تفاوت شیشه لمینیت و شیشه سکوریت در پارتیشن اداری مدرن

904  تعداد بازدید  |  یکشنبه 12 تیر ماه 1401

دراکثر مدل های پارتیشن اداری مدرن که در دفاتر کاری جدید نصب می شوند پارتیشن شیشه ای یکی از متریال های اصلی است اگر دفاتر کاری شما نیاز به حفاظت خاصی دارند پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا پایان بخوانید و با انواع شیشه های محافظ که در ساخت پارتیشن از آن ها استفاده می شود اشنا وید

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت در پارتیشن اداری مدرن

 

شیشه معمولی یا پرداخت شده، اگر شکسته شود، به تکه‌های تیز می‌شکند که میتواند موجب آسیب افراد شود.شیشه به کار رفته در ساخت پارتیشن شامل انواع مختلفی است اگر فضای مورد نظر شما برای نصب پارتیشن اداری، نواحی در معرض آسیب یا محیط های مهمی مانند درها، مجاور درها ، حفاظ ها و نرده ها  است ، استفاده از شیشه ایمنی مانند شیشه لمینت یا سکوریت احتمال آسیب دیدگی ناشی از شکستن شیشه در صورت وقوع ضربه را کاهش می دهد.

تفاوت هایی بین شیشه لمینت و شیشه سکوریت وجود دارد که باید قبل از انتخاب بهترین شیشه برای پارتیشن دفتر خود در نظر بگیرید.

 

شیشه لمینت

 

 

 

چگونه ساخته شده است

شیشه لمینت با قرار دادن یک لایه پلاستیکی پلی وینیل بوتیرال (PVB) در بین دو یا چند لایه شیشه تولید می شود. لایه ها با هم گرم می شوند تا یک ورقه از شیشه چند لایه ایجاد شود که تا پنج برابر قوی تر از شیشه پرداخت شده استاندارد است.

 

مزایای شیشه لمینت

در صورت شکستن شیشه لمینت، قطعات شیشه به لایه پلاستیکی می‌چسبند تا از صدمات ناشی از خرده‌های تیز شیشه‌های شکسته کاسته شود.

در صورت خراشیدگی یا ترک خوردگی شیشه لمینت امکان تعمیر آن وجود دارد.

شیشه های لمینت طیف وسیعی از امکانات برای طراحی پارتیشن اداری مدرن را ارائه می دهند - از شیشه های رنگی یا طرح دار گرفته تا آینه ها، منسوجات و موارد دیگر.

 

معایب شیشه لمینت

شیشه لمینت گرانتر از شیشه سکوریت است.

به اندازه شیشه سکوریت شده قوی نیست، اما پارتیشن شیشه ای را می توان برای افزایش استحکام تلطیف کرد. با این حال، این باعث افزایش هزینه نیز می شود.

 

برنامه های کاربردی

شیشه های لمینت اغلب در کاربردهای تجاری به عنوان نورگیر، پارتیشن اداری مدرن و نمای شیشه ای استفاده می شود. همچنین معمولاً در پنجره ها و درها در ساختمان های تجاری از شیشه لمینت استفاده می شود. از دیگر کاربردها می توان به پنجره های خودرو، درب های دوش و شیشه های ضد گلوله اشاره کرد.

 

شیشه های لمینت در مناطقی مانند اتاق سرور ها در دفاتر کاری که به امنیت بیشتری نیاز دارد نیز ایده آل است.با نصب پارتیشن شیشه ای برای اتاق سرور ها از مزایای بسیار آن بهره خواهید برد

شیشه لمینت ،به سختی میشکند ودر صورت شکستن به لایه میانی رزین چسبیده می ماند، به این ترتیب شکستن و ورود به یک ساختمان یا دفتر کار مجهز به شیشه از این جنس بسیار دشوار است

 

شیشه ی حرارت دیده یا سکوریت

 

 

چگونه ساخته شده است

شیشه سکوریت که اغلب به آن "شیشه سخت شده" گفته می شود، فرآیندی به نام کوئنچ را طی می کند که در آن شیشه به سرعت گرم شده و سپس به سرعت سرد می شود. این باعث می شود سطح بیرونی شیشه سریعتر از مرکز سرد شود.به این ترتیب کشش و استحکامی ایجاد می شود که شیشه را در برابر ضربه مقاوم میکند حتی در صورت شکستن شیشه سکوریت به قطعات کوچک سنگریزه مانندی که به راحتی قابل جارو کردن و دور ریختن است میشکند.

 

فواید شیشه سکوریت

شیشه سکوریت قوی تر از شیشه لمینت است.

شیشه سکوریت مقرون به صرفه تر از شیشه لمینت است.

معایب شیشه سکوریت

اگر شیشه سکوریت بشکند، سنگریزه‌های شیشه‌ای روی زمین قرار می‌گیرند و برای دفع آنها نیاز به تمیز کردن بیشتری است.

شیشه سکوریت در صورت شکستن قابل تعمیر نیست.

 

برنامه های کاربردی

شیشه سکوریت شده معمولاً در شیشه‌های اتومبیل، آکواریوم‌ها، محافظ صفحه‌نمایش تلفن‌های همراه، میز، ویترین و پارتیشن‌ اداری مدرن و دیوارهای شیشه‌ای استفاده می‌شود. شیشه سکوریت در کاربردهای تجاری استفاده می شود، اما یافتن آن در مصارف مسکونی نیز رایج است.

 

شیشه ایمنی را برای کاربردهای تجاری انتخاب کنید

پارتیشن اداری مدرن در متریال های مختلفی ساخته می شود که شیشه در حال حاضر یکی از رایج ترین آن هاست پارتیشن اداری شیشه ای قابل ساخت با شیشه های سکوریت و لمینت است، بنابراین شما می توانید بهترین شیشه ایمنی را برای کاربرد خاص خود انتخاب کنید. بنابراین، چه در حال ایجاد یک دفتر مستقل، اتاق کنفرانس یا فضای اداری برای هر فرد باشید، پنل های پارتیشن اداری مدرن که از شیشه ایمنی در ساخت آن ها استفاده شده، فضای ایمن و سازنده را برای دفتر شما ایجاد می‌کنند. در ادامه چند مورد از سیستم های پارتیشن اداری مدرن که قابل ساخت با شیشه لمینت یا سکوریت هستند آورده شده است

 

 

پارتیشن اداری مدرن از جنس متریال شیشه ای فریم لس برای ایجاد ظاهری جذاب ایده آل است و از نظر زیبایی یک جایگزین برتر برای دیوارهای ثابت است. این سیستم که با شیشه های سکوریت یا لمینت قابل اجرا است، یک انتخاب عالی برای سازماندهی و تقسیم فضاهای تجاری داخلی است.

 

 

 

برای انعطاف‌پذیری بی‌نظیر، پارتیشن اداری مدرن از متریال شیشه ای مستقل ،شیشه‌های لمینت و شیشه‌های سکوریت ساخته می شود، و مانند سایر انواع پارتیشن‌ شیشه‌ای می‌تواند شامل گرافیک سفارشی برای برندسازی بیشتر باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

چرا بهتر است شیشه سندبلاست شده را برای پارتیشن اداری خود انتخاب کنید؟

یک پارتیشن اداری خوب شامل چه ویژگی هایی است؟

پارتیشن اداری شیشه ای به سبک صنعتی

مقایسه پارتیشن اداری شیشه ای و پارتیشن اداری جداشونده

تطبیق پارتیشن اداری شیشه ای با سبک های متفاوت دکوراسیون

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402