مزایا و معایب بازسازی دفتر کاری

960  تعداد بازدید  |  شنبه 4 تیر ماه 1401

مزایا و معایب بازسازی دفتر  کاری

 

محل کار چیزی بیش از یک فضای فیزیکی است: ابزاری است که افراد و فرآیندهای سازمان را قادر می‌سازد تا با هم بهتر کار کنند. به این ترتیب، نقش مهمی در ارتقای کسب و کارها برای دستیابی به اهداف استراتژیک ایفا می کند – به این ترتیب طراحی محل کار باید بر این اساس اولویت بندی شود.

 

اگر دفتر شما در حال حاضر مناسب افراد و نوع کسب و کار شما نیست، دو گزینه دارید: نوسازی دفتر یا جابجایی دفتر. البته هر دو مزایا و معایبی دارند. بنابراین، برای کمک به تصمیم گیری در مورد «ماندن یا رفتن»، این مقاله به بررسی مزایا و معایب نوسازی دفتر می پردازد.

 

مزیت های نوسازی دفتر

بیایید با جوانب مثبت یک نوسازی دفتر شروع کنیم. برای ما، سه مزیت کلیدی برای نوسازی دفتر وجود دارد: فرصت ارتقاء تجربه کاربر، توانایی به حداکثر رساندن فضای فعلی ، کاهش هزینه ها (در مقایسه با جابجایی). بنابراین، بیایید توضیح دهیم که چرا اینها مهم هستند.

 

 

 

 

بهبود تجربه کاربری

 

ناگفته نماند، اما افراد یک سازمان - هم مشتریان و هم کارمندان آن - برای موفقیت مستمر کسب و کار اساسی هستند. نوسازی دفتر فرصت منحصر به فردی را برای کسب و کارها فراهم می کند تا محل کار فعلی خود را ارزیابی کنند و آن را با در نظر گرفتن افراد خود دوباره طراحی کنند. کارکنان خود را در نظر بگیرید. آیا آنها فضا و ابزار مورد نیاز برای انجام کار خود را دارند؟ اگر نه، در نظر بگیرید که چگونه می توانید فضا را به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. آیا تیم های شما به فضاهای ملاقات، فضاهای با تمرکز بالا یا فضاهای همکاری نیاز دارند؟ در این صورت بهتر است برای بهبود شرایط کاری در کنار نوسازی اقدام به نصب پارتیشن اداری کنید به این ترتیب هم فضای قبلی خود را حفظ کرده اید و هم فضاهای جدید برای افرادی که نیاز به تمرکز یا برگزاری جلسات خاص دارند در نظر گرفته اید با استفاده از پارتیشن اداری در دفاتر خود بدون تغییر در پلان اصلی فضاهای جدید خلق خواهید کرد. اگر نیاز است در محیط حریم خصوصی برخی افراد بیش از بقیه باشد میتوانید از ترکیب پارتیشن ام دی اف و شیشه استفاده کنید اگر پارتیشن اداری مورد نظر شما باید قابلیت تغییر با شرایط را داشته باید میتوانید از پارتیشن اداری هوشمند استفاده کنید

 

در مورد مشتریان خود، به پیامی که محل کار فعلی شما منتقل می کند فکر کنید. آیا هویت و اهداف کسب و کار شما را نمایان می کند؟ در غیر این صورت، بازسازی دفتر یک فرصت عالی برای ایجاد فضای کاری است که تصویر مورد نظر از نام تجاری شما را به مشتریان بالقوه منتقل می کند - به محض اینکه آنها وارد در شوند

 

فضای کف فعلی را به حداکثر برسانید

 

چند وقت پیش به دفتر فعلی خود نقل مکان کردید؟ به احتمال زیاد، از آن زمان تعداد تیم های شما به طور قابل توجهی افزایش یافته است. و احتمالاً این رشد باعث شده است که در فضای فعلی احساس تنگی و محدودیت کنید. در این شرایط، جابجایی دفتر ممکن است تنها گزینه شما به نظر برسد. خوشبختانه اینطور نیست. بازسازی دفتر یک گزینه عالی است زیرا به کسب و کارها این امکان را می دهد تا پلان فعلی خود را به حداکثر برسانند - بنابراین مجبور نیستید به فضای جدیدی نقل مکان کنید. یک مشاور محل کار قادر خواهد بود بینش ارزشمندی در مورد اینکه کدام فضاها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و کدام فضاها اشباع شده اند، ارائه دهد. سپس، یک متخصص طراحی و ساخت قادر خواهد بود فضای کاری فعلی شما را به طور موثرتری برنامه ریزی کند - هر فوت مربع از فضا را به حداکثر برساند.اصلی ترین روش در استفاده صددرصدی از فضا نصب انواع مختلف پارتیشن اداری است. شما با بخش بندی فضاهای مختلف علاوه بر اختصاص دادن حریم شخصی به هر فرد از تمامی فضاهای اداری حداکثر استفاده را خواهید برد نصب پارتیشن اداری در دفتر به بهبود بهره وری افراد کمک میکند ممکن است نگران باشید که در صورت استفاده از انواع مختلف پارتیشن اداری فضای پویا و فعال شرکت را از دست بدهید اما با استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای در عین حفظ فضای باز محیطی عاری از سروصدا برای انجام وظایف خواهید داشت

 

معایب بازسازی دفتر

در مرحله بعد، معایب بازسازی دفتر. اگرچه نوسازی دفتر دارای مزایای زیادی است، اما معایبی نیز دارد. سه مشکل اصلی برای نوسازی دفتر عبارتند از: عدم توانایی در تغییر مکان، نیاز به کار با فضای کف موجود و اختلالی که باعث ایجاد اختلال در کارمندان می شود.

 

نمی‌توان مکان را تغییر داد

 

مکان یک دفتر به دلایل زیادی مهم است. و می تواند بر جذب و حفظ افراد در سازمان تأثیر بگذارد. آیا در نزدیکی دفتر فعلی شما کافه و رستوران وجود دارد؟ آیا ایستگاه های حمل و نقل در مکان خوبی نسبت به دفتر شما قرار گرفته است؟ این موارد ممکن است کوچک به نظر برسند، اما می توانند تفاوت بزرگی در تعادل کار و زندگی و رفاه کارمند ایجاد کنند. از منظری دیگر - مکان شما باید متناسب با مشتریان شما باشد. دفتر فعلی شما چقدر با مشتریانتان فاصله دارد؟ آیا به رقبای خود نزدیک هستید یا ترجیح می دهید دورتر باشید و سهم بازار را در اختیار داشته باشید؟ آیا یک مکان متفاوت سودمندتر خواهد بود؟ اگر چنین است، بازسازی دفتر ممکن است بهترین راه حل برای کسب و کار شما نباشد.

 

 

 

فضای کف محدود

 

بله، شما می توانید فضای اداری خود را به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. اما اگر تعداد کارمندان شما در طول مدت اجاره به میزان قابل توجهی افزایش یافته است - بهینه سازی دفتر فعلی شما ممکن است مشکل فضای شما را به طور کامل حل نکند. به همین ترتیب، برنامه ریزی فضا و نوسازی فضای کاری فعلی شما ممکن است در کوتاه مدت فضای کافی ایجاد کند، اما بیشتر اجاره های تجاری پنج تا ده سال طول می کشد. آیا بازسازی دفتر شما در آینده به سود کسب و کار شما ادامه خواهد داد - یا احتمالاً ظرف چند ماه آینده دوباره نیاز به فضای بیشتری خواهید داشت؟

 

ایجاد اختلال در کار

 

یک مشکل اجتناب ناپذیر برای نوسازی دفتر، اختلالی است که در کار کارمندان ایجاد می شود.

در حالی که دفتر بازسازی می شود متخصص طراحی و ساخت باید بتواند کارها را با حداقل وقفه انجام دهد. اگر تصمیم بگیرید جابجایی را انتخاب کنید،کارمندان شما به طور معمول در فضای فعلی به کار خود ادامه میدهند و پس از تکمیل محیط جدید به آن نقل مکان میکنند. البته، اگر تصمیم به نوسازی داشته باشید، این اختلال موقتی خواهد بود و مزایای آن طولانی مدت است. اما در هر حال باید به مزایا و معایب جابه جایی و بازسازی توجه داشته باید و در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

 

هنوز تصمیم نگرفته اید که در دفتر فعلی بمانید یابروید؟ کارشناسان طراحی ما در طرح پرداز پایا می توانند فضای کاری فعلی شما را ارزیابی کنند تا به شما در تصمیم گیری برای دستیابی به بهترین محیط کاری در آینده کمک کنند.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402