلان باز را جایگزین نمود و در مواقع ضروری از پارتیشن اداری تمام شیشه برای تفکیک فضا استفاده نمود.

 

 

 

2- هزینه کمتر

با داشتن یک پلان باز برای طراحی ، هزینه های شما بسیار کاهش می یابد. چرا که بسیاری از عناصر در محیط مانند: دیوارها ، پارتیشن اداری ، پنجره ها و ... حذف شده و با میزها و یا جداکننده های مدرن که فضای کمتری را اشغال می نمایند، می توان دکوراسیونی منحصر بفرد خلق نمود.

 

3- انعطاف پذیری

یکی از قابلیت های مهم پلان باز در طراحی ، انعطلاف پذیر بودن آن است. انعطاف پذیری در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی بدین معنی است که همه اجزا اعم از مبلمان ها ، دیواره ها و ... قابلیت جابه جایی در مواقع لزوم را دارند. استفاده از پارتیشن اداری متحرک این امکان را به شما می دهد تا در هر زمان که نیاز بود آن ها را جا به جا نموده و فضایی جدید خلق نمایید.

 

 

 

4- زیبایی شناسی

پلان های طراحی شده به صورت باز عموما چون سبک مدرن هستند می توانند بسیار خلاقانه و نوین به نظر برسند. این نوع طراحی دکوراسیون داخلی به شما این امکان را می دهد تا طراحی منحصر بفرد داشته باشید و خلاقانه عمل کنید. استفاده از رنگ ، مبلمان، اکسسوری و نورپردازی خاص کاملا در اینگونه طراحی امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

یکی از معایب این نوع طراحی که در ابتدا به عنوان مزیت عنوان شد ارتباط بیشتر است. خیلی از افراد ارتباط با دیگر کارمندان را نمی پسندند و حفظ حریم شخصی برایشان اولویت دارد. همچنین در فضاهای دولتی و رسمی اینگونه طراحی پاسخگو نیست چرا که ارباب رجوع بسیاری به این نوع محیط ها رفت و آمد دارند و شلوغی و ازدحام زیاد باعث ایجاد هرج و مرج در محیط می شود بنابراین در این نوع فضای کار بهتر است از پلان های بسته و تفکیک شده استفاده نمود.

 

یکی دیگر از مواردی که ممکن است این نوع طراحی را چندان مورد پسند قرار ندهد، کاهش تمرکز افراد است. در این نوع از طراحی به دلیل حذف دیوارها و پارتیشن اداری ، و ارتباط مستقیم بخش های مختلف دفتر کار، ممکن است افراد نتوانند از سطح بالایی از تمرکز برخوردار شوند. عدم تمرکز افراد می تواند بازدهی کارکنان را نیز پایین بیاورد. قبل از هر چیز مطمئن شوید که کارمندان شما می توانند در چنین محیطی کار کنند و بعد به سراغ پلان باز بروید.

 

بیشتر بخوانید:

 

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مدرن

طراحی فضای کار اشتراکی

آیا میتوان دریک طراحی دفتر باز حریم خصوصی ارائه داد؟

دستیابی به دکوراسیون ایده ال با ادغام طراحی اداری مشارکتی و بسته

چیدمان فضاها در طراحی دکوراسیون اداری

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402