پارتیشن اداری cubicle

979  تعداد بازدید  |  دوشنبه 13 تیر ماه 1401

چیدمان اداری Cubicle

پارتیشن اداری عموما برای جداسازی فضاها بسیار مناسب است چرا که کمترین فضا را برای جداسازی و حفظ حریم اشغال می کند. همچنین تنوع بسیاری دارد و می توان انتخاب های متنوعی داشت. در بین مدل های مختلف پارتیشن اداری مدرن مدلی وجود دارد که به صورت مربع و یا اصطلاحا مکعبی فضاسازی را انجام می دهد. این

طرح Cubicle شامل پارتیشن‌ اداری است که میزها را از سه طرف احاطه کرده است و شکل مربع شکل یا مکعبی به آن می‌بخشد. آن‌ها می‌توانند در قالب چهار بلوک و یا ردیف وجود داشته باشند و به طور کلی به فضای اداری زیادی نیاز دارند. این طرح از چیدمان اداری مناسب دفاتری است که به حفظ حریم خصوصی و تمرکز بیشتری نیاز دارند. برای ملاقات‌های فردی و مکالمات محرمانه، فضای کاری که به بسیاری از دفاتر خصوصی تقسیم شده است آسان‌تر است.

 

 

 

 

اگر به دنبال طرحی هستید که فضایی آرام داشته باشید و به مشتریان و کارگران خود فضایی امن برای گفتگو ارائه دهد، این طرح گزینه مناسبی است. مزایای چیدمان اداری Cubicle شامل افزایش و حفظ حریم خصوصی بیشتر و احساس مالکیت برای کارکنان در محل کار، تخصیص فضای اختصاصی برابر به هر کارمند، تقویت تمرکز و کاهش موانع حواس‌پرتی است.

از طرفی این نوع از پارتیشن اداری که از سه طرف میزهای کارمندی را احاطه می نماید ، می تواند در شرکت هایی که به صورت open office هستند اجرا شوند و بدین صورت کارمندان در ارتباط نزدیک با یکدیگر خواهد بود و در عین حال حریم هر کارمند نیز حفظ می شوند.

 

 

 

 

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که در صورت پارتیشن بندی فضا به صورت Cubicle ، سر و صداهای موجود در فضا مانند صدای تلفن ،تایپ کردن، گفتگوی افراد و .... در فضا خواهند بود و این سر و صدای مزاحم متوقف نخواهند شد. بنابراین اگر آکوستیک بودن فضا برای شما اهمیت دارد بهتر است به سراغ مدل های دیگری از پارتیشن اداری مدرن بروید.

یکی از حالت های مختلف این نوع از پارتیشن اداری به صورت متحرک است. بدین شکل که این جداکننده ها به صورت درب های متحرک دور تا دور میز را احاطه کرده درب اصلی فضا به صورت کشویی و ریلی اجرا خواهد شد. این نوع از پارتیشن اداری برای فضاهایی مناسب است که نیازمند تغییر چیدمان در طول زمان هستند و در عین حال بهتر است فضای زیادی از محیط اشغال نشود. در این نوع از جداسازی فضا نیز همچنان پارتیشن اداری دور تا دور هر میز قرار می گیرند و هر میز کارمندی یک فضای اختصاصی محسوب می شود.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 

ایجاد Collaborative space به کمک پارتیشن اداری

عوامل تاثیرگذار در انتخاب پارتیشن اداری

سوالات متداول در ارتباط با طراحی و نصب پارتیشن اداری مدرن

طراحی فضای کار اشتراکی

سوالات متداول در ارتباط با طراحی و نصب پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402