معرفی انواع پارتیشن اداری برمبنای متریال ساخت

1515  تعداد بازدید  |  شنبه 21 خرداد ماه 1401

انواع مختلف پارتیشن بخشی جدایی ناپذیر از طراحی های داخلی هستند و به کل فضا شخصیت می دهند. با پیشرفت تکنولوژی و طراحی داخلی، انواع مصالح ساخت پارتیشن در طول سال ها تغییر یافته است. این پیشرفت ها به افزایش تطبیق پذیری در عملکرد پارتیشن جداکننده نیز کمک کرده است.

معرفی انواع پارتیشن اداری بر مبنای متریال ساخت

 

انواع مختلف پارتیشن اداری بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی محیط کاری هستند و به کل فضا شخصیت می دهند. با پیشرفت تکنولوژی و طراحی، انواع مصالح ساخت پارتیشن در طول سال ها تغییر یافته است. ترکیب این پیشرفت‌ها همچنین به افزایش تطبیق پذیری در عملکرد دیوار های جداکننده کمک کرده است.

 

 دیوارهای پارتیشن اداری اساساً دو دسته هستند، اول دیوارهایی هایی که توانایی تحمل وزن را دارند که به آن ها دیوار باربر گفته می شود. این دیوارها جزء ضروری عنصر سازه هستند و از سقف به فونداسیون متصل می شوند.

دسته دوم دیوار غیر باربر است که قابلیت وزن گیری را ندارد. و عمدتا به هدف جداسازی در یک فضا عمل می کند. این دیوارها جزئی از ساختار یکپارچه نیستند و بیشتر برای تقسیم فضا تعبیه شده اند.

 

امروزه این دیوارها بر اساس موادی که از آن ساخته شده اند به اشکال مختلف قابل ساخت هستند.

 

بیایید نگاهی به انواع مختلف مصالح پارتیشن اداری که امروزه در بازار موجود است بیندازیم:

 

1. متریال آجر

سخت و بادوام بودن متریال، آجر را به یکی از رایج ترین انتخاب ها برای دیوارهای پارتیشن تبدیل می کند. دیوارهای آجری به طور کلی باربر بوده و جزء لاینفک ساختمان اصلی هستند. سقف را به کف متصل می کند و در عین حال فضا را جدا می کند. دیوارهای آجری که اغلب با سیمان محکم می شوند یا از دو طرف گچ می شوند، می توانند به خوبی بار را تحمل کنند و سازه را حمایت کنند. دیوارهای آجری بر اساس مواد اضافی مورد استفاده در ساخت و ساز به سه نوع تقسیم می شوند.

 

2. متریال شیشه

دیوایدر شیشه ای سطح مناسبی از حریم خصوصی را فراهم می کند و در عین حال زیبایی شناسی منطقه را بهبود می بخشد. به نور طبیعی اجازه عبور می دهد و صدا و گرما را در سطح مناسبی منتقل میکنند. ساخت و نگهداری آسان، این پارتیشن اداری را به یک انتخاب مقرون به صرفه برای انواع مختلف فضا تبدیل کرده است.

 

 

 

3. متریال لت فلزی

 

دیوارهای جداکننده لت فلزی دیوارهای جداکننده غیر باربر هستند. مصالح دیوار جداکننده با توجه به شرایط آب و هوایی با دقت انتخاب می شود. در صورت رطوبت زیاد یا رطوبت مداوم از فولاد ضد زنگ و در هوای خشک برای ساخت دیوار از فولاد گالوانیزه استفاده می شود. این گزینه از دیوارهای جداکننده بسیار بادوام، فضای کمتر، مستحکم و مقاوم در برابر آتش است. دیوارهای جداکننده لت فلزی در ساخت و سازهای داخلی و خارجی رایج هستند.

 

4. متریال چوبی

 

فضای داخلی چوبی به هر فضایی شخصیت و زیبایی بیشتری می بخشد. ساختار آن به طور کلی بدون دردسر است و نتیجه نهایی سبک وزن است. این نوع پارتیشن اداری از نظر تعمیر و نگهداری کمی هزینه بر هستند و در محیط هایی با رطوبت و نم زیاد باید از آنها اجتناب کرد.دیوارهای چوبی مقاوم در برابر صدا و گرما نیستند. از آنجایی که چوب یک ماده طبیعی است، بیشتر مستعد رشد حشرات حتی رشد قارچ هاست و دوام آن را کاهش می دهد. دیوارهای جداکننده چوبی دیوارهای غیر باربر هستند.

 

5. متریال بتن

 

دیوارهای جداکننده بتنی دال های سنگین وزنی هستند که ضخامت آنها 10 سانتی متر است. میله های فولادی در آنها وجود دارد که  پایداری و استحکام را فراهم می کند. دال های بتنی معمولاً بر اساس نیاز از قبل ساخته می شوند و به محل آورده می شوند.

این دیوارهای جداکننده را می توان به صورت ساده یا با استفاده از تکنیک تقویت برای استحکام بیشتر ساخت. دیوار جداکننده بتنی، اگرچه عمر طولانی دارد، اما هزینه ساخت در مقایسه با سایر گزینه ها بیشتر است. دیوارهای جداکننده بتنی مقاومت در برابر آتش را نیز ایجاد می کنند.

 

نتیجه:

انواع پارتیشن اداری یک انتخاب عالی برای جداسازی و ایجاد حریم خصوصی در یک فضا است. با تنوع گسترده ای از مواد موجود در بازار، شما گزینه های زیادی دارید که متناسب با بودجه و نوع فضای شما هستند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و مراقبت های مناسب پس از ساخت به حفظ بهتر پارتیشن اداری کمک می کند.

 

سوالات متداول:

1. فایده نصب پارتیشن اداری چیست؟

یک دیوار جداکننده ساخته شده از مواد مستحکم مانند آجر، شیشه و ورق های فلزی برای پ تفکیک فضا استفاده می شود. بر اساس جنس و ماهیت ساخت، می تواند بار را تحمل کند و یا باری را حمل نکند و نیاز به پشتیبانی اضافی داشته باشد.

2. پارتیشن جداکننده چه انواعی دارد؟

پارتیشن جداکننده را می توان بر اساس ظرفیت تحمل بار به دو دسته تقسیم کرد. الف) پارتیشن جداکننده باربر: این نوع از دیوار جداکننده می تواند بار وارده بر سازه را تحمل کند و به توزیع بار از سقف به کف کمک می کند. ب) دیوارهای جداکننده غیر باربر: این دیوارها نمی توانند بار ساختمان را تحمل کنند و برای پایداری نیاز به پشتیبانی اضافی دارند.

3. ضخامت پارتیشن اداری چقدر است؟

ضخامت دیوار جداکننده بستگی به متریالی دارد که برای ساخت و ساز استفاده می شود. دیوارهای شیشه ای از ضخامت 10 سانتی متر ساخته می شوند در حالی که ضخامت سایر مصالح از 5 سانتی متر تا 15 سانتی متر متغیر است مانند بتن، آجر و دال گچ.

4. تفاوت عمده بین پارتیشن اداری و دیوار چیست؟

پارتیشن یک ساختار عمودی است که برای ایجاد جداسازی فضا استفاده می شود. از ساختار اصلی پشتیبانی ساختاری نمی کند. در حالی که دیوار بخشی جدایی ناپذیر از سازه اصلی است که بار سقف را تحمل می کند و ساختار را حفظ میکند.

پارتیشن اداری پارامتریک

پارتیشن اداری پارامتریک

یکشنبه 3 دی ماه 1402
مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

مقاوم ترین نوع پارتیشن اداری

سه شنبه 21 آذر ماه 1402
پارتیشن اداری ایتالیایی

پارتیشن اداری ایتالیایی

دوشنبه 15 آبان ماه 1402